Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:21

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik bezit al een jaar of 4 een Mastercard via ICS Cards.

Hierop had ik een bestedingslimiet van € 2500,-
Ik heb uiteraard wel een bedrag openstaan, maar dit is niet meer dan € 300,-

Nu heb ik een aanvraag voor een limietverhoging gedaan naar € 3750,-
Dit voor een eventuele verhuizing en gewoon om wat meer achter de hand te hebben.
Opeens was mijn gehele rekening geblokkeerd, dus ben ik gaan bellen.

Ik ben opnieuw getoetst, en ik kwam er negatief uit. Hierdoor is de verhoging niet geaccepteerd, en ook maar gelijk de hele rekening geblokkeerd, dus niet meer te gebruiken.
Ik zou er financieel op achteruit gegaan zijn, wordt als reden gegeven. PARDON ??

Ik verdien ruim meer dan 4 jaar geleden. Ik ben wel getrouwd ondertussen en ben 2 maanden geleden vader geworden van ons eerste kind. Maar dat mag geen invloed hebben.

Mijn vraag; mag ICS dit zomaar doen? In hun voorwaarden kan ik hier niets over vinden. Ja, alleen als de financiele situatie echt dermate verslechterd is door bijv. werkloosheid o.i.d. maar dat is niet het geval.

Ik heb verder nergens leningen lopen, ik heb alleen de mogelijkheid rood te staan bij de ING bank tot € 1000,- maar hiervan maak ik nauwelijks gebruik.

[ Voor 6% gewijzigd door freddyathlon op 11-08-2010 09:04 ]

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:45
4 jaar geleden toetste ICS helemaal niet of je inkomen had (in ieder geval bij de standaardlimiet van 2.500); bij veranderingen in je limiet doen ze dat nu wel, omdat ze dat verplicht zijn.

Heb je ook zo'n nieuw toetsingsformulier moeten invullen? Die aanvragen zou het op moeten lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
creator1988 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:08:
4 jaar geleden toetste ICS helemaal niet of je inkomen had (in ieder geval bij de standaardlimiet van 2.500); bij veranderingen in je limiet doen ze dat nu wel, omdat ze dat verplicht zijn.

Heb je ook zo'n nieuw toetsingsformulier moeten invullen? Die aanvragen zou het op moeten lossen.
Ja, ik kreeg netjes een formulier thuis welke al half was ingevuld en moest daarbij mijn salarisstrook overleggen. Netjes ingevuld en verstuurd en nu dus opeens dit.
Heb er nu echt spijt van dat ik dit heb ingevuld.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Misschien juist wel goed? Heb je enig idee wat de rente is op zo'n kaart? Als je dan toch ergens geld moet lenen kun je misschien beter met je bank praten? Een CC effectief gebruiken op geld te lenen is erg duur.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Neem een debetcard, gooi daar wat geld op, problem solved..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

P_de_B schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:14:
Misschien juist wel goed? Heb je enig idee wat de rente is op zo'n kaart? Als je dan toch ergens geld moet lenen kun je misschien beter met je bank praten? Een CC effectief gebruiken op geld te lenen is erg duur.
Bullshit en het grootste misverstand over CC's wat er bestaat. Als je netjes je openstaande saldo aan het einde van de maand voldoet is er niets aan de hand en betaal je 0.0 rente.

Tenzij je in termijnen aflost ja.

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 11-08-2010 09:18 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik heb ICS inmiddels een nette mail gestuurd met het verzoek de blokkade op te heffen.
Volgens mij hebben ze dit recht niet om zomaar te blokkeren.

De huidige limiet staat al een hele tijd en heb netjes op tijd de rekeningen betaald via automatische incasso, dus ze hebben best wat rente aan me verdiend.

Kijken wat ze hiermee gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Mastercard :( ik had 4 jaar geleden ook een soort gelijk geval. Ging 5 euro over mijn limiet heen toen hebben ze mijn kaart geblokkeerd. Ik heb hun daarna bedankt voor hun diensten en een Visa genomen. Geen probleem verder alleen Visa is iets duurder qua rente maar als je alles op tijd betaalt valt het natuurlijk mee.

Hierboven. Een CC is heel erg handig als je online wil betalen, vakantie , werk reisjes enzovoort dat kan volgens mij niet met een debetcard?

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Badtothebone schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:20:
Mastercard :( ik had 4 jaar geleden ook een soort gelijk geval. Ging 5 euro over mijn limiet heen toen hebben ze mijn kaart geblokkeerd. Ik heb hun daarna bedankt voor hun diensten en een Visa genomen. Geen probleem verder alleen Visa is iets duurder qua rente maar als je alles op tijd betaalt valt het natuurlijk mee.

Hierboven. Een CC is heel erg handig als je online wil betalen, vakantie , werk reisjes enzovoort dat kan volgens mij niet met een debetcard?
Heb ik ook aan zitten denken, maar Mastercard en VISA komen bij ICS vandaan.

Er zijn wel andere aanbieders, zoals LaserCards, maar deze toetsen ook dus hoef ik ook niet bij aan te komen voor een nieuwe kaart denk ik. Of toetsen zij minder 'streng'.
Hoe gaat dat bij bijv de ING Bank ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Gunner schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:15:
[...]

Bullshit en het grootste misverstand over CC's wat er bestaat. Als je netjes je openstaande saldo aan het einde van de maand voldoet is er niets aan de hand en betaal je 0.0 rente.

Goed lezen, als je netjes aan het einde van de maand betaalt gebruik je de kaart niet om geld te lenen.
Pas zodra je een openstaande rekening hebt ( zoals de TS aangaf ) dan gaat het geld kosten en die rente zal vast wel meer zijn dan 5%.

Ik heb eenzelfde probleem met mastercard maar dan omgekeerd.
Elke keer geef ik aan dat ik een lagere limiet wil en op 1 of andere manier blijkt bij aanvraag dat de limiet toch hoger is dan gevraagt of dat het gewoon niet kan. Wat is er mis met een limiet van 300euro ??

[ Voor 19% gewijzigd door Shadowhawk00 op 11-08-2010 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11-2024

MrSleeves

You'll thank me later.

Aangezien je getrouwd bent, is het niet een idee om een creditcard (of 2) aan te vragen op een gezamenlijke rekening. Wij hebben nu twee cc's op de gezamenlijke rekening met één limiet (wel absurd hoog, maar kan altijd handig zijn mocht ik eens reis-/hotelkosten voor m'n werk voor moeten schieten). Verder zorg ik dat m'n cc aan het eind van de maand op 0 staat; die rente is erg hoog.
freddyathlon schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:22:
[...]

In ieder geval toetsing bij BKR. Ik weet alleen niet of een geblokkeerde cc bij BKR apart staat geregistreerd.

Overigens: rentes: http://www.mistermoney.nl/vergelijk-rente-creditcards.asp

[ Voor 31% gewijzigd door MrSleeves op 11-08-2010 09:25 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
P_de_B schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:14:
Wat een onzin. Als je in termijnen aflost wordt het beschouwd als een lening en dus rente berekend (wat in de VS dus bijvoorbeeld hele hoge percentages zijn, deel van de crisis, maar dat volledig terzijde :+ ).

Als het openstaande saldo in één keer van je rekening wordt gehaald - iets wat je vooraf overeengekomen bent - betaal je geen enkele rente. De issuer verdient dan aan eventuele commisies, pinnen (in het buitenland), je (jaarlijkse) bijdrage, etc. :)
freddyathlon schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:03:
Ik bezit al een jaar of 4 een Mastercard via ICS Cards.

Ik heb uiteraard wel een bedrag openstaan, maar dit is niet meer dan € 300,-
Wat bedoel je met 'openstaan'? Als in besteed deze maand? En hoe betaal je af? In één keer? Wat voor overeenkomst heb je?

Edit: spuit 11. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

freddyathlon schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:22:
[...]

Heb ik ook aan zitten denken, maar Mastercard en VISA komen bij ICS vandaan.

Er zijn wel andere aanbieders, zoals LaserCards, maar deze toetsen ook dus hoef ik ook niet bij aan te komen voor een nieuwe kaart denk ik. Of toetsen zij minder 'streng'.
Mijn Mastercard was van de Postbank en mijn Visa van ICS. Ik had eerst een Visa 8 jaar lang dan ben overgestapt op MC dan weer naar Visa :)

Ik ken de andere cards niet. Vraag gewoon waarom ze je kaart geblokkerd hebben. Mijn zus werkte vroeger voor CapitalOne Visa en het gaat weleens mis met dit soort dingen. Misschien makkelijk op te lossen met een mailtje of telefoontje. Als je geen BKR meldingen hebt en eenredelijk salaris lijkt het mij geen probleem.

Let wel op sinds de crisis zijn dit soort instellingen wel strenger geworden.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40104

Het probleem met VISA is dat het praktisch alleen te verkrijgen is via een bank of maatschappij. In Nederland kun je naar mijn weten enkel een VISA kaart krijgen via de ING, Laser Card, PaySquare ICS of de Rabobank, allemaal toetsen ze op dezelfde manier en volgende dezelfde procedures.

Daarom is het interessanter om een AMEX te pakken bijvoorbeeld direct van AMEX zelf, zonder tussenkomst van een derde partij. Je moet uiteraard nog steeds je inkomen opgeven maar na toetsing is alles erg soepel en ik heb nog nooit ergens problemen mee gehad. Daarnaast krijg ik vaak het gevoel dat ze klant tevredenheid hoger in het vaandel hebben staan dan VISA of MC.

Wat ik helemaal top vind en de reden dat ik ben afgestapt van MC is de service in het geval van limiet overschrijding, mogelijke fraude etc, in plaats van je kaart te blokkeren en niets te laten horen (of alleen via de post een paar weken later) totdat je zelf die conclusie moet trekken. Dit kan erg ongemakkelijke situaties opleveren als je net in het buitenland een hotelrekening van een paar duizend euro moet betalen.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 40104 op 11-08-2010 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daboytim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik heb hier ook last van gehad, vrij recentelijk. Ook na het aanvragen van een limietverhoging. Waar het uiteindelijk op neerkwam is dat ze alle documenten wel hadden, maar dat ze het allemaal pas kunnen vinden als je opbelt, en dan zeggen ze "Ohw ja, ik zie het hier staan, alles is in orde meneer". En vervolgens krijg je een week later weer een brief dat ze NOG meer informatie nodig hebben.

Dat dan weer opsturen, wachten, bellen, en na deze cyclus 3x gedaan te hebben kon ik mijn CC weer gebruiken...

Ik ben nu nog klant, maar zodra ik mijn volgende CC heb ben ik daar weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:15:
[...]

Tja, als het is om een verhuizing (mede) te financieren en om geld achter de hand te hebben trek ik de conclusie dat het is om inderdaad in termijnen af te lossen. Maar misschien was dat inderdaad een overhaaste conclusie.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05 10:05
Shadowhawk00 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:22:
[...]
Wat is er mis met een limiet van 300euro ??
Van alles ;)

Ook al geef je nooit meer uit daan 300 per maand, soms moet de kaart wel voor een hoger bedrag worden geautoriseerd. Denk aan het huren van een auto. Bij het ophalen van de auto autoriseert de verhuurder bijvoorbeeld 750 euro op je kaart. Die zijn dan alvast gereserveerd voor het geval je de auto niet terugbrengt (of veel te laat, of met schade die buiten de verzekeringen valt).
Bij het inleveren van de auto wordt de rekening van bv 150 euro gedeclareerd en de rest van de autorisatie opgeheven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Limiet van 300 euro is voor mensen die niet met geld kunnen omgaan ofzo?

Ik heb graag te allen tijde in geval van nood de beschikking over minstens 10.000 euro. Helaas heb ik dat door omstandigheden momenteel niet op m'n rekening staan, daarom heb ik wel een hoge limiet op m'n creditcard (7500). Ik betaal verder ook zo veel mogelijk met m'n creditcard.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

freddyathlon schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:03:
Mijn vraag; mag ICS dit zomaar doen?
Op zich wel; een creditcard is geen recht. Het is echter niet netjes.

Is ICS een bank (nooit van gehoord namelijk)?
Canaria schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:57:
Limiet van 300 euro is voor mensen die niet met geld kunnen omgaan ofzo?

Ik heb graag te allen tijde in geval van nood de beschikking over minstens 10.000 euro. Helaas heb ik dat door omstandigheden momenteel niet op m'n rekening staan, daarom heb ik wel een hoge limiet op m'n creditcard (7500). Ik betaal verder ook zo veel mogelijk met m'n creditcard.
Ik kreeg origineel mijn Engelse creditcard met de studentenlimiet (in 1995), ondanks het feit dat mijn salaris dicht in de buurt van de Goldcard minimum kwam. Boos gebeld, en ze gaven aan dat ik geen krediethistorie had. Advies: paar keer gebruiken, altijd netjes op tijd betalen en mijn limiet schoot snel omhoog. Recentelijk vroeg ik om tijdelijk £1000 meer (naar £3500) en opeens had ik £4000 omdat het systeem me nog hoger rankte dan ze al dachten... ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik denk dat er iets is fout gegaan bij de behandeling van de aanvraag van TS. Op mijn eigen CC had ik in de guldentijd al F 7500,- kredietlimiet, terwijl mijn inkomen véél lager was. Na de overgang naar € is dat omgezet naar € 3500,- en ik heb dit verder nooit verhoogd, omdat ik het niet nodig heb.
Masterdcard van ING, destijds Postbank.
Badtothebone schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:27:
Let wel op sinds de crisis zijn dit soort instellingen wel strenger geworden.
Dat zou wel eens een achterliggende reden kunnen zijn. Bestaande gevallen kijken ze niet naar, maar zodra je iets wil wijzigen, gaan je uitgebreid je track record na.

[ Voor 34% gewijzigd door Henk007 op 11-08-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

gambieter schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:03:
[...]

ja ICS is een bank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

gambieter schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:03:
[...]

International Card Services, bedrijf wat de creditcards van VISA en MC uitgeeft.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Slasher schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:06:
[...]

International Card Services, bedrijf wat de creditcards van VISA en MC uitgeeft.
Er zijn meer licentiehouders van Visa in Nederland hoor, maar ICS is volgens mij wel de grootste. ICS geeft ook Mastercards uit, de BIJcard is er een voorbeeld van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Thanks. Ik voorzag al de duizenden Google-topics over Internet Connection Sharing :+

@TS: Ik zou inderdaad gewoon bij een andere bank proberen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:10:

@TS: Ik zou inderdaad gewoon bij een andere bank proberen.
Inderdaad, waarom niet via je je eigen bank waar je salaris e.d. binnenkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Canaria schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:09:
[...]

Er zijn meer licentiehouders van Visa in Nederland hoor, maar ICS is volgens mij wel de grootste. ICS geeft ook Mastercards uit, de BIJcard is er een voorbeeld van.
Ik was ook verward, zag op de site van ICS ook een mastercard logo staan, maar bij producten alleen maar VISA gerelateerde kaarten, daarom in 2e instantie de MC doorgestreept ;)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-05 20:03

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

freddyathlon schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:19:
Ik heb ICS inmiddels een nette mail gestuurd met het verzoek de blokkade op te heffen.
Waarom bel je ze niet even? Met een beetje mazzel kun je dan direct de situatie uitleggen aan een medewerker en misschien dat hij eea direct in orde kan maken.

Mailen kan makkelijk zijn, maar in dergelijke gevallen lijkt me dat bellen wat sneller is.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Volgens mij is de term 'bank' wel een groot woord als het om ICS gaat.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Gunner schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:42:
[...]
Ze hebben een bankvergunning, dus zo gek is het niet ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

algemene mededeling wat je bij veel mensen ziet ... meer te besteden, is ook meer schuld?

kappen met creditcards, en neem een debitcard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Rhy schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:48:
algemene mededeling wat je bij veel mensen ziet ... meer te besteden, is ook meer schuld?

Totdat je op zakenreis bent en even het hotel moet voorschieten. Een collega hier heeft zo eens z'n hele besteding er doorheen gejaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:42:
[...]

Ze hebben een bankvergunning, ze geven rente op positief saldo. Sterker nog, ICS is van de Fortis bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:28

ja want die worden ook zo goed ondersteund voor bv betalingen via internet........ beetje erg kortzichtig natuurlijk. Een cc kan een heel handig middel zijn om verschillende betalingen te doen, een middel waar een gewone debetcard niet in kan voorzien.

Ik zou gewoon de eigen bank bellen en daar vragen om een cc, en het rood staan op de rekening heeft er niks mee te maken, dat wordt niet aangemeldt bij het BKR gezien het 1 keer in de 3 maanden weer positief moet zijn (volgens de voorwaarden), alleen kredieten van > 3 maanden worden aangemeldt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als intensief gebruiker en reiziger met 3 creditcards (1 NL, 1 UK, 1 zakelijk) en 2 debitcards ben ik het totaal met je oneens. Creditcards zijn een stuk handiger, ook met aankopen over het internet ivm verzekering. Ik heb zat te besteden, geen schulden en wens niet zonder creditcards te werken.

Je mag je mening wel wat beter onderbouwen :)

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 13-08-2010 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 16:06

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik zit nog wel eens in de VS,waar een cc toch wel erg makkelijk is,daarnaast veel hotels/autohuur etc,allemaal liever met cc.
Even (verzekerd) shoppen op internet (in het buitenland) => cc
ik betaal maandelijks netjes volledig automatisch het openstaande bedrag,dus heb geen rente en zo lang je weet wat je uit kan geven en daarmee rekening houd aan het einde v/d maand mag het geen probleem zijn.
Als ik alleen al kijk naar deze en komende maand....tickets F1=> cc, vliegtuigticket Duitsland=>cc,vliegticket VS=> CC , hotels=>cc , nieuw scherm bij dell => cc...... toch wel erg makkelijk :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
PolarBear schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:55:
[...]

Ze hebben een bankvergunning, ze geven rente op positief saldo. Sterker nog, ICS is van de Fortis bank.
Rente geld enkel niet bij een mastercard zie ik. Maar dan nog, waarom zou je je kredietlimiet willen verhogen als je ook gewoon tijdelijk een positief saldo kan aanhouden? :p Ik denk dat bij ICS deze vraag ook opkwam en op dit moment iedereen die limietverhoging wil en weinig vermogen heeft verdacht is..
gambieter schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:29:
Ik heb zat te besteden, geen schulden en wens niet zonder creditcards te werken.
Je kunt je creditcard ook effectief als debitcard gebruiken, dan gaan de genoemde voordelen nog steeds op. ;)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-05 20:17

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb een 'behoorlijk' bestedingslimiet, omdat het gekoppeld is aan de rente; hoe hoger je limiet, hoe voordeliger de rente. (van 12,1 tot ergens 10,3% ofzo). Maar waar haal jij 'schuld' vandaan?

Die 'algemene mededeling' ben ik dan erg benieuwd wat daar de 'redenen' voor zijn, ik kan voor creditcard eigelijk enkel voordelen opnoemen (enige wat je zou kunnen zeggen, fraude/diefstal, maar daar ben je tegen verzekerd).

Ik zie meer mensen rood staan op hun betaalrekening (bankpas -> debitcard), dan mensen die compleet in de problemen zijn gekomen met Creditcard aankopen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Budgettaire discipline is inderdaad niet afhankelijk van de tools die je gebruikt voor je betalingsverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik heb ook het liefst zo min mogelijk credit.
De standaard max van 2500 euro, bij rabobank (MC volgens mij), is voor mij reden het niet te doen...

Stel je verliest hem oid.. Daarnaast zou ik het liefst debet op die creditcard staan, zodat ik nooit in de - hoef te staan. Vind het gewoon geen fijn gevoel. Ik kan ook niet rood staan bij de bank...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Bij mijn ABN AMRO MC kan je ook gewoon geld storten op je CC.

Heb dit tot nu toe alleen gedaan bij reizen naar het buitenland, als tijdelijke limietverhoging. Ik zie geen voordelen in het continue debet staan op mijn CC.
Of je nu vooraf betaalt, of dat het er door de automatische incasso geincasseerd wordt maakt niet zoveel verschil, bij beide opties hoef ik geen rente te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
t_captain schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:51:
[...]

Van alles ;)

Ook al geef je nooit meer uit daan 300 per maand, soms moet de kaart wel voor een hoger bedrag worden geautoriseerd. Denk aan het huren van een auto. Bij het ophalen van de auto autoriseert de verhuurder bijvoorbeeld 750 euro op je kaart. Die zijn dan alvast gereserveerd voor het geval je de auto niet terugbrengt (of veel te laat, of met schade die buiten de verzekeringen valt).
Bij het inleveren van de auto wordt de rekening van bv 150 euro gedeclareerd en de rest van de autorisatie opgeheven.
De 300 euro limiet was gewoon omdat ik die kaart eigenlijk alleen gebruikte voor internet aankopen. Als dat ding dan gestolen wordt of je gegevens verkregen ( virus oid ) dan kan je nooit veel kwijtraken.
Mijn redenatie is nog steeds dat mijn CC een manier is om bij mijn geld te kunnen komen en geen extra geld, dus als ik maar bedrag X nodig heb ik niet bedrag Y wil hebben.

Bij de Rabobank wordt je kaart gewoon gekoppelt aan je rekening dus sta je nooit rood. Als je dan ook je limiet wat lager zet 500euro is volgens mij nu minimum dan loop je minder risico.

[ Voor 8% gewijzigd door Shadowhawk00 op 13-08-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

dfrenner schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:14:
Ik heb ook het liefst zo min mogelijk credit.
De standaard max van 2500 euro, bij rabobank (MC volgens mij), is voor mij reden het niet te doen...

Stel je verliest hem oid.. Daarnaast zou ik het liefst debet op die creditcard staan, zodat ik nooit in de - hoef te staan. Vind het gewoon geen fijn gevoel. Ik kan ook niet rood staan bij de bank...
Onzin.. .Juist de creditcard was 1 van de veiligste betaalmiddelen die er was. De bank het risico en jij alleen je handtekening. Helaas gaan ze nu ook op de creditcard naar pincodes toe.. Dat legt meer risico bij jou. Vroeger was het puur aan de winkelier/internetondernemer/vulin om aan te tonen dat het jou handtekening was. Anders kreeg je gewoon het geld terug.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Cyberpope schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:22:
[...]

Helaas gaan ze nu ook op de creditcard naar pincodes toe..
Sterker nog, in veel landen staan ze je raar aan te kijken als je geen pincode bij je CC hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 03:28

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Sanction schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 18:32:
Sterker nog, in veel landen staan ze je raar aan te kijken als je geen pincode bij je CC hebt.
Dat komt doordat veel landen debitcards/pinpassen hebben met Visa of MC logo.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hillie schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 18:38:
Nee, ik heb echte creditcards met pincodes, maar dat betekent gewoon dat ze ook als debetcards gebruikt kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-04 19:54
MrSleeves schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:22:
Aangezien je getrouwd bent, is het niet een idee om een creditcard (of 2) aan te vragen op een gezamenlijke rekening. Wij hebben nu twee cc's op de gezamenlijke rekening met één limiet (wel absurd hoog, maar kan altijd handig zijn mocht ik eens reis-/hotelkosten voor m'n werk voor moeten schieten).
Is het niet zo dat bij een gezamelijke rekening 2 CC's uit 1 pool werken? Met andere woorden met 2 CC's betekend niet dat je limiet als het ware 2x zo hoog wordt maar hetzelfde blijft. Dit is mijn ervaring althans met de ABN.

Verder betreffende de TS, banken zijn veel stricter mede doordat de overheid dit verlangd. Dus het kan best dat je meer verdient maar de eisen sterker omhoog gegaan. Zelf heb ik dit bij de ABN meegemaakt dat ik een rekening wilde aanpassen en opeens een limiet niet meer mogelijk was, uiteindelijk heb ik alles bij het oude gelaten en was het in orde. (Zo kwamen ze om de hoek met bijvoorbeeld dat m'n vrouw nog een kind kon krijgen en meer van dat soort grappen.)

Overigens ik los m'n limiet makkelijk op door zelf extra te storten mocht ik meer uitgeven dan m'n limiet toelaat. Zeker met een vakantie wel zo prettig.

[ Voor 6% gewijzigd door n4m3l355 op 14-08-2010 04:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Hillie schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 18:38:
[...]

Nee hoor, is een stukje beveiliging. Vroeger had ik geen pincode voor mijn Visa en MC, dat is sinds een jaar of twee ofzo, maar vreemd genog niet op mijn AM. En die laatste wordt niet eens altijd geaccepteerd in het buitenland vanwege dat. En de provisie, maar dat is een ander verhaal. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

n4m3l355 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 04:04:
[...]

Is het niet zo dat bij een gezamelijke rekening 2 CC's uit 1 pool werken? Met andere woorden met 2 CC's betekend niet dat je limiet als het ware 2x zo hoog wordt maar hetzelfde blijft. Dit is mijn ervaring althans met de ABN.
Dat staat er toch? :?
Overigens is het natuurlijk wel zo dat je met twee inkomens een hoger limiet kan krijgen dan met één. Plus dat we zo'n Platinum-card hebben; en die zijn alleen maar met hoge limieten te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik heb reactie op mijn mail aan ICS.

Ze hebben mijn kaart gedeblokkeerd. Reden van afwijzing is gewoon voorzichtigheid nav de crisis enz.

Ik heb ook gezegd dat verhoging niet direct nodig is. Aangezien ik altijd netjes betaalde indien nodig, deblokkeerden ze mijn kaart weer.

Probleem opgelost dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Volgens mij is ICS best een redelijke club. Heb soms wat problemen met hun kaart omdat ik veel reis, maar dat lossen ze telefonisch netjes en snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijhas
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-05 20:37
ICS is tegenwoordig verplicht een berekening te doen. Hier wordt dan ook rekening gehouden met inkomen, woonsituatie, wel of geen kinderen enz enz. Ook wordt het bkr bekeken op uitstaande credieten (ook van eventuele extra kaarthouders). Adh daarvan wordt gekeken hoeveel er nog bij geleend worden. ICS bedenkt die regels niet zelf maar moet zich houden aan de in de wet vastgelegde regels. (die zijn aanzienlijk verscherpt)
Je kunt altijd bellen en vragen wat er in de berekening ingevuld is en waardoor deze negatief uitkomt. Er kan zelfs tijdens het telefoongesprek een nieuwe test gedaan worden.

mvg

Panasonic Aquarea High Performance KIT-WC05JE5 (5 kw), 2750wp oost/west, 660 zuid, 2x Atlantic Calypso wp boilers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:29

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ben jij er zo'n eentje die op het vliegveld zijn parkeerkosten met papiergeld in een machine staat te duwen? Man ik kan echt niet meer zonder mijn creditcards terwijl ik het krediet helemaal niet gebruik.
Mijn redenatie is nog steeds dat mijn CC een manier is om bij mijn geld te kunnen komen en geen extra geld, dus als ik maar bedrag X nodig heb ik niet bedrag Y wil hebben.
Als je dat graag wil kan je ook een prepaid CC nemen, daar stort je eerst geld op je CC voordat je er iets mee kan doen. Hoef je dus ook niet meer te vechten tegen een bank die je een limiet wil geven.

[ Voor 30% gewijzigd door swtimmer op 20-08-2010 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40104

Sanction schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 18:32:
[...]
Nog sterker, ik werd laatst tijdens een trip naar Noorwegen zelfs verzocht om me te identificeren als ik m'n creditcard wou gebruiken. Ondanks de pin-code. (Die daar bij veel gelegenheden niet eens optioneel is, de apparaten daar zien dat de pas een chip heeft en dwingen je vervolgens die te gebruiken samen met de pin-code.) Dit zou meer 'bescherming' bieden. Vervolgens accepteerden ze geen cash. 8)7

Hebben alles laten staan en zijn de tent uitgelopen en ergens anders gaan lunchen. Met dat soort praktijken en landen waar dergelijke systemen zo donders traag zijn dat je nog een maaltijd kunt nuttigen in de tijd die er nodig is om er een betaling door heen te krijgen, verlang ik naar het Amerikaanse systeem. Bestelling/rekening -> swipe -> klaar, alles in een paar seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:29

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Anoniem: 40104 schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 18:34:
[...]

Nog sterker, ik werd laatst tijdens een trip naar Noorwegen zelfs verzocht om me te identificeren als ik m'n creditcard wou gebruiken. Ondanks de pin-code. (Die daar bij veel gelegenheden niet eens optioneel is, de apparaten daar zien dat de pas een chip heeft en dwingen je vervolgens die te gebruiken samen met de pin-code.) Dit zou meer 'bescherming' bieden. Vervolgens accepteerden ze geen cash. 8)7
Zo werkt dat ook bij de MediaMarkt naar mijn weten?! En toen ik mijn TV kocht bij een grote electronica zaak in de UK werd ook om echte legitimatie gevraagd. Gewoon een kleinigheid zodat ze zeker weten dat jij wel echt eigenaar bent van de kaart. Je moet ook niet vergeten dat bij fraude het geld altijd bij de winkel wordt teruggehaald, je hebt nu dus gewoon een winkel gevonden die zich zelf wil indekken, niets mis mee lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Cyberpope schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:22:
[...]

Onzin.. .Juist de creditcard was 1 van de veiligste betaalmiddelen die er was. De bank het risico en jij alleen je handtekening. Helaas gaan ze nu ook op de creditcard naar pincodes toe.. Dat legt meer risico bij jou. Vroeger was het puur aan de winkelier/internetondernemer/vulin om aan te tonen dat het jou handtekening was. Anders kreeg je gewoon het geld terug.
De verdeling van het risico heeft anders niks te maken met de veiligheid. Vreemde redenatie dat een kaar veiliger is als je zelf geen risico loopt. Typisch ook van deze tijdsgeest om alles maar af te schuiven naar anderen.

CC is/was juist gigantisch onveilig.

Persoonlijk heb ook zeeer regelmatig gezeik met Mastercard, opeens blokkeren, limiet plots anders, etc, etc. Nog nooit een fatsoenlijke uitleg gekregen, wel na veel gezeur wat euro's terug gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Aikon schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 10:35:
[...]

De verdeling van het risico heeft anders niks te maken met de veiligheid. Vreemde redenatie dat een kaar veiliger is als je zelf geen risico loopt. Typisch ook van deze tijdsgeest om alles maar af te schuiven naar anderen.

CC is/was juist gigantisch onveilig.

Persoonlijk heb ook zeeer regelmatig gezeik met Mastercard, opeens blokkeren, limiet plots anders, etc, etc. Nog nooit een fatsoenlijke uitleg gekregen, wel na veel gezeur wat euro's terug gehad.
Nee, het is heel simpel. Voor de consument was de kaart relatief veilig. En gezien het verdienmodel was de kaart ook veilig genoeg voor de maatschappijen, want er werd nog voldoende winst op gedraaid.

Veiligheid is altijd relatief en altijd in relatie tot gemak..

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Het is idd heel simpel, maar de veiligheid v/e kaart veranderd niet naarmate er minder of meer winst mee wordt gemaakt. Maar goed, we begrijpen denk ik allebei elkaars punt wel, beetje off-topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Aikon schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 11:13:
Het is idd heel simpel, maar de veiligheid v/e kaart veranderd niet naarmate er minder of meer winst mee wordt gemaakt. Maar goed, we begrijpen denk ik allebei elkaars punt wel, beetje off-topic :)
Again veiligheid is relatief.. 1 miljard uitgeven om iets van 10 euro te beveiligen is veilig... Maar 1 euro in dat geval ook.... Dus als je het risico om 1 of andere manier kunt afdekken (b.v. door winst) is het veilig genoeg. Veiligheid is altijd in relevantie toe iets.

Pagina: 1