Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Beveiliging bestanden

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakers,

Ik hoop dat ik deze topic in het goede forum zet. Heb er nog niets over kunnen vinden op tweakers.

Een aantal bestanden op mijn externe harde schijf zijn kennelijk door windows beveiligd.
Een vriend van mij die in de ict werkzaam is vertelde mij dit.
Het gaat hier om een aantal foto en videobestanden. Hij gaf aan dat je dit kon herkennen doordat de bestandsnaam in een andere kleur was weergegeven dan de overige bestanden.

Hij zei ook dat de enige manier om deze te openen was om ze naar de zelfde pc te kopiëren mits daar nog het zelfde besturingssysteem op staat.

3 x raden dit is dus niet het geval. Zijn conclusie jammer maar helaas voor die bestanden.

Is dit echt zo?

Verwijderd

Geen idee welke functie dit is (heb je geen naam?), ben niet zo thuis in de Windows wereld.

Maar kun je ze niet uitlezen met een Linux distro? Als de bestanden encrypted zijn kom je er inderdaad niet meer bij, als dit niet het geval is moet je ze gewoon kunnen lezen onder Linux.

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Encrypting_File_System

Files encrypted with EFS can only be decrypted by using the RSA private key(s) matching the previously-used public key(s). The stored copy of the user's private key is ultimately protected by the user's logon password. Accessing encrypted files from outside Windows with other operating systems (Linux, for example) is not possible

Kortom, ja, dit is echt zo.

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Topicstarter
Voor de goede orde.
OS is winXP en probeer het te openen met windowsmediaplayer ook winxp
Het OS waaronder het is opgeslagen was ook winxp

de melding is als volgt.

Kan het bestand niet openen. Mogelijk is het in gebruik, hebt u geen toegang tot de computer waarop het bestand is opgeslagen of zijn de proxy instellingen niet correct.

Het gekke is dat het hier een 10-tal .avi en .jpg bestanden betreft die in een map stonden met nog veel meer bestanden die ik wel kon openen of kopiëren.

Hopelijk iets duidelijker zo....

pfff ik wou dat ik had opgelet bij informatica vroeger :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2010 22:01 ]

• dutch_camel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 13:29

dutch_camel

It's Orange!

Laat me raden: bestanden zijn verplaatst, en niet gekopieerd?
Misschien werkt dit wel: ownership (eigenaar worden) overnemen van de bestanden via Properties --> Security?

~... this doesn't look like Kansas to me, Toto... ~

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 23:49
Wanneer je op GoT wat post verwachten we een aantal zaken van je. Deze kun je terugvinden in Het algemeen beleid

Een van de zaken die we verwachten dat je het probleem duidelijk omschrijft en ook zelf zaken gezocht en uitgeprobeerd hebt voordat je het hier post. Daarnaast is het fijn te vermelden wat je gedaan heb zodat anderen dat niet meer als tips hoeven te geven.

Jou topic voldoet niet aan die verwachtingen en daarom gaat hij op slot.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.