Toon posts:

AGP&PCI settings

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik heb volgens mij nu toch echt goeie spullen om te gaan overklocken, namelijk;

>BE6-II van Abit
>800E van Intel
>PC133 geheugen (Infineon)
>2x case fan(4500)
>en een Gorb slot1

Nu wil ik graag de FSB op 133 mhz hebben en dat is volgens mij geen probleem met de geheugen die ik heb!

Alleen ben ik bang voor de AGP en PCI instellingen ... waar moeten deze op staan?

PCI 1/4 en AGP 2/4 ?

Ben niet helemaal zeker hier van ... enige tips zijn welkom :)

Alvast bedankt!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Lordy79

Fundamentalist

Helemaal goed.

AGP 2/4 (of 1/2) --> 1/2x133 = 66 = ok
PCI 1/4 --> 1/4x133 = 33 = ok

Je kan natuurlijk proberen om AGP op 2/3 te zetten zodat je VGA-kaart ook nog een beetje beter loopt... :P

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ho ff!

De BX chipset (waar de BE6-II mee uitgerust is) ondersteunt geen AGP divider van 1/2.

Dus kan je niet anders dan 2/3 kiezen. Dat betekent mogelijke problemen met je VGA. Evt AGP 2x disablen lost dit wel op.

PCI divider weet ik niet zo op de BE6-II. Ik heb een ASUS CUBX waar de divider wel op 1/4 kan, maar de meeste BX plankjes kunnen max op 1/3. Dus hoop ik dat je 1/4 kan, omdat een geOCde PCI zelden betere prestaties geeft maar erg vaak problemen (vooral 100Mb/s Ethernetkaarten vertikken het, al zijn 10Mb/s erg tolerant).

Oslik blyat! Oslik!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Lordy79

Fundamentalist

ai ai ai...
dan wordt het een ander verhaal... dan dus de 750 nemen en hopen dat ie erg hoog gaat (zowel PCI als AGP als CPU)

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:34

t3q

Say yes to teq

Op maandag 12 maart 2001 03:54 schreef dion_b het volgende:
Ho ff!

De BX chipset (waar de BE6-II mee uitgerust is) ondersteunt geen AGP divider van 1/2.

Dus kan je niet anders dan 2/3 kiezen. Dat betekent mogelijke problemen met je VGA. Evt AGP 2x disablen lost dit wel op.

PCI divider weet ik niet zo op de BE6-II. Ik heb een ASUS CUBX waar de divider wel op 1/4 kan, maar de meeste BX plankjes kunnen max op 1/3. Dus hoop ik dat je 1/4 kan, omdat een geOCde PCI zelden betere prestaties geeft maar erg vaak problemen (vooral 100Mb/s Ethernetkaarten vertikken het, al zijn 10Mb/s erg tolerant).
Precies, ik heb hetzelfde moederbord en de agp divider is 2/3 of 1/1 ik heb dan een 700 die erg goed te oc-en is

Life goes as it goes.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 12 maart 2001 09:28 schreef Brilson666 het volgende:
Precies, ik heb hetzelfde moederbord en de agp divider is 2/3 of 1/1 ik heb dan een 700 die erg goed te oc-en is
Bweeuuh! Mijn 700 wil niet verder dan 933 (RAM is 7ns (143MHz), dus daar zal het niet aan liggen).

Enfin, een puntje heb je nog niet gezegd: heeft de BE6-2 een PCI divider van 1/4?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1