Welke (digitale)videocamera...

Pagina: 1
Acties:

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03 13:59
(Ik ben dus totale newbie op dit gebied)

Ik ben dus op zoek naar een videocamera waarmee ik de video later kan bewerken op de pc maar het gaat me in eerste instantie om de videocamera. Ik weet totaal niet wat de beste is voor dit soort gebruik en als ik dan later nog een dv500 erbij koop is mijn vraag ook of ik het kan bewerken op de pc en dan weer kan opnemen naar de videorecorder?

De videocamera mag zo rond de 1500 piek kosten en er moet wel een beetje kwaliteit vanaf komen (als dat al kan vanaf die prijs) dus dat ik niet tegen een hoopje pixels zit te kijken :) En hij moet ook niet al te groot zijn want ik heb geen zin om met een koelkast rond te sjouwen om een paar video opnames te maken :)

Zoals ik al zei ben ik een enorme newbie op dit gebied en alle reacties zijn welkom, bedankt!

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:41
Ik zou toch eens de consumentengids lezen, de search knop gebruiken of je laten adviseren in de winkel, want op deze manier lok je "ik heb deze..." reacties uit.

Trouwens als je een DV500 neemt kun je doen wat je hier vraagt. Er zitten namelijk zowel digitale als analoge aansluitingen op. Dus als je met jouw digitale videocamera opneemt naar de pc gaat dat met FireWire.

Als je analoog opneemt gaat het trouwens ook maar dan naar de composiet of S-VHS aansluiting.

Daarna kun je je video bewerken met MediaStudio, Première of andere video-editing programma's. Tenslotte kun je het zoals je wilt weer afspelen en dan analoog opnemen met de videorecorder, maar je kunt het ook zelfs terugzetten naar je (digitale) camera.