Hallo,
wij hebben een aantal nieuwe pc's aangekocht, identieke qua hardware. Ik dacht om 1 te configureren, syspreppen en met bartpe te werken. Blijkt niet te lukken dus (windows 7).
Ondertussen nog een en ander opgezocht, maar het is mij niet volledig duidelijk. Iedere how-to die ik terugvind, spreekt van een model pc en een technical pc en schrijft de image weg naar een netwerkshare.
ik zou graag het volgende realiseren:
- windows 7 pc volledig configureren en in domein plaatsen
- WAIK installeren, hiermee een WINPE opstart cd maken (met imagex)
- WAIK uninstalleren
- pc syspreppen
- rebooten met WINPE opstart cd
- eens opgestart image maken en schrijven naar een externe harde schijf (usb)
mbv winpe deze image schrijven naar de andere pc's en de setup doorlopen
Hierbij heb ik een aantal vraagjes:
- Kan dit of moet ik werken met de opzet van 2 pc's ?
- Verder werk ik met 64 bit windows 7 (intel processor). Dit is dan de IA64 versie ipv x86 of amd64 - klopt dit?
- worden usb externe harde schijven ondersteund in WINPE ?
- als je na het kopieren van je image nog een aantal stappen moet doorlopen (oa pc naam toekennen, in domein plaatsen, ...) => loont het dan nog de moeite om zo'n ingewikkelde 'answer file' - een xml file aan te maken voor je de sysprep uitvoert ?
Alvast bedankt voor jullie antwoord (windows xp leek me toch een stuk simpeler!)!
Gijs.
wij hebben een aantal nieuwe pc's aangekocht, identieke qua hardware. Ik dacht om 1 te configureren, syspreppen en met bartpe te werken. Blijkt niet te lukken dus (windows 7).
Ondertussen nog een en ander opgezocht, maar het is mij niet volledig duidelijk. Iedere how-to die ik terugvind, spreekt van een model pc en een technical pc en schrijft de image weg naar een netwerkshare.
ik zou graag het volgende realiseren:
- windows 7 pc volledig configureren en in domein plaatsen
- WAIK installeren, hiermee een WINPE opstart cd maken (met imagex)
- WAIK uninstalleren
- pc syspreppen
- rebooten met WINPE opstart cd
- eens opgestart image maken en schrijven naar een externe harde schijf (usb)
mbv winpe deze image schrijven naar de andere pc's en de setup doorlopen
Hierbij heb ik een aantal vraagjes:
- Kan dit of moet ik werken met de opzet van 2 pc's ?
- Verder werk ik met 64 bit windows 7 (intel processor). Dit is dan de IA64 versie ipv x86 of amd64 - klopt dit?
- worden usb externe harde schijven ondersteund in WINPE ?
- als je na het kopieren van je image nog een aantal stappen moet doorlopen (oa pc naam toekennen, in domein plaatsen, ...) => loont het dan nog de moeite om zo'n ingewikkelde 'answer file' - een xml file aan te maken voor je de sysprep uitvoert ?
Alvast bedankt voor jullie antwoord (windows xp leek me toch een stuk simpeler!)!
Gijs.