For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Het systeem dat je bij elkaar hebt gezocht ziet er naar mijn weten prima uit. Voor de juiste keuze SSD moet je je goed inlezen, en je dan de vraag stellen... Wil ik wel SSD? Hier op tweakers is er genoeg over te vinden.
Ik vindt in je config geen RAM... is wel handig om voorhanden te hebben als de computer het moet gaan doen
CPU en mobo is denk ik in het juiste straatje
Edit: ben het eens met 1966 over het CPU verhaal. Hoewel mijn voorkeur altijd een losse graka zal zijn in verband mijn multi monitor setup (kunnen sommige mobo's ook wel) maar dat maakt het voor mij vaak makkelijker.
succes!
Ga anders eens naar Alternate.nl daar kan je makkelijk je systeempje samenstellen in de configurator met erg veel artikelen om uit te kiezen.
[ Voor 27% gewijzigd door scenix_ op 09-08-2010 21:25 ]
Bij deze cpu's zit namelijk een gpu in de cpu zelf ingebouwd maar je zou dan wel de i5 655K kunnen nemen die qua prijs ongeveer gelijk ligt met de i5 760, waarbij je dan wel de interne gpu op de cpu hebt. Binnen het budget wat je hebt zou dan op zich wel redelijk voldoen aan hetgeen je ermee wilt doen en je er wel op vooruit gaat in vergelijk met je oude systeem.
pricewatch: Intel Core i5 655K
Maar dus nogmaals even een korte toelichting voor mensen die een Core i5 willen aanschaffen dat men duidelijk erop moet letten dat je een P55 board pakt. Punt is namelijk ook nog eens dat de H55 boarden vaak een BIOS upgrade nodig hebben voor dat de Core i5 750 of 760 erop zal werken.
Daarbij is het ook nog eens zonde om een H55 board in die combinatie te nemen omdat je niks hebt aan de grafische mogelijkheden die alleen werken met een Clarckdale cpu. Dus je zal dan sowieso alsnog een videokaart erbij moeten nemen en qua prijs liggen dan de P55 boarden nagenoeg gelijk met de H55 boarden.
[ Voor 33% gewijzigd door Roel1966 op 09-08-2010 21:26 ]
Zoals ik hier boven al schreef kan die combinatie niet i.v.m. H55 en Clarckdale processoren.scenix_ schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:17:
Gas0line,
Het systeem dat je bij elkaar hebt gezocht ziet er naar mijn weten prima uit. Voor de juiste keuze SSD moet je je goed inlezen, en je dan de vraag stellen... Wil ik wel SSD? Hier op tweakers is er genoeg over te vinden.
Ik vindt in je config geen RAM... is wel handig om voorhanden te hebben als de computer het moet gaan doenOf heb je dit nog liggen? Dan geldt hetzelfde voor de kast, tenzij je de oude gaat recyclen.
CPU en mobo is denk ik in het juiste straatje![]()
succes!
Dank je voor deze reactie. Had me al ingelezen, en wist ongeveer hoe het zat maar zag de verschillen niet zo. Heb die i5 655K nu in mijn wenslijst gezet. Dus nu kan ik er wel verder mee, toch.Roel1966 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:20:
Allereerst heb je niets aan dat H55 moederboard qua grafisch en zal je met de i5 760 een grafische kaart erbij moeten nemen omdat de i5 760 geen gpu ingebouwd heeft. De H55 boarden hebben namelijk wel aansluitingen voor een monitor echter zit er GEEN grafische chip op, dit omdat deze boarden voor de z.n. Clarckdale Core i3 en i5 cpu's zijn gebouwd.
Bij deze cpu's zit namelijk een gpu in de cpu zelf ingebouwd maar je zou dan wel de i5 655K kunnen nemen die qua prijs ongeveer gelijk ligt met de i5 760, waarbij je dan wel de interne gpu op de cpu hebt. Binnen het budget wat je hebt zou dan op zich wel redelijk voldoen aan hetgeen je ermee wilt doen en je er wel op vooruit gaat in vergelijk met je oude systeem.
pricewatch: Intel Core i5 655K
Wat geheugen betreft, zoek nog welk merk ik moet plaatsen. Wil graag 8G 2x2x2 (tenzij 16 niet echt duurder is).
Zal die alternate configurator zo ff uitproberen. Goeie tip ;-)
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Verder kan je beter of een processor kiezen met IGP, of een ander moederbord met een losse videokaart.
Wat is verder je budget?
En gebruik de search, Best Buy Guides.
Best Buy Guide overzichtstopic, stel je vraag in gamesysteem of multimedia systeem BBG topic.
[ Voor 24% gewijzigd door dewil1990 op 09-08-2010 21:28 ]
Budget voor de onderdelen in de lijst (HD's enzo heb ik al) is rond de 600,=. Dacht goedkoper uit te kunnen zijn maar als ik die i7 wil gaat dat niet lukken denk ik.whiplash1990 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:27:
Als ik jou was zou ik ook een andere voeding kiezen, corsair bijvoorbeeld, antec, en naar het schijnt seasonic.
Verder kan je beter of een processor kiezen met IGP, of een ander moederbord met een losse videokaart.
Wat is verder je budget?
@whiplash1990
Die BBG ben ik niet zo kapot van. Moet je net zoiets willen. Ik heb geprobeerd iets te zoeken wat specifiek geschikt is voor mij. Heb ook de reviuews gelezen, o.a. van de voeding dus dacht dat die wel goed was.
Ben al iets verder en heb de lijst nu zo:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Microsoft Windows 7 Professional (UK OEM 64bit) | € 123,94 | € 123,94 |
| 1 | Intel Core i5 661 | € 182,61 | € 182,61 |
| 1 | Cooler Master Silent Pro M500 | € 68,- | € 68,- |
| 1 | OCZ Agility OCZSSD2-1AGT60G 60GB | € 130,59 | € 130,59 |
| 1 | MSI H55-GD65 | € 107,33 | € 107,33 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 612,47 | |
Voeding en Geheugen ben ik nog niet uit.
[ Voor 77% gewijzigd door MrMarcie op 09-08-2010 22:58 . Reden: Nieuwe lijst toegevoegd ]
Verwijderd
http://nl.hardware.info/r...ingstest-core-i5-geheugen
er staat best veel in, Overclock-geheugen tot budget setjes....
qua kast zou ik de
pricewatch: Antec Three Hundred aanraden, is veel voor je geld.
dus, (aangenomen dat je de goedkoopste geheugenset neemt) 125euro totaal, het geheugen setje staat niet in pricewatch, maar is o.a verkrijgbaar bij Afuture.(kost 75 euro)
en dan ben je klaar,als je geen losse videokaart meer koopt.
trouwens stel dat je dat doet, welke richting ga je op? high-end, mainstream, of budget?
laat even weten....
groet een mede tweaker
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2010 23:06 ]
Verwijderd
pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TBVerwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 22:58:
ik zou je willen aanraden deze test eens goed door te lezen:
http://nl.hardware.info/r...ingstest-core-i5-geheugen
er staat best veel in, Overclock-geheugen tot budget setjes....
qua kast zou ik de Antec tree hundred aanraden, is+- 50 euro, veel voor je geld.
dus (aangenomen dat je de goedkoopste geheugenset neemt)125euro totaal, het geheugen setje staat niet in pricewatch, maar is o.a verkrijgbaar bij Afuture.(kost 75 euro)
en dan ben je klaar,als je geen losse videokaart meer koopt.
trouwens stel dat je dat doet, welke richting ga je op? high-end, mainstream, of budget?
laat even weten....
groet een mede tweaker
dit is trouwens een leuke hardeschijf, 1tb lijkt me genoeg,heeft 32mb cache en draait op 7200rpm
Ultra 7 265K / GB Z890 AORUS ELITE / RTX 5070 Ti Gaming OC
Verwijderd
pricewatch: Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9
op de corsair site staat dat hij speciaal voor i5 is gemaakt.en is goedkoop
Nee hoor. De i5 750 was er al voordat de H55 op de markt was, die werkt gewoon out of the box op een H55 bordje. De H55 kan er prima mee overweg, alleen heb je de grafische mogelijkheden niet.Roel1966 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:20:
Maar dus nogmaals even een korte toelichting voor mensen die een Core i5 willen aanschaffen dat men duidelijk erop moet letten dat je een P55 board pakt. Punt is namelijk ook nog eens dat de H55 boarden vaak een BIOS upgrade nodig hebben voor dat de Core i5 750 of 760 erop zal werken.
Ik vind de voeding wat te dik voor als je geen losse videokaart neemt, dan liever wat lichter en evt. betere kwaliteit. Of je de videochip van de i5 genoeg vind moet je zelf bepalen maar verwacht er wat betreft games niet te veel van. Voor de rest ben ik niet zo weg van de i3- en i5-dualcores, twee cores voor dat budget vind ik wat te karig. een i5 750 is dan leuker al zit je dan aan een losse videokaart vast, AM3-socket is misschien ook nog leuk, voor dat budget heb je daarop een hexacore, die is uiteraard veel sterker dan de i5-dualcore als het om programma's gaat die van meerdere cores gebruik kunnen maken. Photoshop-zaken vallen daar meestal wel onder.
[ Voor 7% gewijzigd door bwerg op 13-08-2010 12:50 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Dat out of the box klopt niet wat je schrijft en zou ik als ik jou was eerst eens verder lezen op Tweakers, want dan had je gezien dat er meerderen problemen hadden met de i5 750 en een H55 board. Daarbij zegt dat niet altijd alles wanneer de cpu eerder op de markt was dan het chipset, en zeker niet wanneer het om een ander chipset gaat.Terw_Dan schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:26:
[...]
Nee hoor. De i5 750 was er al voordat de H55 op de markt was, die werkt gewoon out of the box op een H55 bordje. De H55 kan er prima mee overweg, alleen heb je de grafische mogelijkheden niet.
Nieuw gebouwde PC geeft geen beeld
Dan zou ik je eigen advies maar eens op gaan volgen
Hoe dan ook:
*LET OP* - Wat moet ik kopen
Best Buy Guide overzichtstopic
Dit topic gaat dicht.
Dit topic is gesloten.
![]()