Brakke audioplug verliest kop in mp3 speler

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
IK heb zelf sinds 2 weken een Creative Zen Style 300 audioplayer. Laatst wilde ik hem aansluiten op mijn Trust SP-2986Bi speakerdock met behulp van de bij de dock megeleverde audiokabel. Toen ik de kabel unpluggde, bleef het puntje van de jackplug zitten. Tot nu toe heb ik met mijn oordopjes nog nooit gemerkt dat de mp3 speler veel weerstand bood bij het uittrekken van de plug.

Met een pincet is dit plugje er niet uit te halen. Zowel de speakerdock als de mp3speler zitten nog in de garantie. Ik had een mailtje naar Trust gestuurd, waarin ik vroeg wat ik moest doen, aangezien Trust mij een brakke audioplug geleverd heeft. Met het volgende antwoord:
Geachte heer Uwland,

Bedankt voor uw e-mail.

Helaas kunnen wij u niet verder helpen.

De Portable Sound Station for iPod SP-2986Bi is alleen getest en geschikt voor de Apple Ipod en is niet geschikt voor overige merken MP3 spelers.

Excuses voor het door u ervaren ongemak.

Met vriendelijke groet,
Deze meneer l*lt uit zijn nek natuurlijk. Ik heb een assesoire van hun op de juiste wijze gebruikt, en het ging defect. Daarnaast zeggen ze dit op hun site (let op tweede bullit). Op zijn minst zijn ze verplicht mijn kabel te repareren, maar dat boeit me eerlijk gezegd niet zo. Kan ik de kosten van het herstel van mijn mediaspeler verhalen op Trust, en hoe?

Kan dit ook als ik de rest van het audiokabeltje niet meer heb?

Alsvast bedankt.

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wlie
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Krijg je het stukje er ook niet uit met een naald of iets dergelijks? Werkte bij mijn iphone wel, dat was alleen geen metaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

niekje87 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:20:
Kan ik de kosten van het herstel van mijn mediaspeler verhalen op Trust, en hoe?
Mijn gezonde verstand zegt van niet.
Waarschijnlijk omdat het zo'n beetje onaantoonbaar is bij wie de oorzaak nou écht gelegen heeft.

Ik kan me hier op tweakers een topic herinneren met een soortgelijk voorval waar de achtergebleven ring en/of tip succesvol werden verwijderd.

[ Voor 18% gewijzigd door remco_k op 09-08-2010 19:27 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 07:30

Eelke Spaak

- Vlad -

Je zou dit zeker moeten kunnen verhalen op Trust. Heb je al gereageerd op die mail? Noem die link die je hier plaatste ook dan. Maak voor de zekerheid wel even een screenshot eerst, wie weet zijn ze zo sneaky dat ze dan de site gaan aanpassen :)

TheStreme - Share anything with anyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 17:49
Doe een druppel secondelijm op de kop van een naald en steek hem naar binnen werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Wat je kunt proberen (op eigen risico).

Een beetje 2 componentenlijm nemen, goed mengen.
Deze een hééééél klein beetje aanbrengen op de achterkant van een sate prikker (zorg dus dat je alleen de achterkant hebt en niet de zijkanten, want dan komt ie in de plug vast te zitten).

Laat de lijm opdrogen, minimaal een uur. Daarna kun je hem er misschien zo uittrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

@ hierboven: Great minds think alike *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
Kan ik de kosten van het herstel van mijn mediaspeler verhalen op Trust, en hoe?
Nee, wat wel nog kan is garantie claimen voor de kabel / dockingstation. Al zal dit waarschijnlijk redelijk stroef gaan ivm het feit dat ze dit meer dan waarschijnlijk gaan afspelen op verkeerd gebruik.

Maar Trust zal nooit ofte immer betalen voor het herstel van een ander product veroorzaakt door het falen van hun product. Wat ook redelijk logisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

foetus_ schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:38:
[...]

Nee, wat wel nog kan is garantie claimen voor de kabel / dockingstation. Al zal dit waarschijnlijk redelijk stroef gaan ivm het feit dat ze dit meer dan waarschijnlijk gaan afspelen op verkeerd gebruik.

Maar Trust zal nooit ofte immer betalen voor het herstel van een ander product veroorzaakt door het falen van hun product. Wat ook redelijk logisch is.
Klopt, want dat zou betekenen dat jouw met kroonjuwelen ingelegde mp3 speler met 1TB flashgeheugen en gouden casing ook ineens zomaar vergoed zou moeten worden als de trust dock niet deugt.

Die leveranciers kijken wel uit. Veel consumenten zijn heel erg gehaaid met dit soort zaken, en anders hebben we altijd de Amerikanen nog :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
Bedankt voor de tips, ik heb het al wel met een kleine spijker geprobeerd, maar een naaldje, op dat idee ben ik nog niet gekomen, mocht dat niet werken, dan heb ik altijd de secondenlijm nog idd

thanks anyways. Mocht niets werken, dan heb ik dus een 8gb usb-stick met ingebouwde speaker..

Vriendelijk mailtje teruggestuurd, kijken of ze netjes antwoorden. Onderstaand mailtje is toch niet shockerend?
Beste (Nee, zo gemeen ben ik niet om hier namen te noemen),

Als die dock niet geschikt is voor andere merken mp3spelers, waarom wordt er dan een audiojack meegeleverd die in principe op elke mp3speler hoort te werken? Bovendien staat het volgende zinnetje op jullie website (zie bijlage) "For music from other devices: audio device with 3.5 mm stereo output connection, like iPod shuffle" Bij mijn weten sluit dit zinnetje niet uit dat je ook andere mp3spelers als de Ipod Shuffle zou kunnen aansluiten, evenmin dat de aan te sluiten producten exclusief van Apple zouden moeten zijn.

Verder is heeft die dock trouwens wel een goed geluid voor zijn geld, maar willen jullie voortaan wat betere audiokabeltjes die niet spontaan uit elkaar vallen bijleveren?

Ik ga ervan uit dat mijn mp3 speler nu gedegradeerd is naar een dure usbstick met ingebouwd prulspeakertje?

Met vriendelijke groet,

Niek Uwland
Met uiteraard een screenshot van die site in de bijlage. Ik houd jullie op de hoogte.

[ Voor 66% gewijzigd door Niekleair op 09-08-2010 22:12 ]

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 12:10
Verder is heeft die dock trouwens wel een goed geluid voor zijn geld, maar willen jullie voortaan wat betere audiokabeltjes die niet spontaan uit elkaar vallen bijleveren?
...ingebouwd prulspeakertje?
Dit zal snel kwaad bloed zetten, het komt mij een beetje dreigend over.
Ik ben erg benieuwd, alhoewel ik wel denk dat je beter die jackplug eruit kan halen dan bij Trust vragen om kostendekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Het is heel flauw, want een standaard 3.5mm jackplug hoort natuurlijk op elk apparaat te werken, en bovendien kan een plug ook afbreken terwijl hij in een iPod zit. Maar je ziet al welke instelling Trust heeft: gewoon afschuiven op user abuse en verder een grote fuck you. Ik geef je daarom weinig kans, zeker voor zulke geringe bedragen heeft het weinig zin om je er verder druk over te maken. Focus eerder op het met creativiteit eruit halen van dat plugje.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
foetus_ schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:38:
[...]
Dat ze het niet doen, denk ik ook. Dat dit redelijk of logisch is zeker niet, want een leverancier mag gevolgschade bij een consumentenkoop niet uitsluiten als het daadwerkelijk om een gebrekkig product gaat.

Afgezien daarvan ben ik het helemaal eens met nare man dat het niet de tjid en moeite waard is om te proberen dit voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:27
tinnef schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:23:
[...]
Dat ze het niet doen, denk ik ook. Dat dit redelijk of logisch is zeker niet, want een leverancier mag gevolgschade bij een consumentenkoop niet uitsluiten als het daadwerkelijk om een gebrekkig product gaat.

Afgezien daarvan ben ik het helemaal eens met nare man dat het niet de tjid en moeite waard is om te proberen dit voor elkaar te krijgen.
Eens met tinnef, behalve dat Trust in dit geval volgens mij niet de verkoper/leverancier was maar de fabrikant. Aan de TS: heb je al bij de verkoper geklaagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

niekje87 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:59:
Bedankt voor de tips, ik heb het al wel met een kleine spijker geprobeerd, maar een naaldje, op dat idee ben ik nog niet gekomen, mocht dat niet werken, dan heb ik altijd de secondenlijm nog idd

thanks anyways. Mocht niets werken, dan heb ik dus een 8gb usb-stick met ingebouwde speaker..

Vriendelijk mailtje teruggestuurd, kijken of ze netjes antwoorden. Onderstaand mailtje is toch niet shockerend?

[...]

Met uiteraard een screenshot van die site in de bijlage. Ik houd jullie op de hoogte.
Je bedoelt met dat "prulspeakertje" de ingebouwde speaker van je MP3 speler, neem ik aan?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
croxz schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:45:
[...]

Eens met tinnef, behalve dat Trust in dit geval volgens mij niet de verkoper/leverancier was maar de fabrikant. Aan de TS: heb je al bij de verkoper geklaagd?
Good call, had ik inderdaad even niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
Trust heeft weer een groot gedeelte van hun credits terug wat mij betreft. Ik kreeg vandaag namelijk het volgende mailtje (wel van een andere persoon deze keer):
Geachte heer Uwland,

Bedankt voor uw e-mail.
Het is vervelend dat er een stuk van de analoge plug in uw MP3 speler is blijven zitten. Het pinnetje van de kabel is van sterk metaal dat niet zonder het gebruik van geweld afbreken kan.

Als u zeker weet dat de schade ontstaan is zonder geweld aan te nemen dan hebben wij de MP3 speler en onze Sound Station/Kabel nodig voor onderzoek. De producten worden dan onderzocht door onze technici en door een onafhankelijk bedrijf. Er wordt dan gegeken hoe de schade ontstaan is.

De MP3 speler mag niet gerepareerd zijn.
Als u de schade wilt gaan claimen bij ons hebben wij uw adres gegevens nodig. U ontvangt dan van ons een referentienummer en het adres waar de producten naar toegestuurd moeten worden voor verder onderzoek.

Excuses voor het door u ervaren ongemak.

Met vriendelijke groet,

<naam weggelaten>
Trust Customer Care
Het is inderdaad überstom van me geweest om die *** kabel weg te gooien. Maarja, als je boos en teleurgesteld bent doe je wel eens meer rare dingen (ik was pas teleurgesteld nadat de kabel kapot ging; voordat het beeld ontstaat dat ik in bline woede de plug zijwaarts uit m'n mp3speler heb geprobeerd te trekken). Dit is wel een dure les om te leren dat je nooit defecte producten moet weggooien voordat je communicatie over eventuele garantie is afgelopen.

In ieder geval tonen ze aan dat ze toch best bereid zijn om het probleem echt te onderzoeken. Al was daar wel een tweede mailtje voor nodig, maar goed, dat wijten we maar aan onvolledige informatieverstrekking in het eerste mailtje.

@Compizfox
dat prutdingetje zit inderdaad in de MP3 speler.

@crox
daar heb ik inderdaad nog niet aan gedacht. Maar dan vrees ik nog steeds dat ik dat kabeltje nooit heb moeten weggooien. Ik ga het in ieder geval proberen. (het scheelt dat ik die sounddock bij mijn oude werkgever heb gekocht)

[ Voor 11% gewijzigd door Niekleair op 11-08-2010 18:15 ]

[img]error.jpg[/img]

Pagina: 1