Toon posts:

Wissen met schijfhulpprogramma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil mijn hard disk wissen voor een nieuwe installatie. Nu zit ik keurig in het installatiemenu op de DVD van snow leopard, en bij het schijfhulpprogramma zijn er twee "schijven" die ik aan kan klikken: 160GB fujitsu siemens etc, en daaronder (ik neem aan) de partitie genaamd Macintosh HD. Welke moet ik hebben? De bedoeling is om alles als nieuw te hebben...

Hoop dat er snel iemand reageert want ik zit er echt een beetje op te wachten :) Dank u!

Verwijderd

de bovenste, wat je moet doen is Macintosh HD verwijderen, nieuwe partitie maken die alle 160 GB gebruikt en die weer Macinosh HD of iets anders leuk...

Verwijderd

In 1 sec gevonden.
Uit de help van Schijfhulpprogramma

Als u de opstartschijf van uw computer wilt wissen, moet u de computer opstarten vanaf een andere schijf, zoals een Mac OS X-installatieschijf.

Verwijder in het menu de partitie Macintosh HD

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2010 22:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de bovenste aangevinkt en overschrijven door nullen gedaan, veilig wissen dus. Daar is hij nu mee bezig. De enige partitie (Macintosh HD) is verdwenen. Als hij klaar is, komt die weer terug neem ik aan? Moet ik dan verder nog iets doen voor ik Snow Leopard er weer opzet? Is hij zo helemaal schoon en leeg en zijn gegevens niet meer terug te halen?

Dank!

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2010 22:45 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:09

breinonline

Are you afraid to be known?

Officieel kan je nog gegevens terughalen (dan moet je geloof ik 7x overschijven), maar het is wel al erg lastig geworden. Je moet alleen nog een nieuwe partitie aanmaken, die komt niet automatisch terug. Dat moet je zelf doen, de installatiedisk weet immers niet of je 1 of meerdere partities wilt :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Nou ja, het zal zo wel goed zijn. Ik heb geen nieuwe partitie aangemaakt, maar dat heeft hij volgens mij vanzelf gedaan. Ziet er nu zo uit. Dan zijn we toch klaar ermee...?

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/estbg8.png

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:09

breinonline

Are you afraid to be known?

Zo zou het moeten kloppen ja :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Pagina: 1