Toon posts:

TV-out valt weg bij starten DVD-speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mogu,

Sinds een aantal weken ben ik in het bezit van een pioneer 105s dvd speler. Super!!! Echter 1 probleem dat ik pas sinds gisteren gelocaliseerd heb. Ik heb nog maar een viper550 retail met tv-out. Schakel ik nu naar tv-out dan gaat alles nog prima, geen enkel probleem. Maar zodra ik een dvd in de speler stop en de dvd spint op begint het beeld te knipperen( beeld blijft nu nog altijd zichtbaar, maar wordt donkerder en dan weer lichter om de seconde...zo regelmatig als het maar zijn kan)...Na een seconde of 20 valt het beeld dan helemaal weg en heb ik helemaal geen signaal op de lijn meer staan(tv geeft blauw beeld, normaal als ik niet naar tv-out geschakeld heb is dit zwart). Na een tijdje komt het beeld weer terug, maar dan begint het gelazer weer opnieuw. Dit is overigens niet altijd het geval en de bekabeling heb ik ook al vervangen....ik vat het niet helemaal meer....

Ik neem aan dat iedereen kan begrijpen dat je hier ongelovelijk gefrustreerd van kan raken als je een leuke film wilt gaan kijken(63centimeter kijkt nog net effies lekkerder dan een 19 inch flatscreen).

Iemand suggesties?????
(Alvast dank)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-03 16:20
Ik heb hetzelfde probleem gehad ongeveer met mijn Asus kaart, toen ik ook nog softwarematig naar DVD's keek. Het beeld viel echter nooit weg maar werd wel donker en licht zoals jij zei.

Ik denk trouwens dat het probleem ligt in je videokaart, omdat het veel moeite kost om de overlay die dvd's gebruiken ook om te zetten voor je tv.

Trouwens, geef ff wat meer specs!!

Verwijderd

TV-out op _iedere_ videokaart is beveiligd. Zodra je een DVDtje afspeelt komt de macrovision beveiliging in actie, en die hoort te voorkomen dat je je DVDtje op een videorecorder kunt opnemen. Alleen ZOU het zo moeten zijn dat je het nog wel op een TV kunt weergeven. Blijkbaar is de macrovision beveiliging van jouw videokaartje een beetje te goed.. :-)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik vroeg het me dus ten zeerste af of het aan de videokaart lag....aangezien het regelmatig ook goed gaat. Meestal start ik mijn systeem ook helemaal opnieuw op als ik effies dvd's gaat kijken.

Maareh....beveiliging????? Als ik toch gebruik maak van de tv-out kan dat ding toch nooit ruiken of ik daar een tv of een video op aangesloten heb??? Dan zou ik nooit films via de tv kunnen bekijken.

Dat het aan de kaart ligt...dat deze bijvoorbeeld niet snel genoeg is...daar heb ik ook over nagedacht, maar dan snap ik niet dat tie het regelmatig wel goed doet. Maar zelfs nog voor het dvdproggie(powerdvd) wordt gestart, begint het gezeur al. Mhhmm..zal eens kijken met een andere kaart.

Ohja....systeem specificaties:
pentiumIII 400
128mb intern geheugen
ABit Moederboard
15 gieg maxtor HD (7200 rpm)
viper550 16mb retail + tv-out videokaart
tv-tuner met bt878 chipset
pci64 geluidskaart :r
standaard 10/100 mbit netwerkkaart
standaard rockwell 56k modem(niet in gebruik)
105s dvdspeler van pioneer
4*2*24 cd-burner van sony

last but not least:
Iiyama 19" A902MT Vision Master Pro 451
(alvast aangeschaft voor het nieuwe systeem wat hopenlijk aan het eind van de week zal arriveren (de componenten dan))

(nieuw: asus7700, 1.2GHz thunderbird, msi moederboard, 256mb geheugen..en misschien nog een lekkere snelle 30gieg van ibm, maar hangt effies van de salarisstrook af :)

Mag hopen dat het probleem dan toch wel pleite is.

Groeten,

Tim

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:02

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Er zijn proggies om macrovision uit te schakelen (indien mogelijk), probleem kan dan wel zijn dat de dvd-software dit detecteert en geen TV-out wilt spelen, maar ook daar zijn proggies voor :)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden