Toon posts:

10 en 100 mbits hub een netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een 10/100mbits hub van sitecom en ik vroeg me af wat er zou gebeuren als ik een 10bits kaart in een pc zou hangen. Ik heb nu allemaal 100bit kaarten maar in een oude pc van mij passen geen pci kaarten dus word het een isa 10mbits. Krijg is ze dan in een netwerk? Blijven de 100mbits kaarten op 100mbits met elkaar babbellen?

:?

Verwijderd

ja die blijven op 100mbit babbelen..... heb jij een gewone hub of een switching hub (hub met ingebouwde 10 naar 100mbit switch) en dan bedoel ik geen echte switch.
Als je een gewone hub hebt zal die 10mbit netwerk aansluiting geen contact hebben met de 100mbit kaarten. Als je een switching hub hebt hebben ze dat wel.

Verwijderd

Topicstarter
Er staat bijna niets op de site over de mogelijkheden. Er staat dualspeed. Maar dat kan inderdaad betekenen dat er dan twee netwerken worden gemaakt.

Verwijderd

Bij een 10/100mbit hub zal het netwerk werken op de snelheid van de langzaamste kaart, de 10mbit dus. Dit werkt alleen indien je de andere 100mbit kaarten op auto negotiate heb gezet, anders loopt je netwerk gelijk vast. De 100mbit kaarten blijven 100mbit lullen, maar je hub schakelt terug naar 10mbit omdat die isa niet sneller kan.

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Op maandag 12 maart 2001 07:54 schreef TheItem het volgende:
Bij een 10/100mbit hub zal het netwerk werken op de snelheid van de langzaamste kaart, de 10mbit dus. Dit werkt alleen indien je de andere 100mbit kaarten op auto negotiate heb gezet, anders loopt je netwerk gelijk vast. De 100mbit kaarten blijven 100mbit lullen, maar je hub schakelt terug naar 10mbit omdat die isa niet sneller kan.
Bullshit!

Twee 100 Mbit kartjes kunnen gewoon op 100 Mbit babbelen. Als er een 100 Mbit met de 10 Mbit babbelt, hoeft de 100 Mbit niet terug gezet te worden naar 10 Mbit ofzo. Dat regelt de hub allemaal. Daarom heet ie ook een switching hub. Van of naar een 10 Mbit kaart heb je dus 10 Mbit, van en naar 100 Mbit hou je gewoon 100 Mbit.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een dualspeed hub. Is dat dan het zelfde als een swithing hub?

Verwijderd

Op maandag 12 maart 2001 08:01 schreef Fox-Web het volgende:

[..]

Bullshit!

Twee 100 Mbit kartjes kunnen gewoon op 100 Mbit babbelen. Als er een 100 Mbit met de 10 Mbit babbelt, hoeft de 100 Mbit niet terug gezet te worden naar 10 Mbit ofzo. Dat regelt de hub allemaal. Daarom heet ie ook een switching hub. Van of naar een 10 Mbit kaart heb je dus 10 Mbit, van en naar 100 Mbit hou je gewoon 100 Mbit.
[edit]
Oke, ik was niet helemaal duidelijk, maar ik heb ook niet helemaal ongelijk. Bij een dualspeed hub kan een switching hub zijn zodat het niet uitmaakt of er een 10mbit in het netwerk wordt bijgezet, de hub regelt alles verder. Maar een dualspeed hub die op 10 OF op 100 werkt is het wel zoals ik al eerder zei.

Verwijderd

Topicstarter
ok tnx :)

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Dat klopt ja, maar we hadden het net over een switching hub. Vandaar.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Pagina: 1