Ik heb vandaag wat mensen geholpen die zó ver weg van een centrale wonen dat er eigenlijk geen internet mogelijk is. Een geluk, de buren kunnen wel nét internet aan, (line attenuation: 63,5dB
), maar ook nog via draadloos is dat natuurlijk huilen met de pet op. Nu hebben deze beste mensen al een aantal keer met KPN gebeld om te kijken wat er mogelijk was. Helaas heeft dit tot niets geleid. Mijn advies daarop was: "Bel XS4ALL, die mensen hebben altijd kennis van zaken, en vraag of VDSL2+ verandering in het verhaal brengt". Dit advies was min of meer gebaseerd op het feit dat ik ergens gehoord/gelezen heb dat VDSL middels wijkkasten de afstand kon vergroten, met de hoop natuurlijk dat er daar ergens in de buurt een wijkkast is geplaatst.
Mijn vraag hier is, in hoeverre kunnen deze wijkkasten de afstand vergroten, en zijn deze vroeger al geplaatst of is hier pas sinds de introductie van VDSL2+ mee begonnen?
Als laatste optie is een data abonnement via GPRS/UMTS/HSDPA natuurlijk mogelijk, maar daar wil ik voorlopig nog even vanaf blijven. Ik geloof ook niet dat er daar ergens een paal in de buurt staat, want het signaal op mijn mobiel was daar ook niet al te best.

Mijn vraag hier is, in hoeverre kunnen deze wijkkasten de afstand vergroten, en zijn deze vroeger al geplaatst of is hier pas sinds de introductie van VDSL2+ mee begonnen?
Als laatste optie is een data abonnement via GPRS/UMTS/HSDPA natuurlijk mogelijk, maar daar wil ik voorlopig nog even vanaf blijven. Ik geloof ook niet dat er daar ergens een paal in de buurt staat, want het signaal op mijn mobiel was daar ook niet al te best.