[Ziggo] 101TV doet 's-ochtends wat blokkerig

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
's-Ochtends staat hier in huize /me pven regelmatig 101TV op. De laatste weken valt het op dat 's-ochtends het beeld erg blokkerig is (digitale TV), in de loop van de ochtend trekt het meestal wel weer bij. 101TV is de enige zender waarbij ik dit zie, de rest lijkt wel goed te werken (alhoewel ik natuurlijk niet alle kanalen langdurig test).

Uiteraard heb ik al wat gerommeld met kabels, maar dat helpt niet (daarbij is het lastig te testen). Ook heb ik aan Ziggo gevraagd of dit een bekend verschijnsel is, uiteraard beweren zij dat het niet zo is maar ze bieden wel aan om op mijn kosten een monteur langs te sturen. Als laatste middel heb ik het aan 101TV gevraagd, die reageren echter nergens op.

In mijn omgeving is helaas niemand die deze zender in zijn/haar pakket voor digitale TV heeft zitten, ik heb dus geen vergelijkingsmateriaal.

Overigens gebruik ik een Samsung DCB-P850R om naar digitale TV te kijken (jaja: stroomvreter ;)).

Mijn vraag: ligt dit bij mij in huis of moet ik weer aankloppen bij Ziggo? Iemand tips voor mij?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Heb je al eens gekeken naar wat andere digitale zenders doen die op dezelfde transponder (1) zitten? In het forum Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel tref je een overzicht van de zenders aan. Zo kun je daar lezen dat onderstaande zenders zich op transponder 1 bevinden.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
HISTORY                        
ESPN Classic Sport              
Phoenix CNE                     
Cultura 24                     
Politiek 24                     
Humor TV 24                     
101 TV                          
TV Oost                         
L1 Limburg

Mochten die nu ook een soortgelijke 'storing' geven dan kan je concluderen dat je een storing hebt op transponder 1. Probeer in dat geval eens je decoder rechtstreeks aan te sluiten op het AOP (groene kabel). Wat ook op te maken is uit het topic van Archie Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel is dat transponder 1 zich op een hoge frequentie bevind (2 van de 3 gevallen op 834,00 MHz). Storing van buitenaf (interferentie) kan ook een oorzaak zijn van de storing. Check in dat geval de afscherming van je bekabeling, pluggen, splitters en/of versterker.

P.S. Wat veranderd er in de loop van de ochtend? Babyfoon(s) uit?

[ Voor 5% gewijzigd door Friedchicken op 10-08-2010 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ga ik morgenochtend op letten, dank! (Ik kom er op terug.)

We kunnen qua omgeving niets vinden dat wijzigt. Deze ochtend bv zaten we gewoon op de bank en van het ene pp het andere moment kwamen de blokjes weer.

Hmz, net hadden we weer storing. Op onder andere 101TV, TV Oost en L1 Limburg. Rechtstreeks aansluiten op de groene kabel is nogal bewerkelijk, want de TV staat in de ene hoek van de kamer en 10 meter (coax) verderop is de groene kabel aanwezig.

Ik heb wat duurdere coax gekocht voor deze afstand, maar blijkbaar is da toch niet genoeg. Binnenkort zal ik eens kijken wat mijn versterkertje voor effect heeft.

Nogmaals dank! Ik weet nu zo-goed-als zeker dat het binnenshuis verkeerd zit.

[ Voor 54% gewijzigd door pven op 10-08-2010 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Okay, zoals je al aangeeft zit het probleem binnenshuis. Meerdere zenders van eenzelfde transponder geven dezelfde storing.

Als je slechte bekabeling/pluggen/wandcontactdozen wilt uitsluiten zal je toch een keer naar het AOP moeten met je TV. Of een lange coax-kabel gebruiken met 2 degelijk gemonteerde pluggen.

Met goed materiaal is een versterker niet direct nodig. Gebruik als kabel bijvoorbeeld KOKA799 van hirschman, KOKWI/KOSWI pluggen en einddozen EDC01 eveneens van hirschman.

Verder is het belangrijk dat zowel de kern als de mantel contact maakt met de juiste onderdelen. Zie http://www.gebruikers.tv/wordpress/?p=443 voor correcte aansluitwijze.

P.S. Recent nog een kabelinstallatie gemaakt met 4 einddozen (EDC01) en 1x multitap (VFC0741) van hirschman zonder gebruik te maken van een versterker.

Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/RH-VFC0741.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Uiteindelijk heb ik een soort workaround gevonden. Als er storing is, dan zet ik de DCB-P850R uit/aan (stroom eraf en weer terug) en daarna is de storing verholpen. Het lijkt bijna alsof er een-of-ander buffertje volloopt ... :?