Vreemd probleem; instabiliteit

Pagina: 1
Acties:

• deef-
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-01-2025
Heya,

Nog steeds problemen met mijn bak, specs:

Asus A7V
Asus V7100 Geforce 2MX
AMD Thunderbird 1200
256 mb pc133

BIOS V1007

Wat ik nu heb is echt te gek voor woorden, ik had altijd al last van vreemde windows errors, vxd, Explorer errors.

Nu is het zelfs zo bont, dat het alleen nog maar wil opstarten als ik de FSB op 95 zet!

Zodra het hoger staat kom ik niet voorbij het inlogscherm van windows 98. Op 95 geen probleem....

Staat de Vcore niet een beetje hoog? (Staat op auto) hier wat pcprobe info:

Processor gemiddeld 52-55 graden
Mobo gemiddel 35 graden

Mijn Vcore staat volgens pcprobe op 1,824

De negatieve 12 Volt lijn is redelijk instabiel.

Wat heb ik tot nu toe geprobeerd, zonder succes:
Geheugen op 100 gezet
ECC check lvl 2 cache aangezet
Performance van optimal naar normal gezet
ATA-100 controller uitgezet (Werkt toch niet goed, dan is het helemaal erg)

CAs-settings staan op default, auto

Dit is echt enorm ruk:r

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Heb je een 300 watt voeding?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Lordy79
  • Laatst online: 22:46

Lordy79

Fundamentalist

Alles standaard instellen. Alle kaarten uit PC rukken die niet verplicht zijn (alles behalve vgakaart dus)

Dan windows opnieuw installeren en goede drivers. Als er dan nog een probleem is, MOET het wel een hardware probleem zijn.

Dat kun je weer uitzoeken door eerst andere videokaart proberen, dan andere voeding etc. etc.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• deef-
Ik heb een 300Watt voeding.

Als het een software probleem zou zijn, dan zou het ook optreden onder de 100mhz FSB lijkt mij.

Lekker vaag niet?

• deef-
oki,

Ik heb nu de SB live eruit en de E-tech faxmodem

Beide pci

Gaat goed nu

ik probeer meer

Verwijderd

Hoi!

Als ik jou was zou ik proberen om een geheugenreepje van iemand te lenen. 'k heb al meerdere malen meegemaakt dat dit soort vage fouten/vastlopers duidt op brak geheugen.

't kan inderdaad ook een vage driver zijn. Maar lijkt me onwaarschijnlijk omdat over het algemeen die fouten wel bij meerdere mensen boven water komen.

'k hoop dat je er iets aan hebt!
Suc6 en DOEwIE! :+

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Op maandag 12 maart 2001 03:10 schreef deef- het volgende:
oki,

Ik heb nu de SB live eruit en de E-tech faxmodem

Beide pci

Gaat goed nu

ik probeer meer
Precies... dan live erin. Als dat werkt, modem erin.

Als het bij 1 van die 2 kaartjes misgaat, dan ander PCI slot -> etc.

• deef-
okey,
Live zit erin. Het lijkt erop dat zodra ik iets in slot 2 of 3 stop, de boel gek wordt.

Bij slot 2 begint ie over irq-sharing met promise ide controller en bij slot 3 begint ie nergens over maar loopt de boel erg brak, zoals eerder beschreven...

Ik hoop dat het nu goed is....het lijkt er wel op!

Thanx voor alle hulp

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Voor de hulp hoef je niet te danken.. we zijn een groot collectief! (Resistence is futile!! >:))

Je zou nu eventueel nog wat kunnen spelen met RESET CONFIGURATION DATA en PLUG&PLAY OS in je bios om die IRQ-problemen op te lossen.

Verwijderd

Ik heb de oplossing voor je:

machine openschroeven: A7V eruit, A7V in de prullenbak, MSI bord erin, alle kaarten terug, kast dichtschroeven, etc.

Machine aanzetten, probleem opgelost. :7

(Dat met die prullenbak is bij wijze van spreken voor het geval je het niet doorhad, gewoon terug naar de winkel ermee. :+ )

Maar serieus: Asus heeft een goede reputatie op gebied van kwaliteit, performance en stabiliteit, maar met die A7V hebben ze toch echt de plank misgeslagen. Wat een ongelooflijk kutbord is dat. Het is gewoon jammer: dat bord is de naam Asus gewoon niet waardig. :r

In plaats van MSI (top-bord op het gebied van met name stabiliteit, maar ook performance) zou je ook die nieuwere A7V133 kunnen nemen. Daarmee schijnt Asus weer op het goede spoor te zitten (gelukkig :z).

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Ben het niet eens met vorige makker. A7V is een best bordje. (eerste revisie niet overigens) MSI is ook goed. Ik vind ze allebei goed.

Maar als je idd een nieuw bordje gaat kopen, neem dan een A7V133.

En als je deze terugbrengt. Zet dan je maximale vriendelijkheidsmodus op ENABLE en vraag heel vriendelijk of je met bijbetaling een A7V133 mag hebben. Heb je meteen een mooie upg8

Verwijderd

Nou, Lordy79,

Gezien de ervaringen met dat bord heeft de A7V gewoon voor mij afgedaan. ZOVEEL problemen mee geweest met foute BIOS revisies en onverklaarbare stabiliteitsproblemen en vastlopers dat het bord (in elk geval wat mij betreft) definitief heeft afgedaan. Ik vertrouw dat model gewoon niet meer.

Maar inderdaad: A7V133 schijn daarentegen wel weer een steengoed bord te zijn. Of een MSI bord. :P

Wat het plaatsen van de PCI kaarten in andere slots betreft: you might be on to something. Slot 2 is bij de meeste borden een slave slot van de AGP en deelt dus een IRQ met de videokaart, en dan is er altijd (zover ik weet) nog MINSTENS 1 ander PCI slot die een slave slot is en waarin bepaalde kaarten (zoals de SB Live) niet (goed) zullen werken.

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

:)

Heb zelf nu ook een A7V133 bordje en * Lordy79 is erg blij.

• deef-
Ik was er zelf ook al achter dat ik geen gelukkige keuze heb gemaakt:(

Helaas pindakaas...

Kan wel teruggaan naar de Mycom, zeggen dat "uhh pci 1 en 2 kapot zijn"

Ik moet trouwens ook nog mijn ibm 45 Gig terugbrengen... Life is a bitch

<edit> Of ik ben de bitch:) </edit>

Verwijderd

Ja, Lordy79, kun jij me misschien EINDELIJK uitleggen hoe je dat doet? In een ander kleurtje over jezelf in de derde persoon praten?

* Gewoon met een sterretje ervoor, like this? Even testen, hoor...

(Nee, dat werkt kennelijk niet... :( )

Verwijderd

Nee, Deef.

Die twee PCI slots zijn niet stuk. Slave slots kom je zover ik weet op ELK MOEDERBORD MET MEER DAN 4 PCI SLOTS (of elk moederbord met 1 agp en 3 pci slots) tegen. Heeft met het maximaal aantal IRQ's te maken en zo. Meer master slots kunnen gewoon niet, tenminste, niet zonder een dure (en niet standaard) extra interrupt controller op je moederbord. Dan doen ze volgens mij alleen in die extreem dure exclusieve servermoederborden voor de Xeon en zo.

Maar hoe oud is die A7V dan, Deef?

En kan IEMAND me eindelijk uitleggen hoe je dat doet met die voetnootjes met een alternatieve kleur in de derde persoon?

• deef-
Ik snapte wel dat die dingen niet stuk zijn, maar je moet toch wat zeggen bij zo'n winkel..oke, boeie

Ding is even kijken.. maand of 3/4 oud.

Verwijderd

Tja, dan zit je toch echt buiten de 8 dagen inruilgarantie.

Over 1 dag meer of minder hadden ze niet moeilijk gedaan, maar dat bord van jou is echt te oud om nog terug te brengen... TENZIJ hij echt STUK is. Je zou maar toevallig een defect exemplaar hebben.

(Haal trouwens geen rare dingen in je hoofd, want "user abuse" valt niet onder garantie en ze zijn daar niet gek. Ze hebben zo door als je dat ding verkeerd hebt geflashed of iets opgeblazen of zo.)

Maar zo'n ramp is het misschien niet. Je hebt een revisie die minder dan een maand oud is, dus een van de nieuwere. Als je een GOEDE BIOS versie op je bord hebt zitten, je de nieuwste GOEDE VIA 4-in-1 drivers draait en je kaarten in de goede PCI slots hebt zitten (sommige passievere PCI kaarten mogen WEL in slaveslots, zoals een WinTV kaart, MPEG/DVD kaart en *SOMMIGE* modems of netwerkaarten), dan zou hij desondanks wel goed moeten draaien.

Wacht even, daar zeg ik wat. De VIA 4-in-1 drivers! Je gaat me toch niet vertellen dat je DIE bent vergeten te installeren, toch? Nee, je komt me niet over als een amateur, dus dat zal toch wel meevallen...

Want anders... Tja... Dan zou dit alles nogal logisch zijn... Geen VIA 4-in-1 drivers geinssalleerd = mucho problemo!!! |:(

• deef-
Damn:) Ik had de moker al liggen...

Het lijkt nu wel lekker te lopen, dus ik kijk het nog maar even aan.

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Geplaatst door motown - maandag 12 maart 2001 04:08

--------------------------------------------------------------------------------
Ja, Lordy79, kun jij me misschien EINDELIJK uitleggen hoe je dat doet? In een ander kleurtje over jezelf in de derde persoon praten?
* Gewoon met een sterretje ervoor, like this? Even testen, hoor...

(Nee, dat werkt kennelijk niet... )
* Lordy79 weet wel hoe dat moet... :) :)

Je tikt SLASH (dit teken dus / ) in en dan ME. Die 3 tekens achter elkaar

en dan lul je maar raak... net zoals in IRC

* Lordy79 vindt dit ontzettend grappig...

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Op maandag 12 maart 2001 04:13 schreef deef- het volgende:
Ik snapte wel dat die dingen niet stuk zijn, maar je moet toch wat zeggen bij zo'n winkel..oke, boeie

Ding is even kijken.. maand of 3/4 oud.
* Lordy79 werkt in computerwinkel... En /me weet dus ook wel wat truukjes zijn om de verkoper om te halen... ff denken...

"Het bord werkt niet in combinatie met mijn andere hardware" (is een optie)

Of (dit is heel erg evil van mij) je sloopt het bord onzichtbaar. Fout flashen bijvoorbeeld en dan met je onschuldigste gezicht zeggen dat de PC na het uitzetten het de volgende dag niet meer deed.

(foei foei foei)

Verwijderd

Verrek... Dat ik het na al die tijd op tweakers.net en GOT nooit heb geweten... Zo het zo makkelijk zijn? FF proberen:

/me zou het toch wel een blunder vinden als Deef de VIA 4-in-1 drivers had vergeten te installeren... :Z

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

LOL
Het werkt bij jou niet... ik denk dat je geen KAPITALEN moet gebruiken maar kleine letters.

/ME denkt dat dit niet werkt

maar * Lordy79 denkt dat dit wel goed gaat.

en je hoeft geen 'ik' achter /ME te zetten.. dat lijkt zo amateuristisch... :+ :+

ik zie dat je het al hebt gewijzigd...

• deef-
Gelukkig is * deef- niet helemaal van de pot gerukt:)

Verwijderd

Heheh! Eindelijk!

Nog eentje:

/me raadt als Mycom verkoper (>:)) deef van harte AF om het advies van Lordy79 op te volgen...

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Tja, als je het bordje dus bij mycom vandaan hebt gehaald, dan is dat dus geen optie >:)

Bij NoRRoD maak je een goede kans... 8-)

Verwijderd

Aangenaam, conculega... ;)

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Ach, jullie zitten in zuid-nederland, wij in noord nederland. Zolang wij niet oprukken, hebben jullie niets te vrezen :) :)

En het feit dat er Mycom makkers op tweakers rondstruinen geeft aan dat Mycom dik ;) is.

Verwijderd

Hallo? Alleen Zuid-Nederland? Ja, goed, Eindhoven, inderdaad.

Maar met name de Randstad is "Mycom territory"... 8-)

Ach, het Noorden... Hmmm... Mycom Zwolle? Mycom Groningen? De sky is the limit? >:)

Maar je hebt groot gelijk: Tweakers is inderdaad een ideale omgeving voor ons allemaal...

Ik neem overigens aan (gezien het late/vroege tijdstip) dat wij morgen geen van beiden hoeven te werken? :z

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Ik moet om 1 uur openen :) :)

Heb jij ICQ? Mail anders ff naar [babbeldeklets]

Verwijderd

Nou ja, het begon in deze thread toch al behoorlijk off-topic te gaan... ;)
Pagina: 1