Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®androiid
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-10-2024

®androiid

Euroshopper

Topicstarter
Ik heb net mijn nieuwe mobo en psu binnen gekregen
mobo: M4N78 SE
psu: ocz stealth x stream 600W

nu heb ik mijn pc dus gedeassembleerd en weer geassembleerd maar wanneer ik nu mijn pc aanzet krijg ik geen beeld.

bij het aanzetten van de pc branden wel alle lampjes en alle fans draaien, HDD draait ook.

gfx: 9800gtx+
CPU: AMD Phenom x4 9950
ram: verschillende reepjes die ik geprobeerd heb alhoewel geen er van in de lijst staan van de 100% zeker werkende reepjes.

als er meer info nodig is laat maar weten.

ikzelf dacht dat misschien toch het geheugen een rol zou kunnen spelen en anders misschien dat de BIOS een update nodig heeft?

alvast bedankt,

Randy

Pils €0,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02:39
Begin eens bij deze:

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

En is alleen het mobo nieuw? En of je een BIOS update nodig hebt, dat kun je denk ik prima zelf vinden op de site van de moederbord fabrikant.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®androiid

®androiid

Euroshopper

Topicstarter
Troubleshooter geprobeerd, staat niets bij wat van hulp kan zijn,

Mobo is nieuw en de PSU, voor die BIOS update zou het kunnen maar weet het niet zeker want snap die site niet helemaal

Pils €0,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter is een stappenplan om te achterhalen waar je probleem ligt. Je had een werkend systeem, nu werkt het niet meer, dus dat moet komen door iets dat je vervangen hebt. Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door en kijk welke combinatie wel en welke niet werkt, op die manier kun je achterhalen waar je probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®androiid

®androiid

Euroshopper

Topicstarter
ik kan niets achterhalen als ik de pc niet op kan starten en geen oude rommel heb om in de pc te pleuren, het mobo en de psu die ik eruit heb gehaald waren helemaal kapot dus die zijn weggegooid kan dus verder niets dan gokken wat het kan zijn. tenzij iemand mij een oude cpu of oud geheugen kan geven/lenen om te kijken of het daar aan ligt of niet.

EDIT: geheugen wat in de lijst staat van ASUS + CPU die werkt op alle bios versies van het mobo

EDIT: :*) :*) :*) :*) :*) probleem gevonden, ik was maar wat aant surfen op internet naar nieuw geheugen om te kopen omdat ik toch binnekort nieuwe wil. toen dacht ik eraan hoe stom ben ik. probeer het toch eens met 1 reepje randy. en ja hoor pc doet het.

evengoed bedankt voor de hulp

[ Voor 36% gewijzigd door ®androiid op 10-08-2010 15:38 . Reden: opgelost ]

Pils €0,50