Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorBlade72nd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-06-2023
Ik heb een probleem met mijn exchange certificaat. Ik heb via de exchange powershell de volgende acties gedaan:

new-exchangecertificate -domainname webmail.bedrijf.nl, servername.interndomain.loc

daarna:

get-exchangecertificate | list

hier kopieer ik de thumbprint van het certificaat dat ik zojuist heb aangemaakt.

enable-exchangecertificate -thumprint “gekopieerde thumbprint”

Ik kreeg toen een foutmelding in Outlook dat het certificaat niet vertrouwd werd. Ik heb daarom een certificaat MMC geopend op de exchange server en het certicaat verplaatst naar de trusted root certificaten. Dat heeft echter het effect dat outlook web access niet langer werkt.

Ik heb ook geprobeerd het certificaat te exporteren naar een bestand en vervolgens het geëxporteerde certificaat te importeren in de trusted root maar dat gaf weer een foutmelding in outlook.
Kan iemand mij goede kant op wijzen?

| MCTS:Exchange 2007/2010 | MCTS: SQL 2005 | MCSE:2003 | MCITP: EA | VCP 3/4/5 | CCNA |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Je certificaat hoort niet in de trusted root thuis....het is immers geen rootcertificaat.

Als je een SSL certificaat van Thawte, Comodo en dergelijke aanbieders koopt heb je geen problemen.

www.sslcertificaten.nl staat wel leuke info voor je om eens goed door te nemen :)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.