Vraagje over pc beveiligen met electro slot.

Pagina: 1
Acties:
  • 674 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Oké, ik wil dus mijn computer met een electroslot voorzien,
maar, dat slot is geen schakelaar, het is een slot met sleutel zodat je je pc kan afsluiten.
Het onderbreekt de connectie tussen de aan/uit knop, ik had iemand gezien op internet die ook zoiets heeft,

Reden:
- Mijn broer kan virussen op mijn computer zetten als ik er niet ben (hij is een hacker)
- Mijn zus kan op mijn computer en alles door elkaar halen.
- Het is gewoon een cool slotje dat ik erin wil plaatsen.

Het idee achter dit slot is PeteGrimsby, kijk naar zijn video over de icute modding video voor meer info.

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 12:41

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

CDA441 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:07:
Oké, ik wil dus mijn computer met een electroslot voorzien,
maar, dat slot is geen schakelaar, het is een slot met sleutel zodat je je pc kan afsluiten.
Het onderbreekt de connectie tussen de aan/uit knop, ik had iemand gezien op internet die ook zoiets heeft,

Reden:
- Mijn broer kan virussen op mijn computer zetten als ik er niet ben (hij is een hacker)
- Mijn zus kan op mijn computer en alles door elkaar halen.
- Het is gewoon een cool slotje dat ik erin wil plaatsen.

Het idee achter dit slot is PeteGrimsby, kijk naar zijn video over de icute modding video voor meer info.
Als je broer een "hacker" is dan zal hij vrij snel dat elektronisch slot bypassen. Er bestaan wel enkele leuke oplossingen met encryptie dongels en dergelijke, maar dat werkt meestal enkel op duurdere moederborden.

Het simpelste lijkt me gewoon een BIOS paswoord. Dat is ook makkelijk te omzeilen (lees: bios reset), maar niet zonder sporen na te laten. Als het paswoord weg is, betekent dat je broer er op heeft gezeten.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roani52
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-10 14:14

Roani52

R_52

Bovendien als je broer zo'n "hacker" is en je die hele zooi beveiligd hebt, kan hij altijd nog je pc open schroeven, harde schijf eruit, in zijn computer en dan het virus erop gooien... Als je dat allemaal wilt voorkomen zul je veel meer moeten doen als een slot dat voorkomt dat je 'm aan kan zetten.

-Zo'n electroslot...
-Bios wachtwoord
-Zorgen dat je kast niet zomaar open kan (en anders harde schijf encrypten)
-Windows wachtwoord

Wat mij lijkt is dat een gewoon degelijk wachtwoord op je windows wel genoeg moet zijn tegen je zus en wat je broer betreft, als die zo'n "hacker" is, verzint ie wel weer wat anders.

*Handtekening*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Roani52 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:24:
Bovendien als je broer zo'n "hacker" is en je die hele zooi beveiligd hebt, kan hij altijd nog je pc open schroeven, harde schijf eruit, in zijn computer en dan het virus erop gooien... Als je dat allemaal wilt voorkomen zul je veel meer moeten doen als een slot dat voorkomt dat je 'm aan kan zetten.

-Zo'n electroslot...
-Bios wachtwoord
-Zorgen dat je kast niet zomaar open kan (en anders harde schijf encrypten)
-Windows wachtwoord

Wat mij lijkt is dat een gewoon degelijk wachtwoord op je windows wel genoeg moet zijn tegen je zus en wat je broer betreft, als die zo'n "hacker" is, verzint ie wel weer wat anders.
Dat is juist het probleem, als ik een wachtwoord op mijn pc zet, dan kan ik zelf niet meer op mijn pc, dat had ik al 8 keer meegemaakt., dus daarom wil ik een electroslot erop zetten :(
+ ik heb op mijn kast al een slot :D

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Koop een laptop en stop die in een tas en neem die altijd mee ?

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of onthoud je wachtwoord gewoon?

Verder is het niet zo moeilijk om de powerbutton te onderbreken, zet daar gewoon een switchje tussen (of je dit dmv een drukschakelaartje doet of op een andere manier boeit vrij weinig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:18

beany

Meeheheheheh

Ga eens praten met je broer...

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuio
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 14:28
Verstop gewoon je harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Dat lijkt me verreweg de makkelijkste optie :)
Vergeet daarnaast niet in je bios instellingen te zetten dat er alleen van HD geboot mag worden, anders is dat wachtwoord met een reboot en een BootCD ook "zo" achterhaald :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koop een ipad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs92
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-10 14:45
Met truecrypt kun je ook de system drive versleutelen. Je moet dan een wachtwoord invoeren voordat Windows opgestart wordt. Hij kan je harde schijf niet uitlezen door hem in een andere pc te hangen, omdat alle data versleuteld opgeslagen wordt.

http://www.truecrypt.org/docs/?s=system-encryption

[ Voor 47% gewijzigd door mathijs92 op 10-08-2010 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
Ga het huis uit, het is wel erg gesteld dat je je pc moet beveiligen tegen je eigen broer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Vroegâh, toen het internet nog geen gemeengoed was en alles met een 1200 of 2400 baud modem binnengehaald moest worden heeft m'n broertje in een onbewaakt ogenblik eens 2 weken aan downloads gedelete, moest nog 1 bestand voor dat spel, alles weg :'( !

Toen viel er nog niets te beveiligen, maar nu kan het best handig zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-10 23:18

remco_k

een cassettebandje was genoeg

http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=751251
Afbeeldingslocatie: http://media.conrad.com/m/7000_7999/7500/7510/7512/751251_BB_00_FB.EPS.jpg
Maarja, zoals gezegd, een beetje handige jongen heeft je PC kast binnen 3 seconden open en de contactjes overbrugt.
Useless.
Betere opties, waaronder "onthoudt je wachtwoord", staan hierboven.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackwolf-nl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-05 17:56
Geen HK hier

[ Voor 80% gewijzigd door Sprite_tm op 10-08-2010 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:56
slot op de deur naar je kamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 06:44

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ik ga 'm op slot gooien; de opmerkingen tot nu toe hebben (deels terecht) niet echt veel met EL te maken; bovendien heeft de topicstarter nou niet echt veel research gedaan. Topicstarter: encryptie of passwords is een goede optie, zoniet moet je zelf maar eens naar sleutelschakelaars kijken zoals een paar posts hierboven. Mocht je alsnog technische vragen over je gekozen oplossing hebben en zelf flink gezocht en nagedacht hebben over hoe het op te lossen, kan je een nieuw topic starten.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.