Telfort vs. Vodafone? (internet op smartphone)

Pagina: 1
Acties:
  • 667 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel_D
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-02-2024
Dag Tweakers,

Ik heb het gevoel dat ik alvast even mijn excuses moet maken: ik kon de informatie die ik graag wil hebben niet op eigen houtje vinden (heb 't echt geprobeerd, wellicht ben ik gewoon achterlijk), dus nu maak ik toch maar even een post aan.

Ik zit momenteel nog bij Telfort, alwaar ik mijn abonnement mag verlengen. Maar omdat ik graag de Nexus One wilde proberen heb ik een dikke maand geleden een bestelling gedaan bij Vodafone, inclusief abonnement. Aangezien die N1 inmiddels een fabeltje lijkt te zijn, ben ik op zoek gegaan naar een ander toestel, en nu wil ik graag de Samsung Galaxy S. Maar die is ook bij Telfort te krijgen.

Lang verhaal kort: het zou voor mij praktisch zijn om bij Telfort te blijven, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe hun internet voor mobiel is in vergelijking met Vodafone. Dus hoop ik dat men hier wat ervaringen kan delen, zodat ik m'n keuze kan maken. Snelheid/prijs/betrouwbaarheid.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eigen ervaring: Ik heb zij allebei gehad: Vodafone was "a drag" qua FUP en waarschuwings SMSjes bij eind van je 30 dagen (bijna elke maand geld kwijt!). Snelheid ook niet helemaal betrouwbaar bij VF.

Telfort (de laatste 2 maanden): veel en veel beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 23:58
Tweakers heeft een tijdje geleden een review gemaakt:
reviews: Keuzehulp: internetten op je smartphone

scu6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:28
Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 23:12:
Mijn eigen ervaring: Ik heb zij allebei gehad: Vodafone was "a drag" qua FUP en waarschuwings SMSjes bij eind van je 30 dagen (bijna elke maand geld kwijt!). Snelheid ook niet helemaal betrouwbaar bij VF.

Telfort (de laatste 2 maanden): veel en veel beter. :)
Ik heb nog nooit last gehad van de FUP en zit denk ik fiks boven het gemiddelde met een verbruik van soms 3GB per maand.

En hoe kun je geld kwijtraken aan het eind van je 30 dagen? Ik denk dat jij een prepaid-aansluiting hebt terwijl de TS het over een abonnement heeft.

Vodafone:

- Hoge snelheid
- Goede dekking
- Goedkoop

Telfort:

- Goede dekking
- snelheid significant lager
- Duurder dan VF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel_D
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-02-2024
Dank voor de hulp! Ik zag ook al wat opmerkingen over Vodafone/Telfort in andere threads. Denk dat ik nu een weloverwogen gok kan gaan maken, aangezien het er in ieder geval op lijkt dat er geen garanties voor kwaliteit zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Roel_D schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:42:
Ik zag ook al wat opmerkingen over Vodafone/Telfort in andere threads.
Dit topic was dus eigenlijk niet nodig geweest en daarom gaat het op slot. Je kan op het forum en op de frontpage prima dingen zelf onderzoeken, als je er dan niet aan uit komt kan je in het vervolg na je onderzoek een topic openen. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.