Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Herstellen van corrupt 3gp bestand

Pagina: 1
Acties:

• Redhead1986
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 12-03 19:07
Ik heb op vakantie een aantal video filmpjes geschoten met de camera van mijn samsung galaxy S. Deze slaat de bestanden op in het generieke formaat 3gp. Bij 1 van de filmpjes echter viel de telefoon uit tijdens het filmen. Het is hierdoor niet meer mogelijk het filmpje met de reguliere videoplayers (WMP, VLC, etc.) af te spelen, vermoedelijk omdat er wat header informatie ontbreekt. Is het mogelijk dit bestand op de een of andere manier toch te herstellen? Ik heb hierop gegoogled maar het grootste deel van de links zijn sites van commerciële video software die naar boven komen door de tags die ik in mijn zoektermen gebruik; van degene die ik geprobeerd heb werkte er overigens geen een.

Alvast dank voor de suggesties!

• Caveman
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 12-10 14:30

Caveman

whahoehaha

Ik heb weinig hoop dat zo'n bestand nog te repareren is, als VLC het niet af kan spelen dan is er iets goed mis. VLC heeft niet veel nodig om iets af te spelen, maar je kunt eens proberen of Gspot of Mediainfo er nog iets van kan maken.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Redhead1986
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 12-03 19:07
Wat ik tot zo ver geleerd heb over het 3gp bestandsformaat is dat het is opgebouwd uit een aantal segmenten; de header met daarin informatie over het type 3gp bestand, daarna een x aantal segmenten met video data en als footer een segment met daarin de informatie over de duur, bitrate etc.. Het lijkt erop dat dit laatste segment dus niet aanwezig is. Weet iemand een tool die dit zou kunnen herstellen?

• Caveman
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 12-10 14:30

Caveman

whahoehaha

Mja, 3gp is gewoon een container formaat Wikipedia: 3GP and 3G2 , niet anders dan een avi. Wat jij omschrijft als header hebben alle containers, dus opzicht is dat niets byzonders. Als je de header zou willen repareren, dan zal er toch een stuk van het mediabestand herkent moeten worden, als dat niet herkent wordt valt er ook niets te repareren. Met de programma's die ik je heb opgegeven, zeker Gspot, kun je zie of er nog een enigzins herkenbare videostream in het bestand zit.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• SVP
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 19-05-2017
Is het nog gelukt om e.e.a. te recoveren. Ik heb sinds vandaag namelijk ongeveer hetzelfde probleem, heb een kopieeractie gedaan van 3gp files. Maar dit is niet helemaal goed gegaan, waardoor mijn source bestanden nu ook corrupt zijn. De programma's die ik heb geprobeerd om te recoveren geven tot nu toe allemaal dezelfde fouten. Heb verschillende programma's geprobeerd, maar geen enkele herkend hem.
Gspot geeft als info 3gp4: 3GPP Media (.3GP) Release 4 - 3gp6: 3GPP Media (.3GP) Release 6 Basic Profile

SVP wijzigde deze reactie 06-09-2010 15:30 (11%)

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True