Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijspillen
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54
Hallo allemaal,

Mijn abonnement is bijna afgelopen en ik mag weer een nieuw toestel uitzoeken.

Vereisten nieuwe mobiel/smartphone:

Een goed werkend touchscreen met een redelijke resolutie
(optioneel met extra qwerty-toetsenbord)
Het moet een mobiel/smartphone zijn waar ik goed mijn mail mee kan lezen.
Over het algemeen moet hij gewoon gebruiksvriendelijk zijn.
Scherm moet 3 inch of groter zijn.
Ik moet er e-books mee kunnen lezen.(Standaard of als app maakt me niet uit.)
Moet snel en makkelijk (browserbediening) kunnen internetten.
Ik hoef niet perse een 1 ghz proccessor of zoiets te hebben, maar alles moet wel soepel lopen en
het liefst met multi task mogelijkheid.
Camera moet redelijk zijn. 3,2 mp minimaal
Accu moet iig een dag uithouden na intensief gebruik.

Besturings systeem maakt me niet super veel uit.
Android, symbian of windows of zoiets mag. Moeten wel wat apps voor te krijgen zijn.

Ik hoef geen iphone (te duur)
En geen samsung of sony ericsson (beide slechte ervaringen mee)

Ik zat zelf aan nieuwe telefoons te denken als de nokia n8 of de Blackberry torch te denken.

Ik zou het heel erg waarderen als iemand mij suggesties zouden kunnen geven die aan mijn eisen voldoen.

Alvast hartelijk dank.

Mvg, Thijs Pillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is niet de bedoeling dat wij voor jou telefoons uit gaan zoeken die aan jouw eisen voldoen. Dat kan je prima zelf, door bijvoorbeeld in de Pricewatch te helpen. Als je hulp wilt bij het uitzoeken van een geschikte telefoon, dan verwachten we specifieke vragen. Waarom twijfel je? Als het OS je niet veel uitmaakt, waarom dan niet? Wat bevalt je wel en niet aan de door jou gekozen telefoons?

Kortom, graag wat meer uiteenzetting en onderbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Nokia N8 valt dan af. Die heeft maar een resolutie van 640x360. Ook zijn er niet veel goede apps voor Symbian ^3 o.b.v. QT. De meeste developers (vooral Amerikanen) ontwikkelen voor iPhone, Android en Blackberry (en dadelijk Windows Phone 7). Als je van plan bent veel e-books te lezen zou ik gaan voor een scherm van 3,5" of nog groter i.p.v. door jou genoemd 3 inch. Engadget vond de Torch niet zo geslaagd:
. The company seems convinced that it's got a better idea about what its customers want and how a smartphone should act in 2010, but we can't say we agree. The Torch seems sluggish, underpowered, and dated from a hardware design standpoint, and BlackBerry 6, despite its new features and polish, still feels woefully behind the curve. To call the Torch the "best BlackBerry ever" wouldn't be an understatement, but unfortunately for RIM and the faithful, their best isn't nearly good enough.
http://www.engadget.com/2010/08/04/blackberry-torch-review/

De beste keus is denk ik toch de iPhone 4 or HTC Desire op dit moment voor jouw wensen.

[ Voor 139% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijspillen
Ik was inderdaad ook al naar de HTC Desire aan 't kijken. Mijn bedoeling was trouwens echt niet dat andere voor mij een keuze gingen maken, maar ik niet echt zeggen dat ik veel ervaring met de huidige besturingsystemen heb behalve symbian van nokia. Deze is inderdaad redelijk beperkt qua apps, maar persoonlijk qua gebruiksvriendelijkheid ruim voldoende voor mij.

Specifieke vragen:

Is HTC van plan om snel met een nieuwere versie te komen voor een desire? Als ik een HTC ga nemen wil ik namelijk wel een high end van ze en zo liefst zo nieuw mogelijk.

Ook twijfel ik een beetje over Android, omdat ik gelezen had dat er wel eens problemen mee waren doordat de updates te snel gingen voor sommige fabrikanten of zoiets. En iets over beperkte resoluties van schermen met Android. Al zal dat met de nieuwe wel verbeteren lijkt me.

Persoonlijk ken ik niemand meer met een HTC, daarom ben ik toch een beetje huiverig om hiervoor te gaan. Met name doordat een paar vrienden wel de eerste Diamond hadden en die waren nogal teleurgesteld. Ze waren vooral teleurgesteld door vastlopers en matig werkende touchscreen (met idioot pennetje)
Vrienden hebben nu bijna allemaal Iphones of Blackbarries. En zelf heb ik vooral ervaring met Nokia's (redelijk positief)

Maar zoals al gezegd vind ik Iphones te duur en ik geloof dat best dat ze onwijs goed zijn, maar ik geloof niet ZO erg in die Iphone hype dat ik me voor een merk scheel ga betalen. En met samsung heb ik echt slechte ervaringen gehad waardoor ik geen trek meer in dat merk heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijspillen
Oh ik ben trouwens ook op zoek naar een mobiel met gratis navigatie. Ik kom ook wel eens in Duitsland en dan moet ik volgens mij wel een nokia nemen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit soort vragen zijn toch wel gemakkelijk zelf te beantwoorden. Zoek bijvoorbeeld eens met Google op "Desire opvolger" en "gratis navigatie". Je verhaal over Android is overigens alweer verouderd. Dit gaat al niet meer op. Ook het verhaal over de touchscreens is volledig veranderd. Lees bijvoorbeeld eens reviews van HTC-toestellen, en verdiep je in de touchscreentechnologie (tip: zoek op capacitief vs. resistief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de afgelopen dagen Tweakers.net op de frontpage hebt gelezen, dan weet je dat HTC hoogstwaarschijnlijk nog dit jaar met een of meer nieuwe Android telefoons komt. Wat betreft de rest klopt dat niet. HTC is stukken vooruitgegaan. Misschien is ook de HTC Wildfire of Legend wel iets voor jou (die is wat goedkoper dan de Desire en kleiner), mogelijk kun je die goedkoop krijgen bij 1 jaar (de wildfire/legend dan). Een review van de Desire kun je hier vinden met veel info over de door jou gestelde vragen.

productreview: HTC Desire Bruin review door BastiaanN

De Blackberry heeft in het geheel geen gratis navigatie (nog). Wel betaald uiteraard. Android heeft gratis navigatie in NL (en buiten NL maar dan betaal je dataverkeer) - en gewone losse betaalde navigatie programma's.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
geen samsung? omdat je er slechte ervaringen mee hebt?
ben blij dat veel mensen tegenwoordig nog steeds kortzichtig zijn en hun nieuwe telefoon baseren op de ervaringen met een veel oudere en achterhaalde telefoon ;)

pak gewoon lekker een samsung wave, samsung galaxy s, htc desire etc...
je zou stom zijn als je voor een midnere telefoon gaat als dat niet hoeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

*weg* Doe eens niet

[ Voor 77% gewijzigd door pven op 11-08-2010 20:00 ]

Pagina: 1