How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.
Oh, dus CentOS is geen gangbare server distro? Maar wat let je om het te proberen, probeer desnoods eerst de Ubuntu livecd.
Topic kick ik naar Non-Windows Operating Systems
HP Proliant dozen worden door zo ongeveer elke linux distro prima ondersteund. Ubuntu mag iig geen probleem zijn. Als je een héél recente hebt wil je nog wel 's een NIC-driver missen, maar met een G6 moet dat inmiddels ook wel ok zijn.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ok, bedankt voor de reacties to zover. Dan ga ik het eerst met Ubuntu 10.04 proberen en hoop ik dat alles werkt. Het punt is een beetje dat ik voornamelijk ervaring heb met Ubuntu linux en er op de locatie waar de server bezorgd en geïnstalleerd wordt nog geen internet is.
En het zuigt om als software developer de hardware te moeten regelen...
En het zuigt om als software developer de hardware te moeten regelen...
How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.
kijk ook hier eens als je toch ubuntu gaat installeren.
http://www.ubuntu.com/partners/hp
kan je insight manager agents e.d. er ook gelijk bij zetten.
ehhh.. noppes
Die had ik later ook nog gevonden, maar ik ken insight manager totaal niet. Net even gegoogled natuurlijk maar ik vermoed dat het in deze situatie overkill is en me teveel tijd/geld gaat kosten. Of zou dat meevallen?Thc_Nbl schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:29:
kijk ook hier eens als je toch ubuntu gaat installeren.
Donderdag ga ik waarschijnlijk bezig, ik zal mijn bevindingen later posten. Nu eerst maar even een paar distro's downloaden en virtueel testen om niet tegen teveel verrassingen aan te lopen.
Update: Ubuntu 10.04 server edition installeren op deze machine was een fluitje van een cent, alleen het gebrek aan internet was een PITA ivm ontbrekende software waarvan ik dacht dat het (dom) wel op de cd zou staan...
Nou, die agents houden wat dingen in de gaten zoals je RAID sets, power supplies, geheugen, etc. Als er iets mis is (disk fail bijvoorbeeld) krijg je een mailtje.zwippie schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:21:
[...]
Die had ik later ook nog gevonden, maar ik ken insight manager totaal niet. Net even gegoogled natuurlijk maar ik vermoed dat het in deze situatie overkill is en me teveel tijd/geld gaat kosten. Of zou dat meevallen?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Pagina: 1