Hoi Medetweakers,
Op werk ben ik bezig met het inrichten van een Exchange 2010 omgeving. Deze is ingericht op een Windows Server 2008R2 doosje en de gehele configuratie is volledig gepatched.
Het inrichten van de servers is uiteindelijk wel gelukt. Mailbox database is netjes aanwezig. E-mailpolicy ook en de exchange 2007 servers draaien zoals het hoort.
Nu wil ik echter de maiboxen van de exchange 2007 server gaan moven naar 2010.
Het aanmaken van een local ove request gaat prima, echter failed deze met de volgende foutmelding:
De e-mailadress policy is opgebouwd met de %m-syntax (gebruik mailalias als voorzijde van het mailadres, dus de inlognaam)
Ik heb al op de foutmeldingen gegoogled maar kan er weinig concreets over terugvinden.
Iemand van jullie dit al eens gezien en weet iemand de oplossing?
Bij enige onduidelijkheden, laat maar weten, dan post ik aanvullende informatie.
Op werk ben ik bezig met het inrichten van een Exchange 2010 omgeving. Deze is ingericht op een Windows Server 2008R2 doosje en de gehele configuratie is volledig gepatched.
Het inrichten van de servers is uiteindelijk wel gelukt. Mailbox database is netjes aanwezig. E-mailpolicy ook en de exchange 2007 servers draaien zoals het hoort.
Nu wil ik echter de maiboxen van de exchange 2007 server gaan moven naar 2010.
Het aanmaken van een local ove request gaat prima, echter failed deze met de volgende foutmelding:
Het attribuut mailNickname is echter wel aanwezig in het schema en wordt ook door de Exchange 2007 machines gebruikt.Error: An error occurred while updating a user object after the move operation. --> The LdapRecipientFilter "(mailNickname=*)" on Address List or Email Address Policy "\Global Address List" is invalid. Additional information: The attribute type 'mailNickname' or its syntax is not defined in the schema. --> The attribute type 'mailNickname' or its syntax is not defined in the schema.
De e-mailadress policy is opgebouwd met de %m-syntax (gebruik mailalias als voorzijde van het mailadres, dus de inlognaam)
Ik heb al op de foutmeldingen gegoogled maar kan er weinig concreets over terugvinden.
Iemand van jullie dit al eens gezien en weet iemand de oplossing?
Bij enige onduidelijkheden, laat maar weten, dan post ik aanvullende informatie.
Who Needs Windows...