Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

WebHosting met pushmail voor blackberry??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of pushmail voor blackberry ook afhankelijk is van de betreffende mail server?
Mijn hotmail krijg ik binnen 3 seconden binnen maar van mijn website varieert tussen 3 en 12 minuten.
Gmail duurt bij mij gemiddeld anderhalf minuut.

Weet iemand waar het aan ligt? zou ik webhosting moeten nemen die een betere mail server heeft of?
Ik kan hier namelijk niet veel over vinden. Ik dacht namelijk ik heb een blackberry met BIS dus ik heb pushmail maar blijkbaar is dit in de praktijk niet zo. Wie weet een oplossing?

Verwijderd

Ik besef dat deze reactie je probleem niet oplost. Maar toch ben ik erg benieuwd wat nou eigenlijk het probleem is dat de mail pas na ongeveer 12 minuten binnen komt.

Ik kan me voorstellen dat als iemand je mailt dat je dat meteen binnen wilt kunnen krijgen, maar in dat soort situaties zou ik steeds aan mijn computer zitten. De e-mail die op mijn telefoon binnenkomt is echt geen ramp als dat een kwartiertje duurt. Dan heb je het toch nog best snel binnen. Als iemand je immer -meteen- moet bereiken bellen of sms'en ze wel.

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-11 11:38

Eijkb

Zo.

Er bestaat wel push software voor verschillende mailserver pakketten maar ik ken zo geen aanbieders binnen de hostingmarkt.

Nu werk ik zelf bij een hostingbedrijf en ook wij zien af en toe vertragingen in mail. Dat kan liggen aan de verzendende kant, aan de routering, aan de ontvangende kant.

Er is geen standaard verklaring waarom een mail vertraging op kan lopen. Drukte op mailservers? Greylisting? Trage spamfilters? Dat hotmail nooit vertraging heeft is overigens niet waar, ook daar zijn af en toe storingen.

[ Voor 14% gewijzigd door Eijkb op 10-08-2010 19:14 ]

.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik achter een pc zit en e-mails verstuur via webmail dan komt dit vrijwel realtime aan, van gmail naar hotmail naar mijn domein en andersom. Dit gaat allemaal supersnel.

Maar zodra ik dit op mijn Blackberry moet ontvangen gaat het mis.
Ik heb zes tests 10 maal uitgevoerd en daarvan een gemiddelde uit gekregen :

Test 1 : van Gmail vanaf een pc naar domein-mail op Blackberry = 5:03 gemiddeld
( 15:04 hoogste tijd / 1:25 laagste tijd / 3 van de 10 resultaten kwamen boven de 10 minuten uit )

Test 2 : van Gmail vanaf een pc naar Hotmail op Blackberry = 0:03 gemiddeld
( 10 keer getest en elke keer 3 senconden )

Test 3 : van Hotmail vanaf een pc naar Gmail op Blackberry = 1:25 gemiddeld
( 2:04 hoogste tijd / 0:57 laagste tijd )

Test 4 : van Hotmail vanaf een pc naar domein-mail op Blackberry = 5:21 gemiddeld
( 14:15 hoogste tijd / 2:38 laagste tijd / 3 van de 10 resultaten kwamen boven de 10 minuten uit )

Test 5 : van domein-mail vanaf een pc naar Gmail op Blackberry = 00:14 gemiddeld
( 00:31 hoogste tijd / 00:07 laagste tijd )

Test 6 : van domein-mail vanaf een pc naar Hotmail op Blackberry = 0:08 gemiddeld
( 09 hoogste tijd / 07 laagste tijd )

Uit deze tests zie je een patroon dat het ontvangen van domein-mail een probleem is.
Zoals ik al zei op een pc e-mailen tussen de verschillende e-mail servers gaat real-time maar zodra ik dit op een Blackberry moet ontvangen gaat het mis. Wat is de toegevoegde waarde van een Blackberry vraag ik mij af? Ik heb deze telefoon genomen speciaal voor pushmail en dan blijkt het niet te werken. Dan kan ik net zo goed een android nemen die in ieder geval elke minuut e-mails controleert toch?

Soms heeft hotmail inderdaad een storing en kan je twee uur lang geen email ontvangen.
Vind het wel vreemd dat ik hier weinig over kan vinden. Moet ik in mijn geval toch een exchange geval nemen? Zo ja dan kan dit ook met alle andere toestellen en kom ik weer op dat Blackberry service eigenlijk geen nut heeft? Ik heb er niet zoveel verstand van maar ik heb gelezen dat Keiro mail servers wel pushmail ondersteunen? Ik weet echt niet wat ik hiermee moet...?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:41:
Uit deze tests zie je een patroon dat het ontvangen van domein-mail een probleem is.
Dan moet je contact opnemen met de hoster van je domein-mail. Met de resultaten die je hier geeft, kun je aantonen dat er een probleem zit bij jouw hoster.

Ook zou ik, om je onderzoek extra te bekrachtigen een andere telefoon proberen als je daar de mogelijkheid voor hebt, liefst geen Blackberry dan, maar bijvoorbeeld een iPhone, een op Android gebaseerd toestel of een toestel met Windows Mobile. Als met een van die drie platformen dezelfde resultaten te zien zijn, weet je zeker dat het probleem bij je hoster zit.

Als zij géén problemen hebben en de performance dus snel en goed is, dan zit het in je telefoon.
Dan kun je je instellingen verder napluizen of een firmware upgrade doen (als deze beschikbaar is).

[ Voor 47% gewijzigd door CH4OS op 11-08-2010 13:08 ]

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Kijk eens naar Z-push (http://z-push.sourceforge.net/soswp/) dat is een alternatief met pushmail voor ActiveSync (van exchange) deze gebruik ik in samenwerking met een imap mailserver (bijvoorbeeld die van je provider) en mijn android mobiele telefoon. De synchronisatie gaat dus gewoon via het exchange gebeuren op je telefoon, zover ik weer ondersteund blackbearry dit ook.

Z-push is op basis van PHP dus zou moeten kunnen werken bij een webhost.

Afbeeldingslocatie: http://z-push.sourceforge.net/soswp/uploads/1232370881.png

[ Voor 10% gewijzigd door Evos op 11-08-2010 13:00 . Reden: typo ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Pushmail krijg je toch van de gsm operator? Je zou je hosting mail kunnen copyforwarden naar dat adres.

Ik gebruik zelf de mail van Google Apps (hoef ik me ook niet meer druk te maken over een volle mailbox), die heeft ook pushmail maar dan moet je blackberry exchangesync ondersteunen volgens mij.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-10 21:36

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Email is geen realtime communicatie middel, net als sms trouwens. Dat je mail anno 2010 bijna realtime toekomt is leuk maar geen garantie. Op dat vlak volg ik GrensgevalX volledig.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Marzman schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:59:
Pushmail krijg je toch van de gsm operator? Je zou je hosting mail kunnen copyforwarden naar dat adres.

Ik gebruik zelf de mail van Google Apps (hoef ik me ook niet meer druk te maken over een volle mailbox), die heeft ook pushmail maar dan moet je blackberry exchangesync ondersteunen volgens mij.
Dat is natuurlijk een betere optie, via http://www.google.com/sup...answer=138636&topic=14299 kun je de instructie vinden.

Laat je je mail doorsturen naar de BIS provider?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

En het is ook niet 100 procent betrouwbaar, toch wordt het zo gebruikt en gaat dit bijna altijd goed. Als het vaak langer duurt is er ergens iets mis als je pushmail hebt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
3 seconden is inderdaad geen realtime, maar voor mij voldoende.
Zelf vind ik dat push mail niet langer dan 30 seconden zou moeten nemen.

Als het langer duurt dan een minuut dan heeft zogenaamde pushmail op Blackberry geen waarde meer.
Op andere telefoons kun je in ieder geval instellen dat je mobiel om de minuut met e-mail server verbinding maakt.

Ik heb mijn e-mail adressen gekoppeld aan mijn blackberry service account die ik heb aangemaakt bij T-mobile : http://instantemail.t-mobile.nl/

Dit is overigens geen e-mail adres maar een account waar ik meerdere e-mail adressen kan toevoegen voor pushmail op mijn telefoon.

Ik lees op de Z-Push website niet dat deze voor Blackberry geschikt is. Andere toestellen staan er wel genoemd.
Pagina: 1