Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn ASUS 500 WLG vervangen door de Sitecom Gaming Router II maar dat wil niet echt lukken ondanks ik al bij zo'n twintig mensen routers heb aangesloten volgens mijn wet appeltje eitje.

Wat wil het geval. Ik wil bedraad internet verbinding hebben op het extra abbo (80 Mbit/s) maar krijg steeds geen verbinding met internet. Krijg consequent de melding dat de DNS server niet wordt gevonden.

Zelfs na (dure) assistentie van Sitecom en de gratis ondersteuning van Ziggo wil het nog steeds niet werken. Laat staan dat het nog draadloos moet worden dus.

Wat heb ik al inmiddels al geprobeerd? Zoals geadviseerd het modem meer dan 20 minuten uitgezet voordat ik hem weer opstartte. Voor ik de helpdesk belde heb ik de router geresed naar fabrieksinstellingen om narigheid te vermijden. Sitecom hielp mij aan het handje weer de juiste gegevens in te vullen maar hun oplossing werkt dus niet. Dus Ziggo gebeld en ook hun adviezen weer opgevolgd. Kreeg een mailtje van Ziggo met adviezen maar niets over Windows 7 Home Premium en zeker niet over mijn router die ik wil gebruiken.

Ik zit nu over dezelfde kabel rechtstreeks te werken die anders naar mijn nieuwe router gaat. Dus de bekabeling is echt het probleem niet dus. Het punt is dus dat ik geen ip adres van Ziggo krijg dus (sic).

Wie heeft hier ook ervaring mee en heeft mogelijk een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Toch nog eens proberen om je modem wat langer uit te laten staan, en anders toch Ziggo weer bellen. In principe zou je niet eens wat in hoeven te vullen in de router, standaard instelling zou al moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Staat de router wel ingesteld op DHCP / automatisch IP adres verkrijgen (aan de WAN kant)?
Post eens een screenshot van de WAN instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:50

lier

MikroTik nerd

offtopic:
Je gebruikt wel heel veel woorden voor zoveel nietszeggends...

Je hebt het over twee zaken:

- DNS server kan niet gevonden worden
- Geen IP adres

Lijstje met vragen:

- Maak je gebruik van de WAN poort van de router ?
- Kan je op de interface (web pagina) van je router komen ?
- Krijgt je router een IP adres (eventueel na het uit en aan zetten van het modem) ?
- Krijgt je pc een IP adres van de router ?
- Kan je eens alles aansluiten zoals je het wil hebben en dan een IPCONFIG /ALL van je pc hier posten ?
- Wat is volgens jou de invloed van een besturingssysteem op het instellen van je router ?
- Kan je eens testen met vaste IP adres instellingen op je pc ?
- Kan je eens een ping naar 62.179.104.196 doen en de uitkomsten daarvan hier posten ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
- Maak je gebruik van de WAN poort van de router ?
Ja
- Kan je op de interface (web pagina) van je router komen?
Ja
- Krijgt je router een IP adres (eventueel na het uit en aan zetten van het modem) ?
Neen
- Krijgt je pc een IP adres van de router ?
Ja
- Kan je eens alles aansluiten zoals je het wil hebben en dan een IPCONFIG /ALL van je pc hier posten ?
Krijg het hier niet geplakt.
- Wat is volgens jou de invloed van een besturingssysteem op het instellen van je router ?
Zoe geen invloed mogen hebben dus, maar nog geen ervaring met routers onder Windows 7.
- Kan je eens testen met vaste IP adres instellingen op je pc ?
Dit biedt geen enkele soelaas.
- Kan je eens een ping naar 62.179.104.196 doen en de uitkomsten daarvan hier posten ?
Pakketten verzonden: 4, ontvangen 0: verloren 4 (time out dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je modem heeft dus nu weer je PC in zijn geheugen staan.
Ik heb nog altijd de ervaring dat je die modem een tijdje(letterlijk; een tijdje) uit moet laten staan alvorens deze op de router aan te sluiten. Daar vervolgens even je WAN ip releasen en renewen, en het zou moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het modem heeft de gehele afgelopen nacht en dag uitgestaan dus. Maar ondanks alle adviezen etc. blijkt dat router geen ip adres ontvangt van modem dus. Het probleem bij "echte" techneuten van Ziggo neergelegt die e.e.a. proberen uit te zoeken omdat ze verder geen klachten van dit soort hebben ontvangen. Ook na diverse pogingen hunnerzijds komen ze er nu nog uit. Maar morgenmiddag kijken we samen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:05
Doet de router het ergens anders wel op een andere internetverbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wat zijn de WAN-instellingen van de router? Hij moet voor Ziggo met een UBee- of Motorola-modem op DHCP staan.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:44

RvL

Toevallig is er eerder deze week een soortgelijk topic geweest, maar dan over een Sitecom WL-351.

De oplossing daar was het aanpassen van de IP range van de router.

Zie ook ManiacsHouse in "Wel vebonden maar geen internet: UPC 60M..."

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-07 12:31
Ik zie nergens staan dat je de modem en de router allebij tegenlijk uit hebt gehad en vervolgens eerst het modem aan en daarna de router pas. Ziggo geeft namelijk alleen een Ip adres aan het eerst bekende apparaat.

Verwijderd

Topicstarter
Jopie, kan bij buren proberen maar die hebben ubee modem. En ik ken verder niemand in de buurt met zo'n modem.

Codecaster, router staat op DHCP

RvL, deze sessie had iik ook al gevonden maar biedt ook geen oplossing

Avacade, beide apparaten heb ik tegelijkertijd uitgehad hoor. Dan modem opgestart, dan modemkabel met router verbonden en dan de router aangezet.

De router krijgt duidelijk geen ip adres van het modem. Maar zodra ik rechtstreeks op de kabel zit of mijn oude router weer aansluit gaat het wel goed.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2010 17:19 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

clone dan eens even het mac adress van je pc naar je router

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ok heb inmiddels ook geprobeerd het mac adres van mijn pc te clonen maar dit maakt ook niet uit dus. Ik heb zelfs de gegevens van mijn oude router 1 op 1 overgezet op mijn nieuwe router, met resets etc. maar ook dat blijkt geen oplossing dus.

Het gekke is dus dat ik bij een directe verbinding of via mijn oude router geen problemen blijf houden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-12-2019
Stomme suggestie: misschien is de WAN poort van je nieuwe router kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:09

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Misschien de kabel die van het modem naar je router loopt eens in een gewone poort doen ipv. de WAN poort? Proberen waard ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Het MAC-adres van je oude router instellen op de nieuwe router. Soms raakt de DHCP in de Ziggo modems van slag als er iets met een ander MAC-adres wordt aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sircam, dat was de reden om hem gisteren voor een andere om te ruilen dus. Maar ook de nieuwe geeft het zelfde probleem dus.

Phas0r, Humor, maar geprobeerd en noppes dus.

F4T4L_3RROR, het mac adres van mijn oude modem had ik ook al geprobeerd en heb ook de diverse instellingen vergeleken. Alleen de pw verschilden voor draadloos dus. Maar ook deze suggestie ging niet op.

Vannacht hebben zowel het modem als de router zonder stroom gestaan. Daarna weer alle suggesties uitgeprobeerd maar geen resultaat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is deels opgelost. Als ik de router met een nieuwe korte kabel naast het modem zet heb ik wel verbinding. Op de "oude" bekabeling dus niet. Maar als ik de "oude" kabel in één van de LAN poorten zet van de router en ook in mijn pc heb ik wel verbinding. Iets wat is dus niet snap.

Maar de router staat nu in de woonkamer en er moeten nog twee LAN printers en een NAS aangehangen worden. Nieuwe kabels trekken kan niet want alle gaten zijn dicht en de bekabeling netjes weggewerkt.

Biedt een switch een mogelijke oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:50

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:11:
Biedt een switch een mogelijke oplossing?
Geheid dat je met een switch tegen hetzelfde probleem aan loopt.
Is het niet het eenvoudigste om eens je netwerk kabels/aansluitingen langs te lopen. Weet je bijvoorbeeld zeker dat volgorde van je aders juist is ? En of alle 8 adres gebruikt worden ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alle aansluitingen nagekeken op volgorde (zijn standaardkabels) en op oude router werkt het wel dus. Het is ij duidelijk dat het aan de Sitecom ligt. Ga binnenkort een andere snelle router lenen en proberen en dan weet ik het zeker dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem definitief opgelost. Sitecom er uit gegooid en vervangen door een Cisco Linksys WRT320N. Op de bestaande "oude" bekabeling aangesloten en het werkt allemaal goed en stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook deze WL 309 Gaming router 2 geprobeerd ivm een defecte Linksys WRT54 G ver 7.

Een heel weekend lopen klooien !

We hadden steeds het probleem dat deze router wel zegt een IP adres uitgegeven te hebben met de DHCP clients table maar de aangesloten PC en gameconsoles deze niet oppakt.
Ik dacht dat wordt helemaal niks laat staan met de printservers !

Ik vond deze router zo ongebruiksvriendelijk dat ik weer een Linksys aangeschaft heb, een WRT 610 N.
Met deze Linksys had ik alles binnen een half uurtje voor elkaar.

Ik had deze router gekocht met de gedachte een gebruiksvriendelijke router te kopen maar dit viel me echt zwaar tegen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals mijn conclusie al was, die WL309 is domweg brak en veel te duur. Tot op heden heb ik nog steeds stabiele verbinding over mijn "oude" bekabeling (CAT5).

Inmiddels ook twee andere type's van Sitecom geïnstalleerd maar was ook een dramatisch gebeuren voor het werkte. En schijnen tot op heden nog stabiel te zijn denk ik want anders had ik die mensen wel gehoord denk ik.

Enne, mijn Linksys had ik binnen de 10 minuten aan de praat!

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-07 18:43
Dit probleem heb ik al veel vaker gezien en ook menig maal opgelost (sitecom probleempje)

Ik ben er bij een vriend achter gekomen dat sitecom routers extreem gevoelig zijn voor het "verkeerd" aanknijpen van connectors. Bij een aantal gevallen was de connector aangeknepen "letterlijk 1 op 1" maar zonder de aderparen bij elkaar te houden.

ik bedoel daar mee (aan beide kanten van de kabel):
"foute manier (die in veel gevallen WEL werkt, maar dus niet correct is)"

oranje/wit op 1
oranje op 2
groen/wit op 3
groen op 4
blauw/wit op 5
blauw op 6
bruin/wit op 7
bruin op 8

Zou moeten zijn:
oranje/wit op 1
oranje op 2
groen/wit op 3
blauw op 4
blauw/wit op 5
groen op 6
bruin/wit op 7
bruin op 8

Overigens is de juiste manier ook degene die ik zelf altijd gebruik, maar sommige beginners doen dat dus niet..

De eerste manier werkt dus op veel apparatuur wel gewoon, maar omdat in voor 100Mb alleen ader 1,2,3 en 6 gebruikt worden, moet je de aderparen wel bij elkaar houden... Ik kwam er achter dat sitecom routers daar extra gevoelig voor zijn!

Geen idee of hierdoor je probleem veroorzaakt werd, maar ik vond het nuttig om deze info te delen, mede voor als er nog eens iemand met dit probleem zit en het op de verkeerde manier heeft gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door slash24 op 02-09-2010 10:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Altijd is nuttige info welkom. Maar ik gebruik standaard bekabeling en zoals ik ze net heb bekeken ziiten de aderen op hun juiste plaats dus, zoals bij omschreven zou moeten zijn
Pagina: 1