Neppe beveilingssite, knap werk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04:38
Toevallig net iets aan het opzoeken geweest op google, komt er opeens als 2e keuze een site te voorschijn waarvan mijn zoektermen enkele keren in de beschrijving wel opdoken, waardoor ik erop doorklikte.
Ik kwam uit op een site waar een popje kwam voor een malware scan, het leek allemaal best echt tot ik een website zag met de interface van een windows XP gebruikersscherm. Ik had natuurlijk direct door dat het wel degelijk een site was en niet mijn eigen computer, maar ik denk dat mensen met een XP interface wel in de problemen kunnen komen.

Hier is waar ik terecht kwam:

Onderstaande link is niet veilig, openen op eigen risico!!!
rsc1.strangled.net/3/?c=947

[ Voor 5% gewijzigd door iisschots op 10-08-2010 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:05
Lijkt me niet handig die link, in verband met malwar / virus / exploit?

AVG -> RC1.strangeld.net/3/?c=947 Probeert bestandd op te roepen. Exploite Rogue scanner type 889

[ Voor 53% gewijzigd door cossy nl op 10-08-2010 23:10 . Reden: Typo(s) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulShot
Niet aan gedacht dat dit tegen de regels kon zijn..
Het is inderdaad een malware site, maar er gebeurt niets zolang je nergens op klikt.
Wou het gewoon even melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:20

martjah

Appel

bij mij komt er toch mooi een windows 7 look tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cossy nl
  • Laatst online: 10:05
Hmm dat is waar niet op klikken is wel het beste, ik krijg geen windows interface te zien, alleen die melding van AVG ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij XP. Je ziet echter wel goed dat de schermpjes behoorlijk fake zijn naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SoulShot schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 23:15:
Niet aan gedacht dat dit tegen de regels kon zijn..
Het is inderdaad een malware site, maar er gebeurt niets zolang je nergens op klikt.
Wou het gewoon even melden :)
Hoe weet je nu of er wel of niks gebeurt? Je surft er heen met een browser welke waarschijnlijk een pdf plugin heeft, alsmede met een flash plugin. Dat zijn tegenwoordig de grootste aanvalsvectoren. Als je deze niet up 2 date houdt kun je het sowieso wel schudden. Daarnaast ben je altijd vatbaar voor 0day aanvallen.

Het is nogal kort door de bocht om te stellen dat er niks gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:50
Leeg scherm met firefox 3.6.8 en avast! free antivirus 5.0.594. (Windows 7 - ik geloof 64-bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstoel
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-07 18:48
Kaspersky Internet Security laat mij de website ook niet openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Laatst online: 31-07 12:41
Hihi, onder ubuntu krijg ik ook een xp look. Wel leuk dat ie mijn c schijf 'gaat lopen scannen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 15:04
Dit soort sites komen vziw wel vaker voor. Het blijft altijd opletten, zeker voor de standaard gebruiker.

Als je onveilige linkjes post geef dat dan aub duidelijk aan en plaats ze zo dat je ze niet kan aanklikken. Door bijvoorbeeld de http:// en www. weg te halen of het in [ code ] [ / ] tags te plaatsen.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

De pagina die u opvraagt, staat bekend als een website met een exploit, met phishing of social engineering en is daarom geblokkeerd om u te beschermen. Zonder bescherming, bijvoorbeeld die van AVG Werkbalk Beveiliging en AVG, loopt u het risico dat uw computer wordt gehackt, beschadigd of dat uw identiteit wordt gestolen. Ga verder aan de hand van een van de onderstaande suggesties.

URL: rsc1.strangled.net/3/?c=947
Naam: Rogue Scanner (type 889)

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik geraak er probleemloos op (FF 3.6.8) - waar ik blij om ben: niemand hoeft mijn internetgedrag te limiteren :p Als ik de "avupdate.exe" uitvoer (ja, ik test uitgebreid ;)) schiet McAfee wel meteen in gang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-08 20:10
ook hier schiet avg de site al af voordattie geopend kan worden :P, eens ff uitzetten en kijken wat er gebeurd, heb toch windows 7 dus als er een xp look komt ga ik wel lachten xD

EDIT: LOL, geeft idd een win7 schermpje, echter onderin: Browser: IE7 ... uhm, nee hoor, Chrome 6 xD

[ Voor 22% gewijzigd door marti-n op 11-08-2010 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Laatst online: 18-12-2024
Nou ben ik eerlijk gezegd wel benieuwd, hier opent ie niet (win 7 x64, ff 3.6 / IE8, Avast), iemand een screenie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulShot
ik kreeg zoals ik al zei eerst een windows XP, net een Vista versie en daarna een windows 7 na nogmaals proberen, alle toch wel aardig gemaakt. Ik vind het gek dat sites als google zo dingen er niet meteen kunnen uitvissen? zeg maar een antivirussitesysteem ingebouwd in de zoekmachine die elke site vooraf controleert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-08 20:10
wasted247 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 00:25:
Nou ben ik eerlijk gezegd wel benieuwd, hier opent ie niet (win 7 x64, ff 3.6 / IE8, Avast), iemand een screenie?
Afbeeldingslocatie: http://plaatjesupload.net/show/mini.php?id=1281479358_Untitled.jpg
klikbaar voor grotere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ja maar dan moeten mensen die wel melden. Bij deze site krijg je daar de kans niets voor.
Ik heb hem even geopend in een Sandboxed browser en kijk wat hij doet.
Vervolgens gaat hij dus een avupdate.exe downloaden, die dus zowel bij Virustotal.com als bij Jotti slechts door een handjevol scanners wordt herkend:
Sophos: Sus/UnkPack-C, TrendMicro: TROJ_BURNIX.SMEP

avupdate.exe
MD5 : 82d35889d4c1cd490518ca9caf9bb047
SHA1 : 027c3488761957838e9637a6c6c38a9b39c85e1c

Het zal wel een zelf-modificerend iets zijn, dat telkens een paar bytes verandert.
Die exe ga ik niet starten in mijn zandbak, dat blijf ik toch griezelig vinden ;)

edit:
Inderdaad, nog een keer geopend en er komt een andere exe:
SHA1: 900b2d892cce842e7f429f748fa010c42b6d6bc8 *avupdate.exe

[ Voor 75% gewijzigd door Henk007 op 11-08-2010 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mijn Avast IS meldt hem niet als onveilige site en zit hem ook niet. Zal nog wel een update voor komen. Ik kan er met mijn W7 gewoon opkomen. Mijn pc is redelijk bijgewerkt.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik vind het er toch wel nep uitzien hoor. Een plaatje wat in je browser opent en hij wil een bestand downloaden. Maar ik kan me wel voorstellen dat er mensen intrappen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dP5anjEN6PG0HrwptLg0hkv5/full.png

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
De url uit TS is down ;)
Pagina: 1