Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Océ CS231: default wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 12:26
Ik heb een Océ CS231 (kleuren) copier-printer-scanner uit een faillissement. Lijkt het prima te doen, alleen is het beheerders menu beveiligd met een (voor mij onbekend) wachtwoord.

Afbeeldingslocatie: http://www.dragonpress.cz/malonaklad/files/OCE%20CS231%20new.jpg

Weet iemand toevallig wat het standaard/default/factory wachtwoord is?
Of wellicht nog beter: weet iemand of er een methode is om volledig terug te gaan naar factory settings?
(en wat dan het fabrieks-wachtwoord is)
Wellicht een bepaalde knop combinaties tijdens opstarten oid?

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:16

Nobby

Nuts!

Contact opnemen met Océ?

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Volgens mij is het admin, zonder wachtwoord.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• kaajee
Ja Océ ga ik (ook) bellen, maar als iemand het hier weet ben ik sneller.....

En admin alleen is het niet, het is ook niet een user & wachtwoord, het is alleen een wachtwoord
(in het beheersmenu wordt meteen om alleen een wachtwoord gevraagd).
Wellicht is het in de webinterface wel user & ww, maar daar kom ik ook niet in. Hij zal wel een vast IP hebben ingesteld en ik weet niet welke.......

Verwijderd

Maybe gewoon de oude eigennaar bellen?

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Probeer eens het wachtwoord: admin01 ( of admin! ) met inlognaam Administrator
Het is al even geleden en weet het niet zeker.

Even googlen ( http://www.passwordsdatabase.com/vendor/xerox ) en het kwam wat frisser terug.

u: Administrator
p: Fiery.1

[ Voor 54% gewijzigd door purge op 11-08-2010 00:21 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
probeer eens: 12345678

Geen grapje, dat is het beheerders wachtwoord van de CS193, dat zijn in principe dezelfde apparaten. Als dat het wachtwoord niet (meer) is, dan is het ww gewijzigd want Océ gebruikt normaal gesproken dezelfde wachtwoorden over de gehele lijn. Zo is bijvoorbeeld het ww van een CPS800 altijd '80000' en die van de oude 31xx serie is altijd '38330'. Overigens geeft dat nog steeds geen volledige toegang, service-monteurs gebruiken bijvoorbeeld bij de cs193 een ander menu wat alleen toegankelijk is via een bepaalde knoppen combinatie (en die weet ik nou net niet) Maar dat is dus in principe alleen het menu voor service/reparatie.
@purge: dat zijn de inloggegevens van de fiery, niet van de printer zelf ;) Daarmee kan je niet alle beheerdersinstellingen doen, in principe alleen wachtrijen e.d. beheren.

[ Voor 5% gewijzigd door MicGlou op 11-08-2010 06:21 ]

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 20:25
-

[ Voor 100% gewijzigd door Master__R op 19-08-2010 21:46 ]

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

De enige keren dat ik meegemaakt heb dat het niet 12345678 was op een CS231, stond in het serviceboekje waar men het in veranderd had.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• kaajee
Yep! 12345678 was het!
Bedankt guys, scheelt weer een belletje en een boel doorverbind etc.

• MicGlou
kaajee schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:36:
Yep! 12345678 was het!
Bedankt guys, scheelt weer een belletje en een boel doorverbind etc.
Ik hoop overigens dat je de printer wel gechecked hebt bij Océ? Als dat een apparaat onder lease contract was dan was dat ding niet eens eigendom van het bankrupted bedrijf, dan moet het ding in principe terug naar Océ. Dit heb serieus al veel vaker gezien, ben in het verleden heel wat bezig geweest met ontruimingen e.d., als er iets mis ging dan was het wel dat er een boze leverancier aan de deur stond omdat zijn spulletjes verkocht waren. Aangezien het Océ label er opzit... normaal gesproken zit dan het Konica/Minolta? label erop als het een kopertje is.

• Room42
  • Niet online
Overigens is Océ tegenwoordig Ricoh.

[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 11-08-2010 20:15 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• MicGlou
Room42 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 17:27:
Overigens is Océ tegenwoordig Ricoh.
Uhhh? Waar heb jij dat vandaan? Ik doe bijna dagelijks zaken met Océ... Als het bedrijf een andere naam zou krijgen dan zou dat Canon worden, aangezien die tegenwoordig een meerderheidsbelang hebben in Océ.

• Room42
  • Niet online
Hahaha wat dom, sorry! Ik zit inderdaad helemaal fout. Het zit zo: Wij waren altijd klant van Océ maar zijn toen overgestapt op Nashuatec. Dié is kort daarna overgenomen door Ricoh.

Sorry for that :)

• ChojinZ
  • Laatst online: 28-11 11:40
Misschien mosterd na de maaltijd maar de volgende keer zou ik gewoon OCE bellen.
Dat wachtwoord krijg je binnen een minuut. En kunnen ze je dat niet meteen geven, dan bellen ze je later terug.

Dat je telkens doorverbonden wordt of dat je lang moet wachten is niet waar. Ik heb zeer regelmatig te maken met OCE en op dat punt hebben ze het allemaal wel goed geregeld.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• MicGlou
ChojinZ schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:25:
Misschien mosterd na de maaltijd maar de volgende keer zou ik gewoon OCE bellen.
Dat wachtwoord krijg je binnen een minuut. En kunnen ze je dat niet meteen geven, dan bellen ze je later terug.

Dat je telkens doorverbonden wordt of dat je lang moet wachten is niet waar. Ik heb zeer regelmatig te maken met OCE en op dat punt hebben ze het allemaal wel goed geregeld.
Als je geen klant bent bij Océ, dan zullen ze je ook niet direct gaan helpen met zoiets dergelijks... als dat wel gebeurd door sommige medewerkers dan doen ze hun werk niet helemaal naar behoren... Er wordt in principe altijd naar een klant- of apparaatnummer gevraagd, Océ zal gek zijn ondersteuning te geven aan apparaten die niet bij hun onder contract staan... voor niets gaat de zon op.

• ChojinZ
MicGlou schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:16:
[...]

Als je geen klant bent bij Océ, dan zullen ze je ook niet direct gaan helpen met zoiets dergelijks... als dat wel gebeurd door sommige medewerkers dan doen ze hun werk niet helemaal naar behoren... Er wordt in principe altijd naar een klant- of apparaatnummer gevraagd, Océ zal gek zijn ondersteuning te geven aan apparaten die niet bij hun onder contract staan... voor niets gaat de zon op.
Als jij aangeeft dat je de printer hebt opgekocht uit een failliesement en er zit geen servicecontract meer op (maw. de printer is geen eigendom meer van Oce) dan doen ze daar niet zo moeilijk over hoor.
Kheb hier wat printers uit de afvalbak gehaald met hetzelfde probleem en ik had binnen 5 minuten de benodigde password's. ..

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• MicGlou
ChojinZ schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:49:
[...]

Als jij aangeeft dat je de printer hebt opgekocht uit een failliesement en er zit geen servicecontract meer op (maw. de printer is geen eigendom meer van Oce) dan doen ze daar niet zo moeilijk over hoor.
Kheb hier wat printers uit de afvalbak gehaald met hetzelfde probleem en ik had binnen 5 minuten de benodigde password's. ..
Wat ik al zei; je krijgt ze misschien wel, maar dat is niet de bedoeling! Buiten dat, de TS weet volgens mij niet eens of dat ding wel verkocht had mogen worden. Aangezien het een recent model is en een Océ label draagt ipv Konica/Minolta, weet ik bijna zeker dat het geen koop is en ook nog niet uit de lease zou mogen zijn. Er zit dus zelfs nog een risico aanvast als ze naar een app.nr. vragen, straks willen ze die machine terug hebben! Ik ben in het verleden beroepsmatig heel veel bezig geweest met faillisementen en ontruimingen, iets wat standaard altijd wel fout ging was het verkopen van apparatuur welke achteraf niet eens eigendom bleken te zijn.

Ennuh er zit ook wel een flink verschil tussen een printertje die 'je even uit de prullenbak vist', dan een volledige multifunctional welke zelf al zo groot als een kliko is...

• ChojinZ
MicGlou schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:58:
[...]

Buiten dat, de TS weet volgens mij niet eens of dat ding wel verkocht had mogen worden.
Das een aanname maar dat weet je dus niet zeker.
[...]

Aangezien het een recent model is en een Océ label draagt ipv Konica/Minolta, weet ik bijna zeker dat het geen koop is en ook nog niet uit de lease zou mogen zijn.
Zo recent is het model niet. Sterker nog, het apparaat wordt geeneens meer geleverd en is al vervangen door een nieuwe model
[...]

Ennuh er zit ook wel een flink verschil tussen een printertje die 'je even uit de prullenbak vist', dan een volledige multifunctional welke zelf al zo groot als een kliko is...
Uhhh.... een CS173 vind ik nou niet echt "een printertje die je even uit de prullenbak vist"... ;)

Maargoed, das mijn ervaring met Oce. Wellicht dat die van jou anders zijn...

[ Voor 3% gewijzigd door ChojinZ op 27-08-2010 12:39 ]

Pagina: 1