Roland MT-32 MIDI aansturen

Pagina: 1
Acties:

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:32
Hallo tweakers,

Ik kreeg vandaag wat fragmentjes te horen van de Roland LAPC-I / MT-32 en dat MIDI ding vind ik echt geweldig klinken :P

Nu mijn vraag, kan ik dit ding op een hedendaagse PC gebruiken met midi files? Op de achterkant van de MT-32 heb je MIDI IN, OUT en PASS TROUGH en een stereo output. Ik heb momenteel een Creative X-Fi Elite Pro waar een break out box bij zit. Is het mogelijk om de MIDI signalen via de MIDI out van de Elite Pro te loopen naar de MT-32 en dan zijn stereo output op de line in ofzo aan te sluiten van de Elite Pro.

Bestaat er ook eventueel iets van een mogelijkheid om de MT-32 sounds in de MIDI van de Elite Pro te laden zodat deze als de MT32 klinkt?

Front van de MT-32
Afbeeldingslocatie: http://www.synthmania.com/Roland%20MT-32/Images/Roland%20MT-32.jpg

Rear van de MT-32
Afbeeldingslocatie: http://www.synthmania.com/Roland%20MT-32/Images/Roland%20MT-32%20rear.jpg

Rear van de Elite Pro breakout box
Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/multimedia/creative/x-fi/back-big.jpg

Als laatste vraag, wat zou zo een ding ongeveer waard zijn? :P

GTA VI - All aboard the hype train!!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Sir_Hendro schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 02:19:
Hallo tweakers,

Ik kreeg vandaag wat fragmentjes te horen van de Roland LAPC-I / MT-32 en dat MIDI ding vind ik echt geweldig klinken :P
oldscool ftw ;)
Nu mijn vraag, kan ik dit ding op een hedendaagse PC gebruiken met midi files? Op de achterkant van de MT-32 heb je MIDI IN, OUT en PASS TROUGH en een stereo output. Ik heb momenteel een Creative X-Fi Elite Pro waar een break out box bij zit. Is het mogelijk om de MIDI signalen via de MIDI out van de Elite Pro te loopen naar de MT-32 en dan zijn stereo output op de line in ofzo aan te sluiten van de Elite Pro.
in principe moet dat geen probleem zijn nee :) kwestie van de juiste midi-out interface selecteren in je sequencer en de juiste input voor je line-in.
Bestaat er ook eventueel iets van een mogelijkheid om de MT-32 sounds in de MIDI van de Elite Pro te laden zodat deze als de MT32 klinkt?
Weet ik niet. Wat wel kan is virtualizen.
http://sourceforge.net/projects/munt/
A multi-platform software synthesiser emulating pre-GM MIDI devices such as the MT-32 and CM-32L

en eventueel VST(-achtig):
http://www.squest.com/Win...ts/RolandMT-32/index.html
Al weet ik niet of je hier daadwerkelijk een hardware MT-32 voor nodig hebt...

EDIT: Hier staat nog iets over emulatie van oude kaarten/synths zoals de MT-32:
http://www3.telus.net/anapan8/oldscardemu.htm
Front van de MT-32
[afbeelding]

Rear van de MT-32
[afbeelding]

Rear van de Elite Pro breakout box
[afbeelding]

Als laatste vraag, wat zou zo een ding ongeveer waard zijn? :P
Op Ebay staat hij voor $75,- nu kopen en er is ook nog een veiling. Take a chance zou ik zeggen ;)

Overigens is het geen GM-device. Dus je zal je MIDI's mogelijkerwijs moeten aanpassen zodat ze de juiste geluiden aanspreken op de MT-32.

Verder: succes met googlen voor meer info :)

[ Voor 3% gewijzigd door Wokkels op 11-08-2010 02:42 ]

Permanent wintericon!

• Sir_Hendro
Bedankt voor de informatie. Ik zal het allemaal eens doornemen en kijken wat het wordt. Dit is eigenlijk de schuld van dumpert met die video over de geschiedenis van geluidskaarten. Ik zag de AWE32 van mijn vader nog voorbij komen. Wat een groot ding was dat zeg. Er zat wel leuke software bij die AWE32 :D Maar die Roland, damn dan ding klinkt gewoon fantastisch!!

Hier die video:
linkje

De Roland LAPC-I heerst overduidelijk!! Op YouTube vind je nog meer fragmenten van dat speeltje :D

[ Voor 22% gewijzigd door Sir_Hendro op 11-08-2010 03:05 ]

• klaasjanb
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-05-2021
Wokkels schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 02:39:
Op Ebay staat hij voor $75,- nu kopen en er is ook nog een veiling. Take a chance zou ik zeggen ;)
Dat is best veel voor een MT-32. Op mp zie je ze al voor rond de 30-40 euro gaan...

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:38

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Ik mis nog een paar synthesizers in dat filmpje.

De Roland SC50 en nieuwer
en nog beter : De Yamaha XG synths. MU80 bijvoorbeeld.
Heb je ook nog in plugin bord versie gehad , de DB50XG..
Heb ik jarenlang op een SB16 geprikt gehad.
Werkte dan echt met elk spel...

Heb zowel de Roland SC50 als de Yamaha MU500 en moet zeggen dat de Yamaha toch mooier klinkt.
Die heeft ook nog een USB ingang en er zijn Vista 64 bit drivers voor :)

De Creative X-Fi bakt er niets van met Midi, de oude Audigy doet het beter.

Mocht je interesse hebben, de Roland SC50 mag weg... ;)

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• Sir_Hendro
De SC50 leek me een mooie opvolger voor de MT32 wat gewoon toffe retro shit is. Ik probeer er 1 te scoren via ebay. Stuur me maar een PM met wat info over je SC50 zoals conditie, hoe compleet, prijs :)

• fordrwd4ever

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

je hebt een pm :)

• Sir_Hendro
Ik had nog wat midi's beluisterd via m'n X-Fi en naar opnames van de MT-32 en echt een mega verschil. Dat oude kreng klinkt tig keer beter. Uiteraard is de SC50 nog even wat beter maar ik vind de MT-32 wel wat hebben. Uiteraard wil ik ze graag allebij hebben dus je hebt een PM terug ;)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:12

Exirion

Gadgetfetisjist

MT-32 en LAPC1... The old days inderdaad :) In die tijd had je ook de Roland SSC-1. Zelf heb ik de DB50XG van Yamaha gehad en tegenwoordig heb ik nog een Roland JV-1080 synth module. Het spul is allemaal midi, dus aan te sturen via een doodnormale midi interface die je goedkoop kunt krijgen als USB apparaat.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Sir_Hendro
Als ik mijn matige miditech midistart 2 keyboard niet had verkocht kon ik deze nu mooi gebruiken met dit spul. Gelukkig heeft mijn vriendin nog een vette Yamaha PSR-620 die ik dan af en toe kan koppelen aan de Rolands. Ik kan echter niet spelen maar wil het wel leren. Ondertussen maar gewoon met de muis op de PC muziek maken :P

Exirion, heb jij wel eens met Synthogy ivory gespeeld? Zo ja wat vind jij van die software?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Sir_Hendro schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 01:35:
Exirion, heb jij wel eens met Synthogy ivory gespeeld? Zo ja wat vind jij van die software?
Ik ken het niet, dus geen ervaring mee :) Wel met Reason en Logic (Mac).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Sir_Hendro
Het schijnt de meest realistische piano plugin te zijn voor software zoals Reason ect.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Sir_Hendro schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 01:40:
Het schijnt de meest realistische piano plugin te zijn voor software zoals Reason ect.
Laten we wel wezen... de beroemde synths uit de jaren 90 zijn hopeloos verouderd. De software synths op de PC's van nu zijn veel beter, inclusief allerlei geluidseffecten. Daarom worden er ook zoveel synth modules aangeboden omdat heel veel wordt overgestapt op volledig digitale studio's.

• Sir_Hendro
@ovhees
Hou je PM's in de gaten, ik wil sta te springen om je SC50 over te nemen *O*

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Over mijn JV-1080 is ook wel te praten :)

• Sir_Hendro
Exirion schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:15:
Over mijn JV-1080 is ook wel te praten :)
Mja alleen een beetje buiten mijn budget op het moment :P

• fordrwd4ever

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

@ sir Hendro..
Ik heb je pm`s gelezen, maar kan nu geen foto`s maken. :|
Als ik tijd heb, krijg je vanavond alle info die je wilt :)

• Sir_Hendro
Super!! Ik wacht op je info :)

• fordrwd4ever

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Ok, je hebt PM, met foto`s :)