[Advies gevraagd] welke Subwoofer halen?

Pagina: 1
Acties:

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:27
Hallo allemaal, ik zit met het volgende:

Ik ben de afgelopen tijd een beetje bezig geweest met het upgraden van mijn geluidsinstallatie en ben nu bijna tevreden; wil alleen nog een andere subwoofer.

Ik heb nu:
- NAD T-743 5.1 tuner/versterker;
- NAD T-524 DVD speler;
- fronts zijn Dali suite 1.5;
- center is een Mission M7C1i;
- rears zijn simpele kleine Pioneer speakertjes uit mijn oude set (maar voldoen prima);
- mijn Subwoofer is een Pioneer S-W110s (uit diezelfde oude set).

Nu wil ik dus een andere subwoofer; dacht aan een BK Gemini MK II bijvoorbeeld, of de Infinity Cascade Model 15. Heeft iemand een idee hoe deze zich tot elkaar verhouden? Is de Cascade een beetje strak qua weergave? Veel goede reacties gelezen over BK, kan niet zoveel vinden over de Cascade.

Ik dacht overigens dat het met de WAF van de BK wel in orde was, maar mijn vriendin vindt zo'n kubusje klaarblijkelijk minder aantrekkelijk.. dus ik sta open voor suggesties voor andere subs met een niet-kubus vormgeving die wel lekker strak zijn in het laag.

Ik zal de subwoofer overigens vrijwel uitsluitend gebruiken voor films.

Verwijderd

Een vriend van me heeft een SVS ciliinder (pci 20-39) te koop staan voor 400 euro. Voor die prijs vind je geen betere HT-sub! :9

Verwijderd

Afgezien van de snoeiharde reclame / advies van hierboven, heeft hij wel een goed punt: wat is je budget?

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Als je de subwoofer alleen voor films gaat gebruiken maakt het niet zoveel uit hoe strak hij is (bij muziek is dat wel belangrijk).

Moet de subwoofer kant-en-klaar zijn of wil je 'm ook wel zelf gaan bouwen?

[ Voor 3% gewijzigd door TBTL op 09-08-2010 20:37 ]

• Imperial_Master
Budget is zo rond de 300 euro (met als absolute max 350), zelfbouw is helaas geen optie (dat gaat nooit goed komen)

Overigens nog eensm et mijn vriendin gesproken en die had niet door dat dat ding van Infinity bijna een meter breed is, dus die valt eigenlijk al af (geloof dat ze de Gemini II toch al wat meer ziet zitten, maar ben nog steeds benieuwd naar overige opties)

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 16:52
Imperial_Master schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 23:04:
Budget is zo rond de 300 euro (met als absolute max 350), zelfbouw is helaas geen optie (dat gaat nooit goed komen)

Overigens nog eensm et mijn vriendin gesproken en die had niet door dat dat ding van Infinity bijna een meter breed is, dus die valt eigenlijk al af (geloof dat ze de Gemini II toch al wat meer ziet zitten, maar ben nog steeds benieuwd naar overige opties)
Die SVS die hierboven aangeboden wordt, dat is echt zon ongeveer de beste sub die je kan kopen voor films.
Er is absoluut geen enkele andere sub voor dat geld die die prestaties gaat leveren.
Wil je een muzikalere sub, dan is het overigens niet verstandig om een svs te nemen, althans niet een cylinder vormige.

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Een XTZ 99 W10.16 is ook een mooie optie binnen jouw budget.
http://www.intosurround.n...n=com_virtuemart&Itemid=1

@fisherman: Een dikke cilinder van een meter hoog zal ook door de vriendin niet goedgekeurd gaan worden vrees ik. ;)

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:01

DjVe

Hatsaflats!

Wellicht een Mirage MM6 of MM8? Zeer klein maar geven door de kleine driver een strakke weergave die ook voor muziek prima is :)

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Kijk is naar een 2dehands MJ acoustics, erg goede sub voor muziek en films. Ik heb hem dubbel aangesloten met een stand voor films (lekker overdreven) en voor muziek (strak en niet overdreven).

Gaat om de reference serie.. succes!

Mijn V&A

• Imperial_Master
SpongeRob schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:15:

@fisherman: Een dikke cilinder van een meter hoog zal ook door de vriendin niet goedgekeurd gaan worden vrees ik. ;)
Klopt ;) Thx zover voor jullie input, ik ga ermee aan de slag!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:32

OMD

Zoals je zelf al aangeeft. Ik heb zelf een BK Gemini II en ik ben er uiterst tevreden over. Ondanks dat het een ontzettend klein ding is en maar een 10" driver heeft presteerd hij beter dan verwacht :)

[EDIT]

Maar ik lees natuurlijk weer met mijn neus... kubusje is not done.

Misschien de wall subwoofer van Canton?

http://www.canton.de/de/h...oofer/produkt/asf75sc.htm

[ Voor 32% gewijzigd door OMD op 10-08-2010 18:37 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Imperial_Master
Mwah.. mijn vriendin is geloof ik al redelijk overstag mbt het kubusje; dus not done is het al niet meer ;)

Heb zoals gezegd al veel goede reacties gelezen over de BK, neig erg naar de Gemini MK II moet ik eerlijk toegeven

• Imperial_Master
Vond het wel zo vriendelijk jullie op de hoogte te houden mbt mijn vorderingen:

Ik heb net een BK XLS200 MKII op de kop weten te tikken; deze zou zowel op film als muziekgebied behoorlijk mee moeten kunnen komen ;)

Ik weet dat ik in mijn eerste post zei de sub vrijwel alleen voor films te gaan gebruiken, maar na wat luisteren ben ik tot de conclusie gekomen dat een aanvulling in het laag van mijn setje ook bij muziek niet verkeerd zou zijn.

Nu maar hopen dat mijn receiver snel terug is (reparatie); dan kan ik even lekker testen :)

Verwijderd

Die Infinity Cascade model 15 was bij Correct voor 99 euro te halen. Helaas zijn ze nu op en bieden vele hem op marktplaats voor het 4 voudige aan.

Verwijderd

Ga je trouwens die Pioneer sub verkopen? heb event wel interesse....

• Imperial_Master
Sorry, die is al de deur uit

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:32

OMD

Imperial_Master schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:46:
Vond het wel zo vriendelijk jullie op de hoogte te houden mbt mijn vorderingen:

Ik heb net een BK XLS200 MKII op de kop weten te tikken; deze zou zowel op film als muziekgebied behoorlijk mee moeten kunnen komen ;)

Ik weet dat ik in mijn eerste post zei de sub vrijwel alleen voor films te gaan gebruiken, maar na wat luisteren ben ik tot de conclusie gekomen dat een aanvulling in het laag van mijn setje ook bij muziek niet verkeerd zou zijn.

Nu maar hopen dat mijn receiver snel terug is (reparatie); dan kan ik even lekker testen :)
_/-\o_

Zal je geen spijt van krijgen!

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Pagina: 1