[Excel 2003] sheet werkt op PC1 prima, op PC2 staat #waarde

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haciemet
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-04-2024
Ik heb hier op de zaak een user die met excel 2003 werkt. Hij heeft een excel sheet waar hij bepaalde dingen mee uitrekend, daar zit dus een stukje macro achter.

Nu is het zo dat een andere user ook van dat zelfde sheet gebruik moet gaan maken, en ja hoor bij hem werkt het niet. Hij heeft ook excel 2003.

de user waarbij het wel werkt: voert een bepaalde (product) code in en krijgt dan een berekend pagina terug.
bij de user waarbij het niet werkt: voert een bepaalde (product) code in en krijgt heel wat veldjes met #waarde!

dus mijn vraag aan jullie, zit het mischien in de visual basic versie? hoe kan ik de versie vba controlen om evt de 2 users te vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:52
kan me niet voorstellen dat het aan de code ligt, je zou eens kunnen kijken welke add-ins gebruikt word.
Heb dit wel eens gezien wanneer er een bepaalde add-in niet aangevinkt was. (Analysis Toolpack)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zou je een #NAAM?-error verwachten. Dit lijkt er meer op dat de ingevoerde waarde niet numeriek is danwel buiten een bepaald bereik valt, en daarom een #WAARDE!-error geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:39

Reptile209

- gers -

Heeft de tweede user zijn Security op High staan? Dan worden macro's namelijk niet uitgevoerd, en gaat het dus mis zodra je iets wil bereken.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haciemet
alle mogelijke add-ins aangevinkt, niet geholpen.
Security staat op Low, dus de macro wordt ook uitgevoerd. Heel gek dat het op de andere pc wel werkt en bij deze niet.. trouwens op geen enkele andere pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn de landinstellingen van de pc verschillend?
post hier ook eens de formule & code achter een cel die deze foutwaarde geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haciemet
Het is gelukt! Naar de landinstellingen had ik nog niet gekeken, op engels gezet en het werkt als een trein!

bedankt allemaal met name _heretic_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dan pas ik de topictitel nog een beetje aan: 'Excel 2003 probleem' maakt anderen, die zoeken naar een oplossing voor hetzelfde probleem, niet meteen duidelijk wat het probleem is. :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1