[Avira] na update van 10-8 is Winlogon.exe geinfecteerd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Ik gebruik al paar jaar naar volle tevredenheid Avira Personal (gratis).
Vandaag gaat er helaas iets mis.... Op alle pc's die ik vandaag heb aangezet krijg ik na een poosje (nadat de updates automatisch zijn binnengehaald) een virusmelding:

Winlogon.exe is infected:
TR/Spy.510464.8
En Avira wil het naar quarantaine verhuizen. Dat lijkt me heel onhandig want dan zal ik nooit meer kunnen inloggen in Windows. Oftewel, na een restart mag ik Windows opnieuw installeren.

Ik kies dus voor Ignore maar na een poosje komt de melding toch weer.

Kan me niet voorstellen dat de (3) pc's die ik tot nu toe heb aangezet (ze zitten niet samen in een netwerk) alledrie door hetzelfde virus zijn geinfecteerd. Vermoed dus een false positive...

Kan me wel voorstellen dat dit gewoon een fout is in hun update (net zoals McFee een poosje geleden had) die ervoor kan zorgen dat je pc onbruikbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Check even virusscan.jotti.org of Virustotal om te zien of andere vscanners het ook herkennen :Y)

edit: hier trouwens met Avira geen probleem@Vista. Welk OS en welk patch-niveau? (Ik mag hopen dat je op elke PC volledig uptodate bent v.w.b. updates, maar ik vraag het voor de zekerheid even).

[ Voor 50% gewijzigd door F_J_K op 10-08-2010 14:37 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Op WinXP SP3. Ik draai windows update meestal handmatig... heb het al 3 maanden niet gedaan... eens kijken of dat wat uitmaakt.

Op virusscan.jotti.org winlogon.exe geupload en geen enkele scanner engine vond iets.. op virustotal kreeg ik de melding dat het bestand al eens eerder is gescand, niks gevonden. Heb Reanalyze gekozen en sta 20e in de wachtrij.
Inmiddels heb ik in Avira een extra actie kunnen kiezen: always ignore :)

edit: virustotal laat mij een lijst zien waarin alleen Antivir (Avira dus) een resultaat heeft en dat is hetzelfde resultaat als mijn Avira Personal... alle andere antiviruspakketten hebben geen resultaat...

[ Voor 19% gewijzigd door Jazco2nd op 10-08-2010 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is misschien wel handig om de link naar het virustotal resultaat hier te posten. Dan kunnen wij zien of we exact hetzelfde bestand op ons systeem hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Dit lijkt me idd een behoorlijke false positive. Ik heb de mijne ook geupload (WXP SP3, up to date):

http://www.virustotal.com...f100d5f0429b1e-1281448685

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Helaas pindakaas, na een restart (ivm Windows update, essentiele updates geinstalleerd) kon Windows niet meer opstarten. Heb Acronis backup, dus via de boot optie kon ik het winlogon bestand herstellen. Kan nu wel weer opstarten maar krijg doodleuk weer de melding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JapyDooge,

Jij gebruikt een Engelse versie van Windows?

Heb hier met de XP Home SP3 NL dit resultaat op Virustotal: http://www.virustotal.com...9d1f2107bb0611-1281449047

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Bij jullie links zie ik geen melding van Avira.
Hier mijn resultaat (winXP sp3 nl):
http://www.virustotal.com...7b41e2b6b44d6a-1281450484

[ Voor 3% gewijzigd door Jazco2nd op 10-08-2010 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Ah jup, deze is inderdaad engelstalig
Pagina: 1