Timeout v/d koekjes

Pagina: 1
Acties:

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-01 15:01
Arjen,

op hoe lang staan de timeout van de cookies op got? Want ik was op got vannacht, ben meer dan een half uur weggeweest, maar dezelfde topics staan nog steeds rood, terwijl er in de meeste niet eens gepost is nadat ik ze gezien had!

Dit is best wel verwarrend.. heb je geen link waarmee ik de koekjes kan resetten?
(Zoals eerst, als je naar index.php ging zonder ?skipcookies=true oid erachter)

[edit - nu ik toch een topic start]

en kan je niet bij de volgende update een functie in topix bouwen dat als je je bericht binnen 1 minuut bewerkt dat je dan geen [dit bericht is gewijzigd door] eronder krijgt? Zwaar irritant namelijk als je een paar spelfouten uit je post wilt halen..

[/edit - nu ik toch een topic start]

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-02 21:00

Arno

PF5A

[en kan je niet bij de volgende update een functie in topix bouwen dat als je je bericht binnen 1 minuut bewerkt dat je dan geen [dit bericht is gewijzigd door] eronder krijgt? Zwaar irritant namelijk als je een paar spelfouten uit je post wilt halen..
Of een aanvinkvakje of je het WEL of NIET wil zien ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• DiSiLLUSiON
Op maandag 12 maart 2001 06:54 schreef Traag het volgende:
[..]
Of een aanvinkvakje of je het WEL of NIET wil zien ;)
Bedoel je een aanvinkvakje als je post, of in je opties?

Trouwens, het heeft beiden geen zin. Want als een gebruiker een flame start en na 30 minuten z'n post wijzigd, dan zie je dat niet eens dus dat heeft geen zin.

Een tijdslimiet heeft meer zin.. dan komt het er alleen als je na 1 minuut na 't posten je bericht hebt gewijzigd.

[edit1]
Trouwens, nu, meer een half uur na m'n eerste post, staan die topics nog stééds rood, terwijl er nog stééds niks in is gepost na m'n originele bezoek..

[edit2]
En meer dan een uur na m'n eerste post, nog steeds!

• Jorma
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Jorma

@ internet

Terwijl je aan het browsen bent op GoT, heb je een bepaalde 'online' tijd. In die tijd en tot een bepaalde tijd erna blijven alle mapjes rood en de lampjes branden. Bij een volgend bezoek (dus nadat je even niet bent geweest) zijn de oude mapjes geel en de lampjes uit, en de nieuwe rood/aan..

• DiSiLLUSiON
Op maandag 12 maart 2001 09:52 schreef Jorma het volgende:
Terwijl je aan het browsen bent op GoT, heb je een bepaalde 'online' tijd. In die tijd en tot een bepaalde tijd erna blijven alle mapjes rood en de lampjes branden. Bij een volgend bezoek (dus nadat je even niet bent geweest) zijn de oude mapjes geel en de lampjes uit, en de nieuwe rood/aan..
Dat snap ik, maar hoelang is die tijd erna? voordat de rode mapjes omgezet worden naar gele?

• Jorma
  • Niet online

Jorma

@ internet

Staat nu ingesteld op 30 minuten.

• DiSiLLUSiON
Op maandag 12 maart 2001 10:39 schreef Jorma het volgende:
Staat nu ingesteld op 30 minuten.
Ok, bedankt voor de informatie.

• DiSiLLUSiON
Euuh Jorma... nu is alles rood!.. Dat is ook niet echt de bedoeling lijkt mij? :?

[edit]
Oh en zou jij of arjen een functie kunnen maken waarmee je in 1 klik meteen alle rode mapjes kunt omzetten naar gele? of staat dat al op de todo?
PHP:
1
2
3
<?
setcookie("lastvisit",time(),$path,$domain);
?>

of iets dergelijks?

lijkt me niet al te moeilijk om in te bouwen..

• Jorma
  • Niet online

Jorma

@ internet

Is een toedoe ja.
Zal alleen niet via jouw methode met cookie geupdate worden, maar serverside bijgehouden worden.. :)

• DiSiLLUSiON
Op maandag 12 maart 2001 15:12 schreef Jorma het volgende:
Is een toedoe ja.
Zal alleen niet via jouw methode met cookie geupdate worden, maar serverside bijgehouden worden.. :)
Ok dan.

En trouwens met mijn huidige methode wordt eerst gekeken of de gebruiker ingelogd is, en zodoende de juiste actie genomen..
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?
if ($userid!=0 and $userid!=-1) {

$DB_site->query("UPDATE user SET lastactivity='".time()."',lastvisit='".time()."' WHERE userid='$userid'");

} else {

setcookie("lastvisit",time(),$path,$domain);

}
?>

:)
Pagina: 1