win7 x64 over win7 x86 heen installeren (files behouden)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hi

ik heb een dell xps 1640, 4gb intern etc. bij installeren destijds heb ik toch x86 gekozen. bij de properties van de pc staat echter 64b operating system...

als ik nu toch x64 wil, kan ik dan zonder problemen en met behoud van alle files, x64 installeren.....?

thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:14

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Nee, je kunt geen 32bit Windows upgraden naar een 64bit Windows, dit betekend ten alle tijden een volledige herinstallatie, maar jij geeft aan dat bij de "computer properties" 64bit staat waar bedoel je dit precies?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vreemd

ik heb dus windows 7 geinstalleerd een tijd geleden zonder te letten op de keuze in begin.

bij de properties van mijn computer staat er duidelijk: system type:64-bit operating system...

toch, bij het surfen in mijn mappen zie ik "overal" x86 staan (bijvoorbeeld bij program files(x86))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:14

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

:D Je hebt gewoon Windows 7 64bit geinstalleerd. Als het goed is heb je een folder "Program Files" en een folder "Program Files (X86)", dit is nu juist het geval bij de 64bit uitvoering van Windows. De applicaties die jij installeerd die nog 32bit zijn, worden in de folder "Program Files (X86)" geinstalleerd. Programma's die 64bit zijn komen vanzelf in "Progam Files" terecht.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aaaa, i see. thanx!! daarom idd die dubbele program files folder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

:P

Niet dat het nu dus nog nodig is.. maar goed.
Als je inderdaad een 32bits versie had, dan kun je die niet in-place upgraden naar 64bits.
Wat wel kan is de Easy Transfer wizard gebruiken om gebruikers/programmainstellingen en/of bestanden over te zetten naar je nieuwe installatie.
Dan moet je wel applicaties opnieuw installeren, maar de meeste instellingen kun je dan gewoon migreren van 32 naar 64bits.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1