Toon posts:

code 12 bij installeren PCI videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze week heb ik een Club3D PCI 256MB GeForce 8400GS gekocht voor in mijn kleine computer.
Nu is er een probleem met de installatie. De computer geeft een foutmelding aan:
Onvoldoende vrije bronnen: code 12.
In veilige modes geeft de kaart aan onder 'eigenschappen', bij 'bronnen' dat een stuk van het geheugen dat hij nodig heeft bezet is: A0000000-BFFFFFFF.
Bij alle apparaten hebben we gekeken of die dat deel van het geheugen misschien gebruiken, maar dat is niet het geval.
Ook heb ik een aantal apparaten uitgeschakeld en de onboardvideokaart gede-installeerd.
Het probleem blijft. De nieuwe kaart wordt bij apparatenbeheer wel genoemd, maar niet geïnstalleerd. Hij geeft dus wel beeld, maar in een standaard modus.
De computer is een thinkcentre A51 van IBM (lenova) M/T 8107-71G.
Een andere videokaart: van ATI de 9258 ook PCI doet het wel.
Wie heeft een idee, hoe ik dat moet oplossen?
Johan

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
In de bios kun je iets van de grafische kaart aan of uit zetten tav dma of irq, probeer eens de 2 standen, dacht dat vroeger bij bepaalde kaarten dit aan of uit moest staan.

Of
de kaarten naast je grafische kaart verplaatsen zodat naast de grafische kaart leeg is en weer proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Na lang zoeken ontdek ik dat de videokaart 3 bronnen gebruikt die ook gebruikt worden door de PCI-bridge. Als ik de PCI bridge uitschakel, dan schiet ik er niets mee op, omdat dan de videokaart niet meer gezien wordt op de computer. Dus beide apparaten gebruiken de zelfde bronnen, en beide apparaten zijn nodig om de videokaart te laten werken.
Een ander PCI slot is er ook niet.
Kan je bij een apparaat een andere bron toewijzen? bv de PCI bridge een andere bron, terwijl de videokaart zijn eigen bronnen houdt?
Johan

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-02 13:44

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Even een hele oude koe uit de sloot halen..

Ik heb hetzelfde probleem. Hier op m'n werk staat een HP DX2400, met een PCI-e videokaart, en sinds gisteren een PCI videokaart er bij in om triple screen te krijgen.

Echter ook hier krijg ik Code 12...
Laatste bios is er zojuist opgezet, dit mocht niet baten. In de bios kan ik helaas weinig instellen. Primary Video staat op PCI-E. Als ik die op PCI zet, blijft het conflict.

Kan zo ook niet vinden waar ik eventueel IRQ's kan toewijzen.

Meer mensen die dit hebben, en / of oplossing?

Professioneel Heftruck Syndroom