[aankoopadvies] hifi keten + speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views

• jellevictoor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2025
hey,

Voor mijn schoonvader zijn 50ste verjaardag willen we een hifi keten kopen. Het budget staat op maximum 5000 euro. Ik wil ongeveer 1000 euro uitgeven aan 2 boxen, de rest is voor een versterker, tuner, cd speler en platendraaier. Liefst allemaal van hetzelfde merk, zodat het wat past in de woonkamer. De boxen mogen natuurlijk van een ander merk zijn.
Ik had gedacht op boxen van B&W (om te hangen) en qua hifi aparatuur wil ik naar een merk zoals onkoy of Denon. Ik heb nog geen tijd gehad om naar de winkel te gaan omdat dit door een defect aan de vorige versteker snel moet gaan. Ik neem speciaal verlof om deze te kunnen gaan kopen, hopelijk wat begrip hiervoor.

Dan nog een zeer specifieke vraag voor de vlamingen die eventueel op dit subforum zitten. Ik zou het liefst kopen op 1 plaats in west of oost vlaanderen. Goeie referenties?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik denk als je m echt een plezier wil doen ga dan voor het gemak van een 1-doos-oplossing zoals deze:
http://www.arcam.co.uk/products,solo,Music-Systems.htm

Het enige wat je dan nog nodig hebt is een stel speakers, dat is een kwestie van luisteren in je budget. Ik vergeet voor het gemak de platenspeler wel, daarvoor ga je apart nog een phono preamp nodig hebben.
Note: dit zou ik bij mijn schoonvader neerzetten, gemak staat op de eerste plaats!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Waarom (relatief) zo weinig voor de speakers? Die bepalen voor het grootste deel het geluid.

Ik heb zelf 550 euro aan zelfbouwspeakers uitgegeven en 300 aan de andere apparaten.

[ Voor 80% gewijzigd door TBTL op 10-08-2010 22:15 ]

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Als je 5000 euro gaat uitgeven voor een high end set dan moet je hem meeslepen naar de audiowinkel om te luisteren, zo simpel is het. Bij dit soort bedragen is het een beetje raar dat jij gaat bepalen wat goed klinkt ;)

Je geeft ook niet aan wat de beste man leuk vindt qua muziek en wat hij er allemaal mee gaat doen. Wat voor apparatuur staat er nu? Het klinkt alsof hij totaal geen interesse heeft in high end audioapparatuur en het een leuk cadeau betreft omdat hij 50 wordt? :)

Als je 5000 euro wilt uitgeven moet je inderdaad wat meer geld vrijmaken voor de speakers, dat ga je het meeste merken.

Verwijderd

Kan hij wel het verschil in geluid waarnemen tussen een set die 2500 euro heeft gekost en een set van 5000 euro? Verder is het een pure HiFi aangelegenheid of moet de set dienst gaan doen als Home Theater? Dit heeft immers consequenties voor enkele keuzes die je zult moeten maken.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2010 00:08 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Hoi, en welkom op GoT.

Dit forum is geen "vraag en krijg antwoord" forum, maar een discussieforum. Het is dus de bedoeling dat je zelf eerst onderzoek doet voordat je hier een topic opent. Lijstjes maken, reviews lezen, specs en prijzen vergelijken, off-line winkels in. Een shortlist maken. Pas daarna kan dit forum iets voor je betekenen.

Ik stel voor dat je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid. Ook dit subforum heeft een beleid: AUD beleid. Lees deze topics goed door; dan begrijp je ook waarom dit topic op slot gaat.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.