Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vervangen bekabeling: UPC of ik?

Pagina: 1
Acties:

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Wij hebben internet, telefonie en TV van UPC.

Op de dinges zit een kastje van UPC waaruit coax kabels komen, een naar radio, een naar TV, een naar modems.

De coax kabel voor de modems gaat in een splitter, uit die splitter komen 2 kabels: Een gaat in het internet modem en de andere in het telefonie modem.

Internet modem is van Aris, telefonie modem is van Scientific nogiets.

Nu hebben we al maandenlang last van slechte verbinding. Vaak uitval, vaak problemen, etc. Helemaal niet telefonisch bereikbaar zijn, een router die een 0.0.0.0 IP adres krijgt van het modem, etc.

Nu heb ik gebeld met UPC en zij zeggen dat het probleem bij ons ligt: De bekabeling is misschien verrot. Of de splitter is misschien verrot. Of misschien dit, of misschien dat. UPC zou alleen de modems en het kastje op de dinges onderhouden.

Maar ik vind dat ook dit onder UPC's verantwoordelijkheid valt: Ze hebben het ook zelf aangelegd en er is mij ook altijd verteld dat als deze zaken niet goed zijn door ons toedoen of vervangen zijn de monteur dan voorrijkosten zou rekenen.

Dus nou is het probleemstuk...

Staat UPC in zijn recht als zij zeggen dat de kabels en/of splitters etc. niet onder hun verantwoordelijkheid vallen? Terwijl deze wel zelf door hun zijn aangelegd? Is het niet zo dat zij een dienst leveren en zij die dienst moeten onderhouden? De dienst gaat toch tot aan het werken van het modem? En om het modem goed te laten werken moet toch ook de aansluiting goed aangelegd worden? En dus is dit de verantwoordelijkheid van UPC?

En daarbij: Is het niet een beetje te voor de huis- tuin- en keuken moeder om zoiets te doen? Voor mij is het niet veel moeite natuurlijk, maar ik kan me goed voorstellen dat mevrouw Janssen van 71 jaar dit niet kan...

En stel het ligt daar niet aan, maar toch aan UPC, kan ik dan de kosten op hen verhalen? Want dan heb ik geld uitgegeven aan kwaliteitsbekabeling (die er in eerste instantie al had moeten liggen) voor niks...

[ Voor 12% gewijzigd door Tanuki op 09-08-2010 18:42 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 08:03

SeatRider

Hips don't lie

Nee, UPC legt de aansluiting aan tot aan de eerste dinges. Soms is dat in je meterkast, en soms in de huiskamer. Wat je er daarna mee doet (splitten, omleggen, whatever) is je eigen verantwoordelijkheid. Of die van het installatiebedrijf dat je dat hebt laten doen, maar niet UPC.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:41
Borked UPC apparaat

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het juiste woord is Abonnee Overname Punt (AOP). Het AOP is te herkennen aan de dikke groen COAX kabel die er naar toe loopt. Maar als het modem direct op het AOP is geïnstalleerd mbv de spullen die door UPC zijn geleverd dan kan er maar weinig misgaan. Als je eea niet op het AOP heb aangesloten dan gaat het hele verhaal sowieso niet op.

UPC (en andere kabelaars) leveren de dienst tot aan het AOP, alle binnenhuis bekabeling is in principe jouw zorg. Maar aan de andere kant, als het werkt als alles direct en volgens de normen is aangesloten dan zal UPC een signaalmeting moeten doen.

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-11 17:33
in het geval dat dat installatiebedrijf ook UPC is, en de helpdesk vind dat het probleem zich bevindt tussen dinges en de modems, dan vind ik dat upc de kabels, de dinges of de splitter maar moeten vervangen. maar zo zal het wel weer niet zijn volgens de kleine lettertjes, of veranderde voorwaarden of wat dan ook.

vraag anders eens om 1 modem voor zowel internet als telefonie.

misschien is er wel iets mis daarmee. dat er dubbele ip adressen worden uitgegeven aan telefoniemodem en internet modem, of een pc of router in het netwerk en het telefoniemodem. kan dus een kwestie van een instelling op de router zijn, of een foutje bij upc in de instellingen voor ip adresen oid.

het is namelijk een beetje vreemd dat een router 0.0.0.0 krijgt.

je zou ook kunnen proberen of het wel goed gaat als je het telefoniemodem er uit gooit en de soplitter dan ook.
dan ff zonder telefoon, maar kun ej wel kijken of het dan wel goed gaat.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:10
Bij 2 modems aan 1 aansluiting heb je wel eens vaker last van dit soort dingen. Of je splitter/kabel is brak, of je aangeleverde signaal is gewoon niet goed genoeg. Ik heb hier met een plaatselijke kabelboer destijds ook problemen gehad toen ze 2 vestigingen van een bedrijf hadden gekoppeld met com21 modems, toen ik het UPC-modem van de ene locatie naar de andere locatie verhuisde werkte dat een paar maanden en kregen we daar ineens ook problemen. Monteur geweest, signaal gemeten, versterker in de wijkkast defect, vervangen, probleem opgelost.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

engelbertus schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:53:
in het geval dat dat installatiebedrijf ook UPC is, en de helpdesk vind dat het probleem zich bevindt tussen dinges en de modems, dan vind ik dat upc de kabels, de dinges of de splitter maar moeten vervangen. maar zo zal het wel weer niet zijn volgens de kleine lettertjes, of veranderde voorwaarden of wat dan ook.
Waarom gaan kabels kapot? Niet spontaan, daar moet wat voor gebeuren :o

Konijnen en honden kunnen erop kauwen, ze kunnen tussen deuren terechtkomen of geknakt worden, er kan vocht (water, koffie, urine...) bijkomen waardoor corrosie optreedt. Vind je ook dat dat allemaal verantwoordelijkheid is van degene die ze verkocht heeft :?
vraag anders eens om 1 modem voor zowel internet als telefonie.
Niet eens nodig als ik het zo lees: de Arris modems die UPC levert doen zowel internet als telefonie, dus het zou met de modems die er liggen al mogelijk moeten zijn om het op één modem te doen als internet nu al over de Arris gaat.
misschien is er wel iets mis daarmee. dat er dubbele ip adressen worden uitgegeven aan telefoniemodem en internet modem,
:?

Het zijn gewoon twee verschillende modems met eigen configuratie. De tweede had net zo goed bij de buurman kunnen staan. Het feit dat er twee modems staan heeft niets met IP toewijzing e.d. te maken. Enige minpunt van twee modems is dat je zo'n 3.5dB signaal verliest door de extra splitter, maar aangezien geen signaalwaardes gepost zijn kan niemand daar wat over roepen.
of een pc of router in het netwerk en het telefoniemodem. kan dus een kwestie van een instelling op de router zijn, of een foutje bij upc in de instellingen voor ip adresen oid.
Lijkt me sterk. Dan krijg je wel een IP adres, maar kan het niet gerouteerd worden.
het is namelijk een beetje vreemd dat een router 0.0.0.0 krijgt.
Dat geeft gewoon aan dat de router om een of andere reden geen IP adres krijgt. Dat zou kunnen zijn:

1) modem is helemaal niet online, niet gek dat er dan geen IP over kan
2) modem is online, maar staat niet goed geregistreerd bij UPC - onwaarschijnlijk, want dan zou het nooit goedkomen
3) router zit te kutten met DHCP
4) router is verkeerd ingesteld

Eerlijk gezegd verwacht ik gewoon dat op de momenten dat de router geen IP heeft dat de modem offline staat, maar goed, daar meldt l0c4lh0st niets over.
je zou ook kunnen proberen of het wel goed gaat als je het telefoniemodem er uit gooit en de soplitter dan ook.
dan ff zonder telefoon, maar kun ej wel kijken of het dan wel goed gaat.
Kan, maar het lijkt me een stuk zinniger om exacte probleem beter in beeld te krijgen. Gaat het hier om uitvallende modems of om iets anders?

l0c4lh0st, geef eens wat duidelijkere info. Je zou om te beginnen kunnen melden of de modems echt offline gaan (danwel zichzelf resetten), welke signaalwaardes je erin uit kunt lezen op http://192.168.100.1 , en wat er evt in de logs te lezen is op de momenten dat je problemen hebt.

Verder mbt oorspronkelijke vraag: ik denk sterk dat UPC in z'n recht staat om je te vragen je kabels uit te sluiten. Maar vragen over "staat de helpdesk in z'n recht om ... te vragen" zijn in de regel volstrekt zinloos. Jij wilt dat zij jou helpen. Zij vragen iets. Als je het kunt, doe het nou gewoon, dan ben je veel sneller geholpen. Vergeet niet dat uit het testen kan blijken dat je kabels gewoon goed zijn...

Oslik blyat! Oslik!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-11 17:33
de modem kan ook bij de buurman staan, maar dan is die gekoppeld aan een andere account, met misschien ander ip adres toegewezen. misschien is er in het account iets verkeerd gegaan, waardoor er daar nog maar 1 ip adres wordt uitgedeeld, waardoor of telefonie, of internetmodem geen of geen goed ip adres krijgt.
het kan ook nog zijn dat modem een ip adres aan de router wil geven, dat het telefoonmodem ook al heeft gekregen. qua rutering gaat er dan wel iets mis.

daarom ook mijn suggestie om een van beide sowieso eens er uit te gooien en het zonder splitter te proberen, en te kijken of dan wel een ip adres aan de router wordt gegeven. dan komen we dus idd uit bij dat het internetmodem niet juist online komt, en niet de goeie instellingen krijgt om via dhcp ip adressen uit te delen.

ik begrijp ook niet waarom er twee modems zijn eerlijk gezegd. ik kan geen situatie weten waarin dat echt nodig is. ( die ds niet aan de kant van de kabelaanbieder op te lossen is zonder een tweede modem te sturen)

misschien heeft TS dit ooit verkeerd begrepen en moet ie ook een van beide niet meer gebruiken en beide via bijvoorbeeld de arris gaan doen.

de kabel kan uiteraard ook nog kapot gegaan zijn, maar TS stelt dat er niks met de kabels kan zijn gebeurd, en dat ze door de kabelaar zijn aangelegd.

natuurlijk is het het makkelijkst om gewoon andere kabels aan te leggen en vervolgens de kabelaar alsnog te bellen dat dat niet het probleem was. maar dan is het geld al uitgegeven, en dat is nou eigenlijk waar de vraag van TS over ging. die ging niet over wat er nu wel "stuk" zou kunnen zijn.

wat ik voorstelde was een mogelijke manier om te weten te komen dat het wel of niet aan de kabels lag, en mijn visie over wie de nieuwe kabels moet betalen kreeg TS er gratis bij. dat beschadigingen door TS of derden zouden kunnen zijn toegebracht had ik zo snel idd niet bij stil gestaan. mijn kabels zijn netjes in een loze leiding getrokken, dus bijna onmogelijk om per ongeluk beschadigd te raken.

verder lijkt het me " logisch" dat TS wel al eens bij zichzelf is nagegaan of de kabel wel daadwerkelijk nog gewon goed was aangesloten, en niet per ongeluk ergens zou zijn beschadigd (op een fysieke manier)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:53

PcDealer

HP ftw \o/

Afhankelijk van de soort verbinding kan het best zijn dat ts twee modems heeft.

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1