als ik mijn eerlijke mening mag geven vind ik de bewerkingen wat overdone. Naar mijn idee kunnen de HDR bewerkingen een behoorlijk stuk subtieler. Deze scene leent zich wel echt om te HDRren, maar dit is net wat TE.
Om toch wat zinniger commentaar te geven en niet alleen maar het mindere HDR-gebruik te noemen:
Bij 1 en 2 vind ik het toch wat storend dat de deuren zo lijken te hellen; bij nummer 1 door de lensdistortion, bij 2 door het standpunt zelf. Bij 4 mocht je wat mij betreft tot en met die buis afcroppen. Voelt aan als het einde van het interessante deel van de foto. Bij 5 vind ik het behoorlijk storend dat dat houten raam-rooster voor het beeld hangt wat bijna voor 1/4e deel van de foto hangt. Bij 6 vind ik de afgesneden deur een klein minpunt.
Bij nummer 3 is de bewerking een stuk subtieler maar is de prominent-aanwezige deurpost rechts wel storend.
Ik roep nummer 4 uit als de interessantste, en nummer 3 voor de beste bewerking.
Ik wil absoluut niet zeggen dat een foto per definitie kut is als er iets te krap gekaderd is of als een grassprietje verkeerd zit....Soms let ik niet eens op kleine technische details, maar op veel van je foto's wordt de blikvanger verstoord door het een of het ander.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar