Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillumC
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-12-2024
Hallo allen,

Ik ben bezig om mijn pc een beetje te 'upgraden', zodat Adobe CS4 / 5 etc goed gaan draaien.
Momenteel heb ik de k8n neo4-f moederbord met daarin slechts 512mb ram.
Nu wil ik deze graag uitbreiden met minimaal 1gb. De moederbord zou tot 4gb kunnen gaan.

Nu ben ik aan het kijken naar ddr-400 geheugen op internet, echter vind ik deze over het algemeen allemaal redelijk duur. ddr3 is vaak goedkoper, terwijl ddr-400 toch al behoorlijk oud geheugen is?

Ben ik nu verkeerd aan het zoeken (ben hier niet zo in thuis), of heeft iemand een idee waar ik relatief goedkoop 1 of 2gb geheugen kan aanschaffen? heb 4 slots waarvan er dus momenteel 1 in gebruik is.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
ddr geheugen is duur omdat het in verhouding oud is en weinig meer gebruikt wordt. je kan er echter vanuitgaan dat ddr3 geheugen op jou mobo niet gaat werken. je zult dus echt op zoek moeten naar ddr. een goede plek om te zoken is natuurlijk de pricewatch!

[ Voor 23% gewijzigd door Rupie op 10-08-2010 09:49 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:45
Eigenlijk had je zelf hier een beetje naar kunnen zoeken en waarschijnlijk het antwoord op kunnen vinden.

Allereerst: kijk wat voor soort geheugen en met welke snelheden je moederbord ondersteund. Hieruit kan je bijvoorbeeld zien dat jouw moederbord DDR eet, en geen DDR3. DDR3 zou niet eens passen!!!

DDR-400 is inderdaad oud geheugen, en omdat het niet meer gemaakt wordt, wordt de prijs daardoor opgedreven. Mijn tip voor als je hiervoor aan het kijken bent is om er eentje 2de hands op de kop te tikken, alle winkels zullen namelijk duur zijn. Gemiddeld zullen reepjes van 1GB DDR-400 (of PC-3200) hier verkocht worden voor 15-20 euro/stuk.

Nog even 1 tip: kijk ook even wat de snelheid is van je oude reepje, want het geheugen zal draaien op de snelheid van de langzaamste DIMM. En nog 1 laatste tip: dual channel ga je waarschijnlijk wel goed merken in snelheid, dus misschien is het beter om de 1X512 te vervangen voor 2X1 gig of er 3X512 bij te plaatsen (dan heb je in beide gevallen 2GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillumC
Dank jullie voor de reacties..
Waar het mij om ging was of het inderdaad klopte dat DDR-400 duur is t.o.v. bijvoorbeeld DDR3. Ik weet zelf ook wel dat DDR3 niet past. Maar opzich logisch dat dit de reden is waarom de prijs voor DDR-400 in de winkels zo hoog liggen.

Zal eens 2e hands gaan zoeken.
Bedankt allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillumC
nog even een vraagje,
hoe kan ik de snelheid achterhalen.
Ik heb namelijk verschillende van Corsair aangeboden gekregen (totaal 3x 1GB).
Echter weet ik nu niet of het verstandig is deze allen aan te schaffen of dat dit overbodig is? (die 512 zou er dan natuurlijk uit gaan).

Denk dat ik er vanuit kan gaan dat ze alle 3 goede snelheden hebben? Het gaat om 1x CL2 en 2x typenummer CMX1024-3200. Is de factor Geheugen CAS Latency (3 en 2) de snelheid?, waarin 2 dus sneller is als 3. Of begrijp ik dit verkeerd?

Zoals jullie zien ben ik een aardige noob op dit gebied.
Pagina: 1