Tv-out werkt niet meer na plaatsen nieuwe monitor

Pagina: 1
Acties:

• Djoeri
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-01 11:25
Ik heb een vraagje over TV-out op mijn computer. Ik heb sinds gisteren een andere monitor en nu werkt mijn Tv-out niet meer. Hiervoor zat er een andere monitor op en werkte het prima, deze was met Dsub aangesloten icm S-video als Tv-out de nieuwe monitor is DVI. Ik heb al wat gevonden in het tv-out topic: Monitor moet (DDC compatible) zijn, wat ik uit de specs lees heeft deze monitor dit. Bij omzetten signaal in CC menu verdwijnt beeld op pc of er gebeurt niets, kabel zit goed aangesloten, bij opstarten pc tot aan windows heb ik wel beeld op de tv Wie kan mij helpen? Hier zijn de gegevens:

Ati Radeon Sapphire HD4870 1Gb Pci-e:
http://www.sapphiretech.com/presentation/product/?leg=&psn=000101&pid=266

Iliyama Prolite E2210HDS DVI/Hdmi/Dsub:
http://www.iiyama.com/nl_NL/Product/category/2/product/189#showtab2

Oude monitor: Phillips 190S5FS VGA
Philips 190S5FS Link

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:31

-36-

Trust me. I'm an amateur

Kan me bijna niet voorstellen dat dit afhankelijk is van het overstappen op de dvi uitgang.
Staat in de windows resolutiemanager of anders catalyst de 2e monitor (tv-out) nog aan?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Misschien is de DVI uitgang kapot en kom je er nu pas achter.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Djoeri
Ik ben nog eens aan het rommelen geweest in het ccc menu van Ati, door het 2e beelscherm te activeren en je monitor/beeld te extenden (uitbreiden) werkt de tv-out nu wel. Het desktop clonen lukt niet, om een of andere reden pakt ie dat niet, bij mijn vorige monitor werkte dit wel. Maar het is nu gelukt en ik kan weer films op mijn tv kijken.

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Heeft je nieuwe monitor niet een te hoge resolutie voor de TV out ? Dat zou verklaren waarom je desktop clone functie niet wil terwijl het extenden wel werkt..

IP Rocks

• Djoeri
Nee, Ik heb een aangepast profiel gemaakt in het ccc menu voor de televisie en de resolutie daarvan is 1280x1024 het maximale wat de tv ondersteund en wat voorheen altijd werkte in de clone-mode. Nu staat deze in extended desktop mode. Het werkt in elk geval nu.

• Djoeri
Nog een vraagje: Is het mogelijk om zowel je monitor als je tv op hdmi aan te sluiten mbv een dvi-hdmi verloopstuk? Ik heb er al 1 bij zitten. Of kan je maar 1x hdmi tegelijk te gebruiken. Ik ben namelijk aan het kijken voor een lcd tv en wil dan mijn pc met hdmi verbinden.
Pagina: 1