Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• wesleyvdbrink
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-11 13:53
Hoi allemaal,

Ik werk momenteel een 6 jaar in de IT, momenteel veel bezig met particulieren en te weinig zakelijk.
Dit terwijl zakelijk mij meer aanspreekt, zodoende ben ik van plan eerst mijn mcsa en daarna mcse te behalen.

Mijn vragen zijn echter:

Welke boeken kan ik het best bestellen en hoe ziet het examen eruit?
Wat voor type vragen kun je verwachten? (multi, open of case vragen)
Hoeveel vragen en hoeveel procent mag je onjuist hebben?

Heb zelf deze boeken in gedachte http://www.comcol.nl/detail/57933.htm

Iemand een tip waar ik mee uit de voeten kan?

Met vriendelijke groet,
Wesley

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Money for nothin' and your chicks for free

• wesleyvdbrink
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-11 13:53
Dank je!

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 15:55
Waarom ga je voor 2003 en niet meteen voor 2008?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11 20:03
mcsa en mcse is oude meuk (=2003) wat jij wilt is MCTS,MCITP:SA MCITP:EA voor 2008 :)

A wise man's life is based around fuck you

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Welke boeken kan ik het best bestellen en hoe ziet het examen eruit?
MS Press-boeken (Self-Paced Training-serie) vind ik nog altijd de beste.
Wat voor type vragen kun je verwachten? (multi, open of case vragen)
Examenlayout kan van examen tot examen varieren. Merendeel is het multiple gok, zowel één als meerdere antwoorden.

Ook komen er Drag&Drop-vragen voor, waar je dus acties moet verslepen. Dit zijn er meestal niet zoveel, maar ze zitten er dus wel tussen.

En MS is ook bezig met simulatievragen, maar daar hebben ze op dit moment nog wat problemen mee geloof ik, die zul je dus voorlopig niet gaan krijgen.

Cases heb je wel bij sommige (vaak de meer complexe modules, denk aan de Designing-modules van het 2003-traject) . Dan heb je een aantal cases, waar je een x aantal vragen over krijgt. Die vragen kunnen dan weer zowel multiple gok als drag&drop zijn.

Open vragen heb je niet bij MS volgens mij. Ben ze iig nog nooit tegengekomen, en heb in de laatste 12 jaar toch wel een stuk of 30 examens gedaan.
Hoeveel vragen en hoeveel procent mag je onjuist hebben?
Examen is een x aantal vragen (varieert per module, maar meestal 40-50), die je binnen een bepaalde tijd (vaak 90 of 120 minuten, maar kan varieren) moet beantwoorden.

Je kan maximaal 1000 punten halen, en moet er minimaal 700 halen om te slagen tegenwoordig (vroeger was het een variabel aantal dat per module kon verschillen).

Je antwoorden kun je ook achteraf nog even bekijken en eventueel aanpassen (Review).

Je kan niet zeggen 'zoveel vragen mag je fout hebben' omdat er ook vragen tussen (kunnen) zitten die niet meetellen voor je eindresultaat (ook al heb je hem goed beantwoord). MS stopt namelijk ook 'testvragen' ertussen om continue het examen te kunnen verbeteren, en testvragen leveren geen punten op (ook geen minpunten als je ze fout beantwoord overigens).

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 15-08-2010 18:55 ]

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1