Streamen direct van NAS - iPad.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Synology CS407e Nas, waar fotos, films en muziek op staat.
Ik zou graag willen dat ik die content direct kan streamen naar mn iPad... wie is dit al gelukt?

Air Video is geen optie.. daar moet een computer tussen zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke_msx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 11:43
Je kunt het programma Filebrowser proberen (zie de app-store). Daarmee kun je connectie leggen met SMB-shares, en dan kun je foto's en video's afspelen rechtstreeks vanaf de share. Voor video geldt dan wel dat het in een door de iPad ondersteund formaat dient te zijn.

Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devet
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-11-2020
Ik heb een Lacie nas en Media Link Player Lite geprobeerd. Kreeg voortdurend communicatie fouten. Dus dat werkte niet lekker. Ik heb nog geen goed werkende oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Zet er een pc tussen en gebruik AirVideo?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Geen idee of het precies doet wat je wilt, maar Synology heeft zelf de app DS Audio om muziek van je Synology NAS af te spelen.

http://itunes.apple.com/us/app/ds-audio/id321495303?mt=8
For users who own a Synology Disk Station, DS audio allows you to stream your own music stored on Disk Station with your iPhone/iPod Touch where network connection is available.
...
Compatible with iPhone, iPod touch, and iPad.

[ Voor 39% gewijzigd door Elwood Blues op 10-08-2010 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Dit lijkt mij ook erg interessant om direct in je NAS te kunnen en zodoende films en foto's mee te bekijken.

Heb zelf een Qnap staat en hierop Squeezeserver draaien voor mn squeezebox.
Is het mogelijk om bv een iPad als remote te gaan gebruiken en hiermee dus mn squeezebox aan te sturen
en zo door mn muziekbibliotheek te gaan?
Iemand die dit al doet en zo ja hoe werk dit in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Shaidar schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:59:
Zet er een pc tussen en gebruik AirVideo?
Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:45:
Air Video is geen optie.. daar moet een computer tussen zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Heb dit kunnen vinden:

http://itunes.apple.com/u...r-videos/id306550020?mt=8

Maar dat is voornamelijk video...

Lrn2read :')

[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 11-08-2010 11:08 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
noteboeki schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:00:
Dit lijkt mij ook erg interessant om direct in je NAS te kunnen en zodoende films en foto's mee te bekijken.

Is het mogelijk om bv een iPad als remote te gaan gebruiken en hiermee dus mn squeezebox aan te sturen
Zelf al in de store gezocht naar Squeezebox? Ja dat kan al heel lang en dit werkt op mijn iPhone zeer goed.

Overigens kan je airvideo ook gewoon in linux aan de praat krijgen: http://wiki.birth-online....one/airvideo-server-linux

Op al die kant en klare nassen staat een vorm van linux. Vraag is altijd een beetje de verschillende dependencies en of je eventueel zelf ddingen moet compileren. Denk ook dat de gemiddelde nas een te zwakke cpu heeft om bv een 1080p mkv te transcoden...

[ Voor 24% gewijzigd door lowfi op 11-08-2010 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesy
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-01-2022
Voor iPhone (iOS 4) bestaat er QMobile. Dit is speciaal voor QNAP gemaakt en werkt perfect.
Op iPad is het nog wachten op nieuwe OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Op de iPhone vindt ik minder interessant, dit lijkt me wat klein allemaal.

Had al iets gelezen over Ipeng alleen schijnt dit niet heel erg fijn te werken op een iPad, aangezien het redelijk klein is allemaal.

Heb deze al gevonden, zou alleen graag wat gebruikerservaringen willen horen van mensen die hun iPad gebruiken voor hun squeezebox.

http://itunes.apple.com/us/app/squeezepad/id380003002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Van iPeng is net een aantal dagen een nieuwe versie uit die ondersteuning heeft voor hires displays (iphone4, ipad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Air video doet zn werk wel... maar dam moet mn mac ook de hele tijd aanstaan...
Het zou mooier zijn als het ook zonder lukt.

Ds audio werkt opzich wel (voor audio), maar is gemaakt voor iphone... dus krijg een klein windowed schermpje te zien op de ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Zoals ik al aangaf... air video doet het ook in linux. Net geinstalleerd en het werkt prima (3G/WiFi) naar mijn iphone toe. Allemaal zonder tussenkomst van een mac.

720p live conversion vanaf een c2d 2ghz zonder framedrops

Als in die synology een x86 cpu zit mag installatie geen probleem zijn. Voor arm cpus is afaik geen goede java versie beschikbaar....

[ Voor 25% gewijzigd door lowfi op 11-08-2010 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
lowfi schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:54:
Van iPeng is net een aantal dagen een nieuwe versie uit die ondersteuning heeft voor hires displays (iphone4, ipad)
iPeng ondersteunt voorlopig nog geen afspelen van audio op de iPad/iPhone, dus dat is niet wat de poster hier zoekt. Video zal het sowieso nooit gaan doen, omdat Squeezebox daar niet voor is bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Dat is helemaal niet wat hij (wie? :P) zegt. Bovendien kan(kon?) dat wel: http://penguinlovesmusic....ur-iphoneipod-with-ipeng/

[ Voor 3% gewijzigd door lowfi op 11-08-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Ik gebruik de Airplayer app voor het streamen van video vanaf mijn NAS (Synology Diskstation) naar mijn iPad en dat werkt naar tevredenheid. Gelukkig maar, want het is de enige app met deze functionaliteit die ik in de Appstore kon vinden.

Je kunt dus muziek en video direct op je iPad of iPhone afspelen. Kwestie van de app installeren en de DLNA/UPnP mediaserver service inschakelen op je NAS, meer is het niet.

Wat betreft video worden o.a, MP4, AVI, XVID, MKV en MOV ondersteund, voor audio heb je de gebruikelijke MP3, WMA, OGG, AAC en meer.

Het kost een paar euro maar het werkt bij mij prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 16-08-2010 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Media Link Player Lite (gratis) werkt bij mij prima, vanaf mijn NAS, over DLNA, met dezelfde m4v's die ik gebruik om via iTunes films op mijn iPad op te slaan. Foto's nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Even een schop voor oud topic...

Zijn er nog andere free apps die dit doen? media link player lite ondersteund niet alle formaten.
Ik heb wel een aantal ander apps gezien die het wel doen, maar die kosten allemaal £3 ofzo. Op zich geen wereldbedrag, maar aangezien ik deze functie waarschijnlijk zelden ga gebruiken heb ik liever een gratis app.

Mijn ipad is niet jailbroken dus xbmc is geen optie (xbmc heb ik wel draaien op de Apple TV2 en dat werkt als een speer..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSpanjard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08-2024
Als je een synology NAS hebt kun je "DS file" proberen.

Intel core I5 2500K | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | 2x Crucial m4 64GB (dual boot Win7/Hackintosh) | XFX HD 6870

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

TheSpanjard schreef op maandag 28 mei 2012 @ 14:14:
Als je een synology NAS hebt kun je "DS file" proberen.
helaas, ik heb een netdrive.. DS file vind hem niet :/

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de perfecte oplossing gevonden vandaag! Waar een jailbreak allemaal niet goed voor is!
Via Cydia heb ik XBMC op m'n iPad 3 kunnen installeren. Deze speelt alles VLOEIEND af, zelfs streamend.
1080p mkv's zijn geen enkel probleem, getest met de Avatar film van Amiable.

YouTube: iPad 3 Streaming 1080p MKV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valere
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 01:02:
Ik heb de perfecte oplossing gevonden vandaag! Waar een jailbreak allemaal niet goed voor is!
Via Cydia heb ik XBMC op m'n iPad 3 kunnen installeren. Deze speelt alles VLOEIEND af, zelfs streamend.

De best oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-09 19:06
Alles werkt perfect bij mij

Voor foto's en bestanden : Filebrowser
Voor squeezebox : IPeng
Voor films: Airvideo

Airvideo draait op mn linux server...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splitert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:31
Ik heb gebruik hier plex, werkt hier vloeiend met 1080p mkv's met max settings in de app.
De media server is ook voor synology nassen te krijgen. De app zelf is echter wel betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 00:23
Ik gebruik hiervoor een app genaamd 8player (lite is gratis versie). Deze ondersteund zowel video, audio (met eigen player) als het kijken van foto's.

Ik heb een Synology DS211 staan thuis en hij pikt moeiteloos de mappen video, music en photos op. Ik heb nu alleen nog 1 probleempje. Ik heb nog een map genaamd Downloads voor SABNZB. Voor zover ik mijn rechten kan teruglezen is dit ook een gedeelde map, echter wil 8player hem niet zien. Hier staan namelijk de meeste films in en ik heb geen zin om die handmatig naar de map video te verplaatsten (kost veel tijd...).

Iemand een idee? Je kan nog losse servers toevoegen, maar dat is me tot op heden nog niet gelukt.

http://smeshkova.com/8player/

PS

Bedenk me nu net een vrij simpele oplossing... Volgens mij kan ik SABNZB gewoon instellen om automatisch uitgepakte bestanden naar de map video te verplaatsen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18

moet je alleen wel de nightly build installeren ;) De huidige build in Cydia is optimized voor de iPad 2, dat zie je aan de menu (1024x768 resoluties) en aan de films, die speelt ie namelijk in 720p af ;) Ik zou dus de nightly build installeren. Ik heb die van vandaag (30 mei) geinstalleerd en alles is geupdate voor Retina (menu etc) en films spelen af in 1080p! 8)

Linkie naar nightly builds http://mirrors.xbmc.org/nightlies/darwin/ios/

.deb files kun je installeren via SSH (Cyberduck voor Mac en WinSCP voor Windows) of gewoon direct via iFile (Cydia) (iFile heeft ook een Dropbox integratie ;))

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/6773600/IMG_0222.PNG
2048x1536 :*)

[ Voor 3% gewijzigd door ASNNetworks op 30-05-2012 23:21 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noteboeki schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:00:

Er is hiervoor een app beschikbaar in de appstore,werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, mooi, mooi!!

Ik was zelf ook aan het zoeken achter een goed programma voor mijn nieuwe iPad 3, maar na enkele gratis apps geprobeerd te hebben toch maar die Goodplayer aangeschaft. Deed het ook niet, 720/1080p movies schokten nog steeds. Heb dan maar uit noodzaak die Airvideo genomen, moest er een PC tussen zitten, niet de bedoeling..

Nu deze week Jailbreak, gisteren XBMC erop .. WAOW! Werkt echt vlekkeloos! Streamed alles perfect, zelfs 1080p, is super overzichtelijk en veel functies.

Heb dan de comment van ASNNetworks gelezen, de Nightly build geïnstalleerd (installeert er mooi bovenop dat je niets van settings/films kwijt bent) en indd, volledige resolutie!! Nu had ik wel de indruk dat alles plots trager ging en dat ik geen full HD films meer kon streamen zonder schokken, wat voorheen wel gewoon ging. Waarschijnlijk omdat die nu power tekort komt met al die pixels? Zal deze week nog eens testen tussen beide..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga toch bij de Eden release blijven want die werkt gewoon vlekkeloos en bloedscherp met 1080p & 720p content.

Die plex heb ik ook even geprobeerd maar die gaf een hele slechte kwaliteit door. Die kan je maar max instellen op 720p 2mbit op m'n diskstation 1511+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splitert
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 14:29:
Ik ga toch bij de Eden release blijven want die werkt gewoon vlekkeloos en bloedscherp met 1080p & 720p content.

Die plex heb ik ook even geprobeerd maar die gaf een hele slechte kwaliteit door. Die kan je maar max instellen op 720p 2mbit op m'n diskstation 1511+.
Dat is wel vreemd, ik kan hem hier gewoon op 1080P 20mbit instellen op een al wat oudere pc die ik als server gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 14:29:
Waar staat die ergens? Op die mirrors van XBMC vind ik hem alleen voor OSX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Nighlt builds vind je hier: http://mirrors.xbmc.org/nightlies/darwin/ios/

Official stable release dien je via Cydia te downloaden door de volgende repo toe te voegen: http://mirrors.xbmc.org/apt/ios/

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die Eden dan de officiële stable release die je via Cydia verkrijgt?

Moet zeggen, die Nightly is wel mooier maar werkt toch trager, hoogst waarschijnlijk omdat de CPU nu meer moet werken om al die pixels aan te sturen in de menu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Ja, via de XBMC repo in Cydia vind je altijd de nieuwste stable release, en dat is momenteel XBMC 11 (Eden). De nightly build is 12.0alpha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:59

Jonge jonge jonge hee. Hoe vet is dit. Was al wat aan het experimenteren met m'n Synology 212+, maar geen enkele "appstore"-app kon 1080p vloeiend op de iPad vertonen, dus was al bang dat ik aan de serverside moest gaan transcoden, maar daar is mijn Synology, met een op ARM gebasseerde CPU niet krachtig genoeg voor. Met XBMC, heb de nightly build op m'n 3rd gen iPad geinstalleerd, werkt het vloeiend! d:)b. Vette shit man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 20:34
splitert schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 19:09:
[...]

Dat is wel vreemd, ik kan hem hier gewoon op 1080P 20mbit instellen op een al wat oudere pc die ik als server gebruik.
Voor de goede orde: plex media server kan dus gewoon 1080p (alhoewel ik veel meer 720p content heb) vloeiend streamen naar de plex client op de iPad? Heb weinig goesting om mijn iPad te Jailbreaken dus wil het liefste Plex gaan gebruiken ipv XBMC. Ander voordeel van Plex is een centrale database voor je onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splitert
bramberk15 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 21:26:
[...]

Voor de goede orde: plex media server kan dus gewoon 1080p (alhoewel ik veel meer 720p content heb) vloeiend streamen naar de plex client op de iPad? Heb weinig goesting om mijn iPad te Jailbreaken dus wil het liefste Plex gaan gebruiken ipv XBMC. Ander voordeel van Plex is een centrale database voor je onderhoud.
Hij kan vloeiend streamen inderdaad, echter moet je wel zorgen dat je niks anders doet op je pc want dan gaat het niet vloeiend meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
splitert schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 00:24:
[...]

Hij kan vloeiend streamen inderdaad, echter moet je wel zorgen dat je niks anders doet op je pc want dan gaat het niet vloeiend meer.
Heeft Plex dan een grotere impact dan XBMC als server software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splitert
bramberk15 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 15:33:
[...]

Heeft Plex dan een grotere impact dan XBMC als server software?
Dat kan ik niet zeggen, want ik gebruik XMBC niet, maar ik weet wel dat mijn proc. gebruik met streamen op 96% zit voor plex transcoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 17:44
Iemand ook met dit probleem.
Ik heb een ipad2 64 3g op 5.0.1 met jailbreak.

Ik heb eens XBMC geprobeerd.
Hij maakt verbinding met mijn Synology 2411+ maar zodra ik een film start valt de Ipad uit en zie ik het appeltje van opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou er gewoon 5.1.1 opgooien en jailbreaken, gaat super en probleemloos. Eerst backuppen, restore, jailbreak erop, backup terug en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 17:44
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 19:45:
Ik zou er gewoon 5.1.1 opgooien en jailbreaken, gaat super en probleemloos. Eerst backuppen, restore, jailbreak erop, backup terug en klaar.
Zal ik dit weekend eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
splitert schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 20:13:
[...]

Dat kan ik niet zeggen, want ik gebruik XMBC niet, maar ik weet wel dat mijn proc. gebruik met streamen op 96% zit voor plex transcoder.
Heb dit weekend zowel Plex media server op mijn laptop geinstalleerd (heb nog geen NAS hiervoor in het budget zitten) en Plex app aangeschaft in de Appstore en dit werkt super! Merk wel iets van verhoging op mijn laptop qua performance maar vermoed niet dat de processor 100% staat te stampen. Zal dit vanavond nog eens nakijken.

Metadata trekt overal de info vandaan en het werkt zowel met films als tv series. Heb de tv series niet eens netjes in een map structuur staan, vaak alleen per seizoen maar toch wordt (bijna) alles netjes weergegeven. App werkt lekker soepel en zowel 720p als 1080p files beginnen binnen enkele seconden te spelen. Enige wat nog niet goed werkt is de ondertiteling. En ik moet zeggen dat de Plex client op de laptop er niet super uitziet (XMBC is wat mooier) maar de Plex App is superstrak (helpt het scherm van de nieuwe Ipad natuurlijk ook).

Maar de conclusie: voor 4 euro een mediaspeler op je Ipad die alle filetypes moeiteloos afspeelt in hoge kwaliteit en met een erg aantrekkelijke user interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 07:45
Als je XBMC zou gebruiken heb je genoeg aan om bestandsdeling aan te zetten voor je mediamappen. Heb je dus helemaal geen server-side applicatie nodig. Het kost niks en je CPU wordt ook niet meer belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetFrank
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:32
Ik gebruik ook XBMC op mijn iPad 1 (iOS 5.1.1 met jailbreak) om films en series van mijn Synology 212 te streamen. Werkt vloeiend!
Ik heb af en toe last van wat traagheid wanneer ik veel 'rommel' met instellingen (pauze/play/volume/ondertiteling) maar na een aantal seconden bufferen gaat de film weer vloeiend verder.

Helemaal blij met mijn oer iPad ;-)

PV:12,4kWp ~ 6kW Ecodan ~ Daikin Airco's ~ DoucheWTW ~ Enyaq IV80 ~ 85kWh Leaf ~ 25kWh Thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:32
Hebben jullie helemaal geen last van bufferen? Bij mij spelen 1080p films een tijdje vloeiend af maar moet dan opeens weer gaan bufferen :S
Ik gebruik ios 5.1.1 icm met de xbmc nightly van 2 juni.

[ Voor 22% gewijzigd door Striker2k2 op 06-06-2012 14:10 ]

Pagina: 1