Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr99
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Hallo,

Misschien heeft iemand er ervaringen mee. We zitten in een migratie van 2 domeinen (gescheiden). Er is nu 1 Windows 2008 R2 server die in nieuw domein werkt. Functional level Windows 2003. Hij draait nu DNS en DHCP en is DC.

Daarnaast zijn er nog 2 wat oudere Windows 2003 servers in een oud domein. 1 van die servers moet erbij in het nieuwe domein. Dat is inmiddels gebeurd. Nou kunnen we die server gewoon een member server laten. Wat ik mij alleen afvraag is of het wellicht zinnig is (en kan) om die server ook tot DC te promoten. Ik kan er op het web geen echte advies over vinden. Er is veel te vinden over migraties maar dat is hier niet het geval. Nieuw domein, gestart op de Win2008 server.

Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mbr99 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:34:
Hallo,

Misschien heeft iemand er ervaringen mee. We zitten in een migratie van 2 domeinen (gescheiden). Er is nu 1 Windows 2008 R2 server die in nieuw domein werkt. Functional level Windows 2003. Hij draait nu DNS en DHCP en is DC.

Daarnaast zijn er nog 2 wat oudere Windows 2003 servers in een oud domein. 1 van die servers moet erbij in het nieuwe domein. Dat is inmiddels gebeurd. Nou kunnen we die server gewoon een member server laten. Wat ik mij alleen afvraag is of het wellicht zinnig is (en kan) om die server ook tot DC te promoten. Ik kan er op het web geen echte advies over vinden. Er is veel te vinden over migraties maar dat is hier niet het geval. Nieuw domein, gestart op de Win2008 server.
Uiteraard is het altijd zinnig om een tweede DC te hebben. Nu is je Win2008 DC een SPOF. Als je de Win2003 DC netjes gedemote hebt en daarna in het nieuwe domein geplaatst hebt, zou het geen probleem mogen zijn om hem DC te maken. Maar als het even kan (en er geen exotische apps op die Win2003 draaien), zou ik hem toch even een verse installatie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:07
2e server optuigen met 2008 r2 en deze DC maken, kan je domain en forestlevel ook direct op R2 staan :)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Powershell schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:52:
2e server optuigen met 2008 r2 en deze DC maken, kan je domain en forestlevel ook direct op R2 staan :)
Uiteraard altijd leuker, maar:

- Hoogstwaarschijnlijk moet er dan een nieuwe licentie aangekocht worden.
- Aangezien er gesproken wordt over een oud domein, zal het waarschijnlijk om hardware gaan van 5+ jaar. Ervan uitgaande dat er al drivers beschikbaar zijn, zal dit waarschijnlijk niet bijster snel zijn.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mbr99 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:34:
. Er is veel te vinden over migraties maar dat is hier niet het geval.
Je moet dan ook niet op migraties gaan zoeken maar op coexistence.
Anywaus: zowel forest als domain functional level nog op 2003?
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 23:19:
- Aangezien er gesproken wordt over een oud domein, zal het waarschijnlijk om hardware gaan van 5+ jaar. Ervan uitgaande dat er al drivers beschikbaar zijn, zal dit waarschijnlijk niet bijster snel zijn.
En in het geval van 2008R2 moet het ook nog eens 64bits wezen.

[ Voor 38% gewijzigd door alt-92 op 10-08-2010 23:25 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parzival
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-02 18:33
Het is net als met pasen.. 1dc is geen dc.. als die dood gaat heb je niets meer.. dus altijd een 2e domein controller plaatsen!.. in dit geval kun je die oude domein controller dus idd promoveren tot domein controller in je nieuwe domein. Je kunt dan alleen niet naar een nieuw domein level.. en die moet nu net als je forest functional level OOK <=2003 zijn.

Indien je die server opnieuw hebt geinstalleerd.. kun je gewoon dc promo draaien..

Geef me ff wat spatie...: MCM: Directory Services Windows 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr99
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Dank voor alle meedenkers!

De 2e Windows 2003 is ongeveer 2 jaar oud. Maar een licentie 2008 is even geen optie ivm financien. De server bevat geen speciale apps op arcserve na, is alleen DC geweest in het oude domein. Hij is nu member server in het nieuwe domein en draait ipv als een zonnetje.

Het domein level en forest level is Windows 2003. Ik heb dit bij de installatie van de server zo ingesteld omdat het de planning was om de Win2003 server in te zetten.

Ik zal eerdaags een dcpromo starten en hem sec DNS maken. Is het raadzaam hem ook GC server te maken? Exchange 2010 draait op de Win2008 server die GC is.

Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parzival
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-02 18:33
zou hem idd gewoon ook GC maken..

Geef me ff wat spatie...: MCM: Directory Services Windows 2008

Pagina: 1