• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:07
Ik ben net iets meer dan een jaar in het bezit van dit apparaat. Ik vind het tot nu toe een geweldig apparaat. Alleen het over zetten van bestanden naar de pc had wel iets sneller gemogen, dat gaat nu tussen de 6 en 7 mb ( moet ik hem wel op een radio zender zetten ) dat is niet het maximum wat een 100 mbit netwerkkaart aan kan die kan ook wel tussen de 8 a 10 mb halen. Vooral met HD opnames is dit langzaam.
Nu heb ik de twee volgende problemen.

Het eerste probleem is dat ik geen radio opnamen kan editen. Ik heb al heel veel programma’s geprobeerd , maar geen 1 snapt het ts bestand met alleen geluid. Ik zou het graag willen omzetten naar MP3.

Het tweede probleem is. Ik nam altijd van het sd kanaal de eredivisie live de wedstrijden van FC Groningen op. Dat ging allemaal prima. Het ts bestand zette ik om met VideoReDo TVSuite 3.1.5.565 naar mpg 2 dat werkt allemaal prima. Als ik dan twee losse bestanden had van een wedstrijd plakte ik dit weer aan elkaar zonder dat er iets aan bestand veranderd. Ik deed dit met TMPGEnc MPEG Editor 2.0. Dat werkte altijd prima. Nu is eredivisie live overgegaan op HD. Daar mee werkte mijn programma’s waar ik mijn sd opnames mee bewerkte niet meer . Komt denk ik doordat in de HD files H.264 zit en geen MPEG2. Ik heb al het volgende geprobeerd: de nieuwste versie van Videoredo 4.20.5.600 daar gaat het editen heel goed mee, maar krijg het volgende probleem als ik mijn bewerkte opname ga bekijken en ik kom bij 2 a 3 seconden voor het stuk dat ik er uit heb geknipt Dan krijg ik onder in beeld er iets door heen lopen is niet erg merkbaar, maar wel zicht baar. Als ik dan 2 a 3 seconden kijk in het stuk van na wat ik er uit heb geknipt dan zit het er nog in en na die 2 a 3 seconden schokt het beeld even en dan is het weer goed. Ik hoop dat dit in een nieuwere versie van videoredo opgelost wordt. Ik heb ook helaas nog niks gevonden om twee HD opgenomen bestanden van eredivisie live aan elkaar te krijgen. Ik wil het dan zo aan elkaar hebben dat er niks aan de ts bestanden aangepast wordt (zoals coderen in een ander bestand of er iets anders aan veranderen). Ik wil graag die twee bestanden onaangetast in een ts bestand hebben.

Ik heb de topic over de humax 5050 op dit forum al helemaal door genomen, maar krijg daar geen antwoord op mijn vragen. Ik heb het ziggo gebruikers forum ook al helemaal bekeken daar staat ook niks. Over radio opnamen editen heb ik nog nooit iets gelezen.

Is er iemand die hier een oplossing voor heeft

• Egbert Jan
Ik TSSniper ook nog geprobeerd om mijn hd ts bestanden te editen. Dit luk allemaal heel erg goed. als hij van het stuk wat eruit is geknipt naar het stuk wat daar achter zit gaat dat goed ,maar heeft als hij 1 a 2 seconde op het stuk na wat er uitgeknipt is dan schokt het beeld even 1 keer en dan tot het einde niet meer voor. Dus tssniper is helaas ook niet de oplossing. iets aan het begin of einde weg halen werkt wel prima met zowel tssniper als videoreo. Is er iemand die een beter programma weet?

[ Voor 9% gewijzigd door Egbert Jan op 10-08-2010 00:52 ]

• Egbert Jan
Is er nou niemand die HD files of radio files edit van de humax IHDR 5050c. Als er wel iemand is wil die zijn bevindingen hier neer zetten.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Egbert Jan schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 23:34:
Is er nou niemand die HD files of radio files edit van de humax IHDR 505c. Als er wel iemand is wil die zijn bevindingen hier neer zetten.
Ik gebruik geen Humax maar mijn DVB-C kaartjes. :)
De TS opnames van de Humax zullen echter niet veel verschillen neem ik aan.

Voor SD/MPEG2 TS opnames gebruik ik een combinatie van ProjectX en inderdaad ook TMPG-Editor 2, dat werkt echt perfect. 8)
Helaas is er nog steeds geen vergelijkbare combinatie voor HD/H264 streams.

Om HD/H264 streams te editten en/of aan elkaar te plakken heb ik tot nu toe de beste resultaten met Transport Stream Packet Editor (TSPE).
Het programma vergt wel heel wat studie maar er zijn wel naadloos H264 streams mee te editten of samen te voegen.

Het probleem is alleen dat de ontwikkeling rondom dit programma momenteel helaas wat stil lijkt te liggen?

TSPE met een HD-TS opname:
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/nzljdc.gif

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2025
Je zou hier eens kunnen kijken: http://www.fame-ring.com/products.html
De portable versie (onderaan de page) is gratis te downloaden.
Het is wel nog in ontwikkeling: de laatste keer dat ik het probeerde zaten er nog volop bugs in.
Maar ik zie dat ze intussen alweer een paar versies verder zijn. Het zou een perfect programma kunnen worden.

• The_Doman
  • Nu online
Egbert Jan schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:58:
Het eerste probleem is dat ik geen radio opnamen kan editen. Ik heb al heel veel programma’s geprobeerd , maar geen 1 snapt het ts bestand met alleen geluid. Ik zou het graag willen omzetten naar MP3.
Als ik Haali Media Splitter installeer kan ik de audio direct vanuit het TS bestand inladen met bijvoorbeeld CoolEdit (Extract Audio from video)?

Je kan ook de TS demuxen met ProjectX
Als output krijg je dan een MP2 audio bestand of je kan het ook direct naar WAV laten converteren.

• Egbert Jan
Ik heb alle programma''s die hier genoemd zijn geprobeert. Geen van alleen had het goed effect. Transport Stream Packet Editor (TSPE). had bugs zou niet weten hoe hier twee verschilende ts files mee aan elkaar kan plakken. Je kan geen twee bestanden inladen. Met smart cutter krijg ik het in het progamma wel voor elkaar , maar als het dan tot 1 file wil maken blijf hij steeds hangen en geeft een fout melding.(kan hier helaas ook geen 2 files mee aan elkaar plakken). de bugs in het programma zullen nog wel niet helemaal opgelost zijn. Met videoredo had ik tot nu toe de beste ervaringen. Dat progamma ziet er het professioneels uit en werkt het plezierigst , maar het is voor h264 files nog niet helemaal uitontwikkent staat ook op het forum van hun. Ik ga het editten van hd files wel eens weer proberen als er nieuwere versies van deze programma's zijn die minder bugs hebben of er moet iemand anders zijn die nog iets weet.

Ik snap ook niet waarom er nog zo weinig en goede programma's zijn die de hd ts files van de humax 5050 kunnen editen.

• Egbert Jan
Ik ben nog even bezig geweest met Smart Cutter. Na lang wachten begint hij toch om het bestand te maken. Ik heb het volgende probleem als ik er iets tussen weg knip maak hij er twee verschillen bestanden van en niet 1 aan eengelosen. Hij maakt van het stuk voor wat er tussen weg is en na wat er tussen weg is een bestand. Dat moet ik in 1 bestand hebben. Is hier een oplossing voor

• The_Doman
  • Nu online
Egbert Jan schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 17:21:
Ik heb alle programma''s die hier genoemd zijn geprobeert. Geen van alleen had het goed effect. Transport Stream Packet Editor (TSPE). had bugs zou niet weten hoe hier twee verschilende ts files mee aan elkaar kan plakken. Je kan geen twee bestanden inladen.
Je kan zeker wel TS bestanden samenvoegen, uiteraard gaat dat alleen als deze een gelijke structuur hebben.
Je maakt eerst een lijst van fragmenten/clips, hiervoor kan je dus wel verschillende bronbestanden gebruiken.
Daarna selecteer je de gewenste bestanden en volgorde in de cliplist en maak je het doelbestand.

Zie als voorbeeld een edit van een oude Sport1HD opname (toen deze nog eens basketball in HD uitzonden):
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/if5z80.gif
Zoals al opgemerkt, het is echt geen programma voor beginners.
Je moet wel wat weten/leren over de structuur van TS bestanden.

Zelf gebruik ik de wat oudere (beta) versie 7.x

• Egbert Jan
Ik denk dat ik door dit screenshot wel snap hoe ik twee kan samen voegen. Ik ben ook nog even met smart cutter bezig geweest en kan er nu wel 1 bestand van maken. duur heel erg lang voor dat hij gaat beginnen met maken van het bestand als ik daar opdracht voor geef. Hij maakt er dan een heel raar mpeg bestand van. Er zit nog wel een codering met H264 in. Als ik het dan af speel in media player of vlc player dan geeft hij geen tijd in die catie bij het afspelen en in media player kan ik niet een ander stuk aanklikken in op de name ik kan alleen van het begin tot einde afspelen. Ik kan dus niet even een stuk je overslaan. Hij doet het wel goed met het stuk wat er tussen weg geknipt is dat gaat dan keruig in elkaar over. Kan je mijn vertellen wat moet doen omdat goed te krijgen in Stream Packet Editor. verder al vast heel erg bedankt voor je hulp en info
The_Doman schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:34:
[...]

Je kan zeker wel TS bestanden samenvoegen, uiteraard gaat dat alleen als deze een gelijke structuur hebben.
Je maakt eerst een lijst van fragmenten/clips, hiervoor kan je dus wel verschillende bronbestanden gebruiken.
Daarna selecteer je de gewenste bestanden en volgorde in de cliplist en maak je het doelbestand.

Zie als voorbeeld een edit van een oude Sport1HD opname (toen deze nog eens basketball in HD uitzonden):
[afbeelding]
Zoals al opgemerkt, het is echt geen programma voor beginners.
Je moet wel wat weten/leren over de structuur van TS bestanden.

Zelf gebruik ik de wat oudere (beta) versie 7.x

• Egbert Jan
Met Stream Packet Editor ben ik tot nu toe het verste gekomen. Ik baal er heel erg van dat het me tot nu toe niet goed lukt om de HD files van humax goed te editen. ik gebruik versie 8 van Stream Packet Editor. het lukt me nu wel twee verschilende ts files aan elkaar te plakken, maar wat ik niet snap is dat als ik aan het einde ben van het eerste stuk en naar het tweede stuk ga wat ik er aan heb geplakt dat die over gang dan met een helerare hik gaat en even heel raar beeld laat zien. met de sd files gebuurt dit nooit. Die gaan keurig in elkaar over. Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan. Het lijkt wel bij het over gaan naar het andere stuk dat hij net zoals aan het begin van het bestand het eerste weer moet inladen. ik bedoel hier mee dat als ik een hd ts file start hij even bezig is om beeld te laten zien (een paar frames) kan hij dan niet laten zien omdat hij al verder is met afspelen. Ik denk dat dit komt omdat h264 iets zwaarder is. Ik snap niet waarom dat bij een overgang van het ene naar het andere stuk ook gebruurt. Bij iets er tussen uit knippen gebuurt die ook. Is hier een verklaring voor.

het komt niet door mijn computer. Dit zit in mijn computer. http://nl.hardware.info/usersystemen/10278/egbertjan-game-pc.

Verder heb ik nog het volgende probleem dat ik bij Stream Packet Editor niet goed snap hoe die tijdlijn werkt. als ik bij het stuk ben wat ik er af wil knippen en dat frame per frame wil bekijken dan gaat dat heel erg raar. dan gaat het getal weer iets om hoog en na een paar keer klikken ook weer omlaag(het gaat het om de getallen na de seconde).

Kan iemand mij helpen of vertellen wat ik fout doe in Stream Packet Editor.

Als het omgezet wordt naar mpeg 2 dan kan ik het inveel meer progamma's bewerken en werken de files ook beter in de media player. Ik heb al geprobeert het om te zetten in de laaste versie van videoredo. Alleen dan wordt de kwaliteit minder. Gaat er altijd kwaliteit verloren als je het om zet naar mpeg of zijn er ook programma's die het zonder kwaliteit verlies kunnen omzetten. Ik weet dat de files dan groter worden dat vindt ik niet erg. Is er iemand die me hier meer over kan vertellen.

[ Voor 12% gewijzigd door Egbert Jan op 15-08-2010 01:07 ]

• Egbert Jan
Ik ben het zo zat dat niks een goed resutaalt op levert. wat volgens mij nog de beste optie is om het om te zetten naar een mpg container. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat kan doen zonder kwalitiet verlies. ik heb het al geprobeert met de nieuwste versie van videoredo maar dat leverde kwaliteit verlies op. (mischien verkeerde instelling) Wie weet hier een oplossing voor.

• The_Doman
  • Nu online
Egbert Jan schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 00:57:
Met Stream Packet Editor ben ik tot nu toe het verste gekomen. Ik baal er heel erg van dat het me tot nu toe niet goed lukt om de HD files van humax goed te editen. ik gebruik versie 8 van Stream Packet Editor. het lukt me nu wel twee verschilende ts files aan elkaar te plakken, maar wat ik niet snap is dat als ik aan het einde ben van het eerste stuk en naar het tweede stuk ga wat ik er aan heb geplakt dat die over gang dan met een helerare hik gaat en even heel raar beeld laat zien. met de sd files gebuurt dit nooit. Die gaan keurig in elkaar over. Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan. Het lijkt wel bij het over gaan naar het andere stuk dat hij net zoals aan het begin van het bestand het eerste weer moet inladen. ik bedoel hier mee dat als ik een hd ts file start hij even bezig is om beeld te laten zien (een paar frames) kan hij dan niet laten zien omdat hij al verder is met afspelen. Ik denk dat dit komt omdat h264 iets zwaarder is. Ik snap niet waarom dat bij een overgang van het ene naar het andere stuk ook gebruurt. Bij iets er tussen uit knippen gebuurt die ook. Is hier een verklaring voor.
Heb je deze storing ook al als je de 'Test Edit Point' preview functie gebruikt?
Zie dit screenshot met daarin 2 fragmenten van NL1-HD in de cliplijst.
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/ic7ac1.jpg

Heb je dezelfde problemen ook bij het editten/samenvoegen van HD opnames van andere zenders?
Er zit namelijk nogal verschil in het type encoder/H264 profile wat gebruikt wordt door de diverse HD zenders.
Afhankelijk daarvan kan je makkelijker of minder makkelijk door de tijdlijn navigeren.

Wat wel belangrijk is bij het wegschrijven van een nieuwe clip is dat je altijd de optie 'Zero Timecodes' activeert.
Anders kun je inderdaad wel problemen krijgen bij het afspelen doordat de TS tijdcode niet meer klopt.
Met 'Zero Timecodes' wordt deze tijdcode opnieuw opgebouwd bij het wegschrijven van een nieuwe TS.

Plaats anders eens een stukje van de bewuste opname online?
Dan kan ik het hier ook eens bekijken met TSPE?
Zelf heb ik geen abbo op voetbalzenders namelijk. :)

[ Voor 10% gewijzigd door The_Doman op 15-08-2010 16:39 ]

Pagina: 1