Ik zou graag de volgende 3 div elementen doormiddel van CSS code de volgorde 3 1 2 willen laten aannemen. Het volgende werkt in Firefox, maar Chrome heeft er al de nodige problemen mee. Dit komt hoogst waarschijnlijk door de "inline-block" welke ik de alpha div heb gegeven.
Ik hoop de beta en gamma div uit elkaar te trekken zodat de alpha zich in het midden zal verplaatsen en een beetje hulp krijgt van zijn "inline-block" Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen aanpakken? Absolute positionering wil ik liever niet gebruiken.
Ik hoop de beta en gamma div uit elkaar te trekken zodat de alpha zich in het midden zal verplaatsen en een beetje hulp krijgt van zijn "inline-block" Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen aanpakken? Absolute positionering wil ik liever niet gebruiken.
HTML: test.html
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <div id="alpha"> <p>kolom 1</p> </div> <div id="beta"> <p>kolom 2</p> </div> <div id="gamma"> <p>kolom 3</p> </div> |
Cascading Stylesheet: test.css
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| #gamma { float:left; width: 300px; } #beta { float:right; width: 300px; } #alpha { display: inline-block; width: 300px; } |