Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Dualshock controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een dualshock controller kopen voor de PC.
Bij de specificaties staat dat deze 2 motortjes heeft voor vibratie.
Mijn vraag is , werkt dit gewoon netals bij de PS3? Gewoon inpluggen in je pc (drivers maybe installeren) en spelen met vibratie?
Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
Zijn er veel spellen die deze vibratie ondersteunen op de PC, zoals racespellen gta 4 etc?

Alvast bedankt

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Koop een Xbox 360 controller (met draad of draadloos). De meeste games zijn tegenwoordig voorzien van Xinput data, zodat je rumble-feedback krijgt in deze spellen.
Wat oudere of geen zogenaamde "Games for Windows" spellen zijn voorzien van DirectX commando's en dan werkt het niet met zo'n controller, maar moet je een controller hebben dat werkt met DirectX commando's.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

Topicstarter
Dus een dualshock controller werkt met Xinput?

Met wat voor een controller kun je vibratie krijgen in je controller door DirectX commando's?
Wat bedoel je precies met "oudere games"?

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

In spellen zitten scripts die geschreven zijn in een bepaalde taal om zo de rumble-feedback aan te sturen.

In het geval van de Xbox 360 Controller wordt deze aangestuurd door een script die men "Xinput" heeft genoemd. De meeste games tegenwoordig (alle spellen met het 'certificaat' Games for Windows sowieso) hebben deze ondersteuning. Met deze spellen werkt de Xbox 360 controller dus vlekkeloos en heb je volledig rumble-feedback.

Sommige oudere spellen hebben geen Xinput scripts, maar alleen DirectInput (DirectX). Dit ondersteund de Xbox 360 controller niet en dan heb je dus geen Rumble-feedback. Misschien dat er hier 3rd party drivers voor zijn die dit oplossen, maar ik dacht het niet.
Voor deze spellen zou je dus gewoon een andere controller kunnen gebruiken\aanschaffen met trilmotoren, die werken namelijk wel met DirectInput.

[ Voor 3% gewijzigd door Yellowneck op 10-08-2010 23:10 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

Topicstarter
Yellowneck schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 23:09:
In spellen zitten scripts die geschreven zijn in een bepaalde taal om zo de rumble-feedback aan te sturen.

In het geval van de Xbox 360 Controller wordt deze aangestuurd door een script die men "Xinput" heeft genoemd. De meeste games tegenwoordig (alle spellen met het 'certificaat' Games for Windows sowieso) hebben deze ondersteuning. Met deze spellen werkt de Xbox 360 controller dus vlekkeloos en heb je volledig rumble-feedback.

Sommige oudere spellen hebben geen Xinput scripts, maar alleen DirectInput (DirectX). Dit ondersteund de Xbox 360 controller niet en dan heb je dus geen Rumble-feedback. Misschien dat er hier 3rd party drivers voor zijn die dit oplossen, maar ik dacht het niet.
Voor deze spellen zou je dus gewoon een andere controller kunnen gebruiken\aanschaffen met trilmotoren, die werken namelijk wel met DirectInput.
Duidelijk.
Alleen begrijp ik niet hoe ik nu weet of de controller die ik wil bestellen Xinput gebruikt of DirectInput. Kan ik hier alleen achter komen door het aan de producent te vragen?

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraagje.
Ik heb nu een controller die dualshock heeft maar deze werkt alleen op de PS2 en niet op de PC.
Is het mogelijk om de dualshock toch te laten werken op de PC?
Pagina: 1