Problemen met geassembleerde PC

Pagina: 1
Acties:
  • 507 views

• JRxAttack
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-02-2022
Goedendag,

In juni heb ik een PC samengesteld en in aparte onderdelen gekocht.
Deze heb ik zelf in elkaar gezet, en voor zover ik weet, zit alles binnenin goed in elkaar.

Echter brengt de PC wat problemen op, heb namelijk al zo'n 20 keer een BSOD gehad, die steeds naar een andere fout refereert.

Enkele meldingen:
- Bad_pool_header
- Een fout met fileinfo.sys
- System_service_exception
- Een fout met ntfs.sys
- Een fout met win32k.sys

Niet alleen BSOD's komen voor, af en toe crashen programma's uit het niets.

Heb al van alles geprobeerd, van opnieuw de boel aansluiten tot memtests/hdd tests en meerdere tests. En deze zeggen allemaal hetzelfde: Uw pc is in orde.

Specs:

Case: Coolermaster Gladiator 600
Mobo: Asus P7H55D-M Pro
CPU: Intel Core i5 650 3,2GHz
Mem: GEiL DDR3 1333MHz 2x 4GB
HDD: Seagate ST31000525SV 1TB @ 7200RPM
Power: Coolermaster SilentPro 600W
Koeling: 2 grote fans in de kast, voor en achter.

Ik hoop dat men hier genoeg informatie aan heeft om misschien wat tips te geven!

Alvast bedankt.
Groeten Jeff.

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-02 13:26

Foamy

Fulltime prutser

Misschien wat kort door de bocht, maar heb je dit draadje al eens bekeken (en er ook wat mee gedaan?) : Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

blub

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 18:59
Heb je al een herinstallatie geprobeert met een ander OS?

Even niets...

• JRxAttack
Neen, heb nog geen herinstallatie geprobeerd, maar uit vele bronnen vernomen dat dit niet nodig zal zijn :o

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:35

RvL

Definieer 'vele bronnen' ;)

Ik zou toch eens een herinstallatie overwegen en dan echt een schone installatie, voorafgegaan door het formatteren van de schijf. Daarna alle benodigde drivers installeren. Vergeet hierbij vooral de drivers van het moederbord niet! Deze staan op de CD die (neem ik aan) bij het moederbord zat.

@hieronder
Als dat inderdaad het geval is, dan is herinstallatie eigenlijk niet meer optioneel, maar gewoon een must.

[ Voor 15% gewijzigd door RvL op 10-08-2010 11:18 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:47

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Je hebt dus de HD + installatie van Windows etc gebruikt uit je vorige configuratie? Dan dien je (vrijwel zeker) opnieuw alles te installeren.

This footer is intentionally left blank

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:17
klinkt als drivers die ruzie maken (wellicht van je vorige mobo!) -> Schone install fixt dit
Of schijf is kaput, maar dat kun je checken met tooltjes van seagate (vind je op hun site).

En ik weet niet van wie je het hebt, maar als je naar een nieuw mobo gaat (lees andere chipset) zou ik sowieso ALTIJD opnieuw windows installeren. Helemaal als het Windows XP is...

Computer says no

• JRxAttack
Nee nee, ik heb niets uit mijn vorige configuratie gebruikt!
Alle hardware is nieuw, en de Windows 7 versie is compleet legaal.

Ik probeer het een keer opnieuw te installeren, en dan (net zoals eerst) eerst alle drivers installeren.

@ RVL,

Vele bronnen bedoel ik onder andere mee vele internetsites, vrienden, en mensen die ook in het hardware wereldje geinteresseerd zijn :)

[ Voor 23% gewijzigd door JRxAttack op 10-08-2010 11:51 ]

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik zou eens beginnen met het nauwkeurig onderzoeken van de crash dump file. Dat kan met de debugging tools voor Windows; daarin kun je de crash dumps openen en vervolgens in de file kijken wat de oorzaak is van de crash dump. Zoek naar "Probably caused by : xxx".

Vergewis jezelf er echter wel van dat je eerst 'echte' test tools gebruikt hebt (Memtest86+, OCCT, etc.), en niet een of andere wazige Norton-suite of iets dergelijks.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• JRxAttack
Ik zal de crashdumps de volgende crash even opzoeken en dan nakijken. Maar ik heb idd de echte tools gebruikt, onder andere Memtest86+ en de tester in SeaTools.

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-02 19:12
Check ook ff of je geheugen voltage hoog genoeg staat. Wat voor mobo heb je btw?

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

epic_gram

undercover moderator

Foamy schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:59:
Misschien wat kort door de bocht, maar heb je dit draadje al eens bekeken (en er ook wat mee gedaan?) : Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Als je nou gewoon nota bene het EERSTE advies had opgevolgd had dat al een heleboel posts gescheeld. Het is vrij kansloos om een beetje in het wilde weg te gaan gokken wat er aan de hand kan zijn. Als je het al hebt gedaan post ff waar je vastliep. Die troubleshooter is best handig en je bespaart jezelf en anderen tijd. (alles wat hier werd gepost staat namelijk ook gewoon in die troubleshooter.) ;)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• JRxAttack
Heb het eerste bericht geupdate, mobo staat erbij: P7H55D-M Pro van Asus

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter is al meermaals genoemd. Als je dat niet doorgelopen hebt kunnen mensen niet beter dan lukraak dingen (die er al in staan :o ) roepen en zo uiteindelijk de hele Troubleshooter in dit topic nogmaals doornemen. Dat is het wiel opnieuw uitvinden en is hier niet de bedoeling.

Je bent ook veel te wazig, met "van alles" geprobeerd te hebben, niet "deed x, y gebeurde" en beweringen aan mysterieuze "vreemde bronnen" ipv gewoon links naar de sites in kwestie te geven.

Dit schiet niet op, daarom gaat dit topic dicht. Begin eens met de troubleshooter door te nemen (en dat is niet op het nachtkastje leggen en lezen, maar echt handen uit de mouwen steken...)

Kom je er niet uit, dan mag je rustig een topic openen, maar wees dan exact en duidelijk:
- waar heb je gezocht, en op welke termen?
- wat heb je gevonden (links!)
- wat heb je aan de hand daarvan geprobeerd? (en hier zou een significant deel van de troubleshooter moeten staan...)
- wat gebeurde er toen?
- hoe ben je verder gegaan?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.