Moederbord voor Asus Turbo Unlocked overclock op een i7 875k

Pagina: 1
Acties:

• sikbok
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-08-2022
Hija,

In mijn volgende systeem wil ik graag een leuk aantal MHz - iets rond de 4MHz - op 1 of 2 cores, zonder al te veel energie te verstoken of herrie te maken. Mijn oplossing daarvoor is een i7 875k aan te schaffen en die op een moederbord met Asus Turbo Unlocked te zetten (zie: YouTube: ‪Intel Core i5-655K & Core i7-875K Overclocking Guide (NCIX Tech Tips #70)‬‎). Ik moet wel de voltages opschroeven, maar al Intel's energie besparende features kunnen aan blijven staan.

Ik zou graag weten welke moederborden deze feature ondersteunen en welke ik het beste kan gebruiken voor een dergelijke overclock. Zowel de site van Asus, als google search hebben nog niet afdoende informatie opgeleverd.

Weet iemand op welke moederborden deze feature zit? Tot nu toe heb ik bevestigd gezien dat het zit op:
- ASUS P7P55D-E Premium (als vermeld in het NCIX filmpje hierboven)
- ASUS Maximus III Formula (zie: http://www.overclock.net/...k-club-discussion-25.html)

Die beide borden zijn waarschijnlijk overkill voor wat ik er mee wil doen. Als de feature op b.v. een Asus P7P55D-E zit en ik een goeie kans maak om in de buurt van 4GHz te komen ben ik blij.

Voor de volledigheid, het wenslijstje voor dit systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Performance One P183€ 116,-€ 116,-
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 32,49€ 32,49
1Intel Core i7 875K€ 305,91€ 305,91
1Antec CP-850€ 113,88€ 113,88
1OCZ Vertex 2 SOCZSSD2-2VTXE120G 120GB€ 291,-€ 291,-
1Kingston HyperX KHX1600C8D3T1K2/4GX€ 108,35€ 108,35
1Asus P7P55D-E€ 123,70€ 123,70
1Powercolor GO! GREEN HD5750 1GB GDDR5 PCI-E€ 149,01€ 149,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.240,34
Fans en optical moeten hier nog bij.

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-01 17:52
ik denk dat je je toch ernstig verkijkt op deze manier van overclocken. Je ziet dat mannetje wel leuk alles ''automatisch'' doen, maar ook hij heeft er flink wat uurtjes in zitten om de juiste GHZ met voltage te zoeken. Ik weet niet of je hier enige ervaring mee hebt?

• sikbok
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-08-2022
Bedankt voor de snelle reply TMon.

Klopt, deze meneer maakt er een leuk praatje van om zijn spulletjes te verkopen. De discussie op overclockers.net over overclocking met deze processor lijkt wat realistischer.

On je vraag te beantwoorden, nee, ik heb weinig ervaring met overclocking. Dit zou mijn eerste serieuse poging worden. Tot nu toe was mijn voornaamste inzet om stille computers te maken.

Verder is het geen probleem als het wat bloed zweet en tranen gaat kosten om dit werkend te krijgen. Ik zie het als hobby. De vraag is of dit uberhaubt mogelijk is en welk plankje ik er dan het beste voor kan gebruiken.

Verwijderd

Als dit je eerste serieuze poging zou worden, zou ik me der eerst maar eens een beetje in gaan verdiepen.
Het is een aardig systeem waarmee je gaat zitte klote. Aangezien dat je er geen ervaring mee heb en je doet iets fout. dag moederbord, dag cpu, dag ram = dag 500 euro. OC'en valt niet onder garantie.
Dus kan je meteen nieuwe gaan shoppen. Met dat moederbord zal je een eind komen als je het goed doet.
Maar je zal echt niet en 4 GHz aan tikken.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:31

Wildfire

Joy to the world!

4 megahertz, ja da's echt vlot :P

Maar ff serieus... een i7-875K heb je niet zomaar op 4ghz. Zeker niet met zo'n automagisch overclockgeval :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe