statische IP's met ICS?

Pagina: 1
Acties:

• Splatter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Is het ook mogelijk om statische IP's te behouden met ICS in win2000? ik krijg nu op de client via de dhcp-server steeds een 192.168.0.X-range IP toegewezen maar als ik een port wil mappen op de server verandert het IP van de client weer, zodat de portmap niet werkt... (moeilijk uit te leggen :) )
ik wil dus gewoon 10.0.0.1 voor de server en 10.0.0.2 voor de client, maar wel met ICS. kan dat?

ik wou dit eigenlijk opzoeken met Search maar helaas is die op dit moment down.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

neej, dat kan niet met ICS.
daar moet je dan Winroute (http://www.winroute.com) of zo voor gebruiken. Daar kun je ook mappings mee maken.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op maandag 12 maart 2001 08:07 schreef Dirk-Jan het volgende:
neej, dat kan niet met ICS.
Zou je daar ajb "onder win2k" van willen maken dan?
Er staat nota bene op elke win98se en winME CD een dhcp_off.inf file die in je registry de DHCP servert van ICS uitzet.

Het is dus wel degelijk mogelijk om met fixed IP van ICS gebruik te maken, alleen niet onder elk winOS.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Toen ik nog ICS gebruikte, heb ik ook gebruik gemaakt van statische IP's.
Gewoon op de werkstations het IP-adres van de "server" als DNS en Gateway instellen

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Met 2 win9x PC's lukt dat wel ja.
Simpelweg omdat er niet meer IPs te verdelen zijn.
Ga je 3 of meer PC's met ICS doen (hub/switch) kan elke client PC elke keer een ander IP krijgen (tenzij je weer IP aan MAC gaat koppelen, maar wil je toch een ander OS gaan draaien).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Knalpot
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-04-2025
ik gebruik het programma ICS configuration. De link naar de site is:
http://www.practicallynetworked.com/sharing/ics/icsconfig_maps.htm

Hiermee kun je dhcp uitschakelen, ook kun je simpel portmappings aanmaken

• Splatter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Op maandag 12 maart 2001 08:37 schreef Jeroen.Engelen het volgende:
Toen ik nog ICS gebruikte, heb ik ook gebruik gemaakt van statische IP's.
Gewoon op de werkstations het IP-adres van de "server" als DNS en Gateway instellen
bedankt, werkt perfect
Pagina: 1