Exchange 2010: Migratie van 2007-mailboxes naar 2010 failed

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:01
Hoi Medetweakers,

Op werk ben ik bezig met het inrichten van een Exchange 2010 omgeving. Deze is ingericht op een Windows Server 2008R2 doosje en de gehele configuratie is volledig gepatched.
Het inrichten van de servers is uiteindelijk wel gelukt. Mailbox database is netjes aanwezig. E-mailpolicy ook en de exchange 2007 servers draaien zoals het hoort.

Nu wil ik echter de maiboxen van de exchange 2007 server gaan moven naar 2010.
Het aanmaken van een local ove request gaat prima, echter failed deze met de volgende foutmelding:
Error: An error occurred while updating a user object after the move operation. --> The LdapRecipientFilter "(mailNickname=*)" on Address List or Email Address Policy "\Global Address List" is invalid. Additional information: The attribute type 'mailNickname' or its syntax is not defined in the schema. --> The attribute type 'mailNickname' or its syntax is not defined in the schema.
Het attribuut mailNickname is echter wel aanwezig in het schema en wordt ook door de Exchange 2007 machines gebruikt.

De e-mailadress policy is opgebouwd met de %m-syntax (gebruik mailalias als voorzijde van het mailadres, dus de inlognaam)

Ik heb al op de foutmeldingen gegoogled maar kan er weinig concreets over terugvinden.

Iemand van jullie dit al eens gezien en weet iemand de oplossing?

Bij enige onduidelijkheden, laat maar weten, dan post ik aanvullende informatie.

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Komt deze omgeving misschien van Exchange 2003, en heb je de adreslijsten nooit geupgrade? Exchange 2007+ werkt met opath, niet ldap-filters...
http://exchangeserverpro....g-exchange-2007-migration vertelt wat er in dat geval zou moeten gebeuren.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
De omgeving is inderdaad van 2003 naar 2007 en nu naar 2010 gemigreerd.

De commando's die in de link worden gegeven zijn al wel gebruikt in de upgrade naar 2007.
Echter heb ik toen wel de public folders mee gemigreerd, iets waar ik nu afscheid van ga nemen.

Zou dit roet in het eten gooien?

Overigens, als ik de usermailbox in 2007 disable, kan ik de gebruiker wel een nieuwe mailbox geven in de nieuwe omgeving. Ik moet dan echter wel de alias (lees: mailNickname) handmatig opnieuw opgeven....

Het lijkt wel alsof 2010 die waarde niet uit de 2007 omgeving kan inlezen.

[ Voor 9% gewijzigd door Dafjedavid op 10-08-2010 18:09 ]

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zitten er misschien gekke karakters in?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:08
heb je mailnicknames met een spatie erin (wat sanfranjake verstaat onder gekke tekens denk ik ;) )

even een LDAP query doen: (&(objectclass=*)(mailnickname=* *)) en je weet het snel zat :)

[ Voor 3% gewijzigd door Zwelgje op 10-08-2010 18:51 ]

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
Nope, geen vreemde tekens.

Mailalias is opgebouwd uit de inlognaam, die weer gelijk is aan alle voorletters van een persoon en een deel van de achternaam.

Ook hier geen rare dingen dus.

Ik begrijp er echt geen biet van waarom t niet werkt. Bij 2003 naar 2007 ging t allemaal goed. Dan zou je verwachten dat van 2007 naar 2010 helemaal een eitje is. Of mis ik hier wat ?

Who Needs Windows...

Pagina: 1