Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:55
Ik heb met wat vintage lenzen wat beelden geschoten en nu viel het me op dat het vrij snel shaky wordt, vooral als je het zonder support filmt. Nu vroeg ik me af wat de gemakkelijkste en meest effectieve manier is om het in post te stabiliseren. Het liefst gratis.

Kan dat in premiere cs5 (andere suggesties ook welkom :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:20
In Premiere CS5 zit dat niet standaard. Met After Effects CS5 kan het uiteraard wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 15:00
je zou even moeten googlen op deshaker plugin. Waarschijnlijk kom je dan wel wat plugins tegen die je hiermee kan helpen.

Verwacht echter geen wonderen. De kwaliteit van de film wordt bijna altijd slechter.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ChojinZ schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:02:
De kwaliteit van de film wordt bijna altijd slechter.
Niet onlogisch, je probeert immers softwarematig iets te maken wat er eerder niet was. Ik probeer regelmatig te stabiliseren in After Effects maar ik ben niet vaak onder de indruk van het resultaat. Heb een keer een tutorial (voor AE) gezien waarin het beeld niet helemaal stilgezet werd, maar waar nog een soort van 'natuurlijke' beweging gebruikt werd waardoor het niet meteen zo kunstmatig werd. Ik zal eens kijken of ik die nog kan vinden ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:45
Videocopilot heeft een tutorial waarin ze de stabilisatie helemaal uitleggen: Stabilize Shaky Footage. Je kan altijd een deel van de beweging erin houden, waarschijnlijk is dat mooier dan het helemaal stil brengen aangezien je dan rare artefacts krijgt.