Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-11 15:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Topicstarter
Binnenkort verwacht ik flink te gaan verdwalen in Oost Europa, wandelend door steden zoals Krakau, Vilnius, Riga, Minsk, Kiev, Boekarest en Istanbul. Er bestaat veelal enige taalbarriere tussen de lokale bevolking en mij, dus ik zou graag zo veel mogelijk zelf de weg willen proberen te vinden.

Ik hoop de oplossing te vinden in een draagbaar GPS-apparaat met ongeveer de volgende functies:

- Adressen invoeren en de richting daar naartoe aangeven, graag met kaart, wandelroutes zou helemaal geweldig zijn.
- Adressen in heel Europa, dus ook Oost Europa en delen buiten de EU, wellicht met de mogelijkheid om zelf een selectie te maken van welke gebieden er met veel detail worden opgeslagen?
- Geen dataverbinding nodig, kaartmateriaal moet ook in gebieden zonder netwerk bruikbaar zijn.
- Opladen via USB.
- Werken met een Mac
- Zo goedkoop en licht mogelijk

De vraag is nu; wat schaf ik aan?

Garmin heeft wel een aantal modellen, speciaal voor wandelaars, maar die lijken vooral gericht op outdoor-activiteiten, daarvoor ga ik hem wellicht ook gebruiken, maar het vinden van adressen binnen de stad is toch belangrijker. Kan dat daarmee ook?

Een andere mogelijkheid is om een (tweedehands) Nokia toestel met Ovi Maps aan te schaffen, of een andere smartphone. Maar welke modellen zijn dan aan te raden? Hoe goed is het kaartmateriaal in deze gebieden? Of ben ik beter af met een lading papieren detailkaarten?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik gebruik voor het wandelen in steden gewoon tomtom op mijn windows mobile telefoon (HTC Touch Diamond). Werkt prima (al houdt de accu het niet heel lang vol), en geen dataverbinding nodig. Volgens mij heeft tomtom goed kaartmateriaal van alle steden die jij noemt.
Ik weet niet wat je met je Mac wilt, maar de tomtom home applicatie draait ook op Mac.