Toon posts:

Crash Hot-swappable disk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Er draait hier een SBS2003 server (Proliant ML350) met daarin o.a. 2x 146Gb 10K SAS schijven (single port, mirror). Nu schijnt er 1 schijf defect te zijn (knippert rood lampje) en ik vroeg me eigenlijk af of ik deze disk meteen kan weggooien of dat er wellicht nog opties zijn waarmee de disk weer werkend te krijgen is?

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 01:03
Je kunt voor de zekerheid de bewuste hardeschijf controleren m.b.v. een software tooltje zoals hdtune. Mocht het daar ook uit blijken dat de hardeschijf niet 100% is kun je beter overgaan tot vervanging.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:03
Vraag 2 is; wil je een uitgevallen HD gebruiken in een server in een belangrijke server?

Verwijderd

Topicstarter
Burner NL schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 00:37:
Je kunt voor de zekerheid de bewuste hardeschijf controleren m.b.v. een software tooltje zoals hdtune. Mocht het daar ook uit blijken dat de hardeschijf niet 100% is kun je beter overgaan tot vervanging.
Ok bedankt! Ja, ik heb al een nieuwe besteld, aangezien de mirroring nu niet werkt dus dat is best tricky.

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 00:41:
Vraag 2 is; wil je een uitgevallen HD gebruiken in een server in een belangrijke server?
Uiteraard niet! Maar omdat ik weinig ervaring heb met dergelijke schijf-systemen vroeg ik me af of ik er meteen vanuit kan gaan dat de schijf 100% not-usable is of dat er nog dingen zijn die ik eerst moet controleren alvorens de disk weg te gooien.