[Outlook 2007] Cursor bezig -> normaal -> bezig

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb een raar probleem van een van de Outlook installaties. Bijna altijd is Outlook druk, de muiscursor flikkert constant tussen normaal en bezet (meerdere keren per seconde). Tevens is het processorgebruik van Outlook ongeveer rond de 10% gemiddeld.

Het is dus duidelijk dat het een of ander Outlook bezig houdt, alleen is onduidelijk wat. De invoegtoepassingen die ik kan uitschakelen heb ik al uitgeschakeld. Tevens heb ik ook de virusscanner (Kaspersky) uitgeschakeld bij het opstarten, maar nog steeds is Outlook druk bezig.

Echter als ik Outlook opstart in veilige modus, werkt het wel correct.

Heeft iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen? Via Google kom ik tot nu toe ook weinig nuttigs tegen, behalve dat iemand Office een keer opnieuw heeft geinstalleerd maar dat het niet geholpen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Heb je ook het laatste servicepack geinstalleerd voor deze office versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Alle updates zijn geinstalleerd op de computer (Windows Vista x64), dat is inclusief de updates van Office.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Welke add-ins heb je geïnstalleerd staan en welke kun je niet uitschakelen?

Sommige add-ins kun je alleen uitschakelen als je Outlook als administrator start.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• bartbh
  • Niet online
Dank voor de laatste tip :) Met het opstarten als administrator was ik in staat alle plugins uit te schakelen.

Uiteindelijk bleek de plugin van Cyberlink (meegeleverd door Dell) het probleem te veroorzaken, na het uitschakelen ervan loopt Outlook weer als een zonnetje :)